Chidaneh.com placeholder image

طراحی آپارتمان ولنجک، از زبان طراح آن!

به قلم: تحریریه چیدانه

این روزها، مسئله‌ای که در مورد طراحی داخلی وجود دارد، این است که بسیاری از افراد آن را با دکوراسیون داخلی اشتباه می‌گیرند. در حالی که طراحی داخلی به طراحی فضای زندگی، از همان ابتدای امر اشاره دارد. ولی دکوراسیون داخلی، تزیین فضای زندگی موجود با اضافه کردن اسباب، اثاثیه ومبلمان است. طراحی داخلی در واقع یک علم است که توسط یک سری عناصر و اصول بنا شده است و به هیچ وجه به آن سادگی که تصور می شود، نیست. طراحی داخلی به عنوان یکی رشته‌های مهم در زمینه ساختمان سازی است که هدف از آن طراحی درست و اصولی قسمت‌های مختلف داخل ساختمان، برای انجام فعالیت‌‌های مختلف خانه است.. با توجه به اینکه بیشتر طول عمر افراد در فضاهای داخلی آپارتمان‌ها سپری می‌شود، طراحی داخلی آن اهمیت زیادی برای ما پیدا می‌کند و باید به نحوی ساخته شوند که پاسخگوی نیاز افرادی که در فضاهای داخلی آن زندگی می‌کنند، باشند. در این قسمت از شوروم گردی‌های چیدانه به سراغ طراحی آپارتمانی در ولنجک رفته‌ایم که توسط استودیو معماری نیارش طراحی شده است. در ادامه ویدیویی از روند طراحی داخلی این آپارتمان را خواهید دید.

چوب و هنر

مشخصات طراحی آپارتمان در ولنجک

این پروژه در زمینی به مساحت 760مترمربع طراحی و اجرا شده است که زیربنای کلی آن 4500 متر است. این آپارتمان در 5 طبقه مسکونی و 3 طبقه مشاعات است که شامل پارکینگ و لابی است و بخش دیگر آن نیز شامل استخر، انباری و سالن انتظار است.

طراحی داخلی آپارتمان در ولنجک تهران
لابی و سالن انتطار در آپارتمانی در ولنجک

مهم‌ترین فضا در طراحی آپارتمان ولنجک

در بیش‌تر آپارتمان‌ها، مهم‌ترین فضا معمولا ورودی‌های ساختمان‌ها هستند. این ورودی‌ها می‌توانند، لابی اصلی کل ساختمان باشند و یا ورودی هر واحد از آپارتمان‌ها به صورت مجزا و متفاوت. ورودی‌های این آپارتمان در ولنجک نیز با توجه به تفکیک فضایی طراحی شده است.

طراحی داخلی اتاق در آپارتمانی در ولنجک
سالن انتطار و در ورودی در آپارتمانی در ولنجک

متریال‌های استفاده شده برای طراحی آپارتمان در ولنجک

متریال‌هایی که در این آپارتمان از آن‌ها استفاده شده کاملا از برندهای معتبر و خارجی با تنوع بالا هستند. این متریال‌های اسپانیایی در کل فضاهای آپارتمان ولنجک از جمله، سرویس‌های بهداشتی، سالن‌ها، آشپزخانه و استخر استفاده شده است. 

 

برای دیدن عکس‌های بیشتر این آپارتمان در ولنجک تهران و نمونه کارهای دیگر، از پروفایل استودیو معماری نیارش در چیدانه دیدن کنید.

مطالب پیشنهادی: 

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه