دکوراسیون آشپزخانه مینیمال؛ سبکی ساده، قابل دسترس و در عین حال پیچیده!

دکوراسیون آشپزخانه مینیمال؛ سبکی ساده، قابل دسترس و در عین حال پیچیده!

دکوراسیون آشپزخانه مینیمال

سبک‌های مختلفی برای دکوراسیون داخلی تعریف شده‌اند که از این میان در سال‌های اخیر، سبک مینیمال به سبکی بسیار محبوب تبدیل شده است. دلیل محبوبیت این سبک فاصله گرفتن از فضاهای شلوغ و رنگارنگ قدیم است که سعی می‌کند هر شی را به تناسب وجود خودش و با استفاده از رنگ‌های خنثی در فضا بگنجاند. برای آشنایی بیشتر با ماهیت این سبک و نحوه دکوراسیون آشپزخانه مینیمال با ما همراه باشید.

سرویس خواب بالسا

سبک مینیمال در دکوراسیون داخلی چه ویژگی‌هایی دارد؟

امکان دارد بارها نام سبک مینیمال را شنیده باشید و تاحدودی با آن آشنا باشید. اما، اینکه دقیقا چه وسایلی در دکوراسیون داخلی باید قرار بگیرند تا بتوانید سبک مینیمال را بسازنید اهمیت ویژه‌ای دارد. در واقع، حذف شاخه‌ها و توجه به شکل پایه هر چیز اساس سبک مینیمال است که از سبک زندگی و هنر گرفته تا معماری و طراحی داخلی را شامل می‌شود.

دکوراسیون آشپزخانه مینیمال

 این سبک تقریبا متمایل به سبک مدرن است و برای اینکه بتوانید فضایی ساده و بی‌آلایش درست کنید، باید تنها از لوازم ضروری برای طراحی فضای مورد نظر استفاده کنید. خطوط منظم، سادگی و پالت رنگی مونوکروم سه نکته قابل توجهی هستند که در دکوراسیون داخلی مینیمال بیشتر رعایت می‌شوند. استفاده از مبلمان کاربردی، فضای باز و رها در خانه، نورپردازی خاص و تمرکز بر شکل، رنگ و بافت المان‌ها از موارد ضروری در این سبک به شمار می‌روند.

طراحی مینیمال

وجود فضای کافی در اجرای سبک مینیمال در واقع آزادی عمل بیشتری برای اعمال ایده‌هایی که دارید را برای شما فراهم می‌کند و در عین حال، می‌تواند حسی از آزادی و رهایی را در افراد ایجاد کند که با توجه به زندگی پرمشغله این روزها می‌تواند حس از آرامش را در محیط خانه به همراه بیاورد. حواستان باشد که در دکوراسیون مینیمال به ویژه دکوراسیون آشپزخانه مینیمال نباید از وسایل دکوری زیادی استفاده کنید. در عوض، می‌توانید فضا را با یک کارهنری مثل یک تابلو ساده روی دیوار پذیرایی یا آشپزخانه‌ای خالی از هر نوع وسیله اضافی پر کنید.

چگونه آشپزخانه‌ای به سبک مینیمال داشته باشیم؟

سبک مینیمال در واقع حد تعادلی بین سادگی و پیچیدگی است. آشپزخانه فضایی است که نیاز به نظم و سبک خاصی برای چیدمان دارد و در عین حال باید فضایی کاربردی نیز داشته باشد. در طراحی دکوراسیون آشپزخانه مینیمال نیازی نیست که از لوازم مختلف برای جلب توجه مهمانان استفاده کنید.

دکوراسیون مینیمال

استفاده از کابینت‌های مرتب، خطوط منظم، پالت رنگی ساده و متمایل به رنگ‌های خنثی، متریال طبیعی و فضای مخفی از المان‌هایی است که در دکوراسیون آشپزخانه مینیمال به کار برده می‌شود تا بتواند هرچه بیشتر فضا را به فاکتورهای مورد نیاز این سبک نزدیک کند.

سبک مینیمال

شاید اینطور به نظر برسد که آشپزخانه‌ای که با وسایل زیادی تزیین نمی‌شود و از پالت رنگی ساده در طراحی آن استفاده شود شاید کمی سرد و بی روح به نظر برسد. اما، این تصور نادرستی از سبک مینیمال است. در این سبک، اگر چه که همه چیز ساده با طیف رنگی خنثی است؛ اما، در عین حال گرم، آرامش بخش و منظم است. البته، با ترفندهای خاصی می‌توان گرمای بیشتری به محیط بخشید که در ادامه با جزییات بیشتری توضیح خواهیم داد.

بیشتر بخوانید: جای تلویزیون در پذیرایی مستطیل کجاست؟

با اجرای دکوراسیون آشپزخانه مینیمال از شر چیزهای اضافه خلاص شوید

چیدمان آشپزخانه مینیمال

اولین گام در داشتن آشپزخانه‌ای ساده و به سبک مینیمال این است که نظم خوبی به فضا دهید. به‌طور مثال، روزنامه باطله‌هایی که در زیر ظرف سیب زمینی پیاز می‌گذاشتید را دور بریزید، سبدهای کنار آشپزخانه را بردارید و آن را به داخل کمد انتقال دهید. دستگاه‌های مختلف مثل تستر، آرام پز، آب میوه گیری، لیوان‌های اضافه، دستگاه اسپرسو ساز و مانند آن را نیز از روی کابینت‌ها بردارید و آن‌ها را داخل کابینت بگنجانید.

انتخاب رنگ مینیمال با اجرای دکوراسیون آشپزخانه مینیمال

رنگ خنثی کابینت در سبک مینیمال

برای اینکه حس مینیمالی را در فضای آشپزخانه ایجاد کنید، باید به رنگبندی کابینت، دیوار، سقف و کلیه المان‌های به کار رفته در این سبک توجه کنید. در دکوراسیون آشپزخانه مینیمال ، استفاده از رنگ‌هایی با تناژ خنثی پیشنهاد می‌شود. نکته‌ای که در انتخاب طیف رنگی نزدیک به هم و با کمترین کنتراست وجود دارد این است که در عین سادگی، فضا بزرگتر از آنچه هست دیده می‌شود.

دستگیره‌های روی کابینت‌ها را حذف کنید

آشپزخانه مینیمال

برای اینکه آشپزخانه‌ای به سبک مینیمال بسازید، بهتر است هر چیز مازاد را حذف کنید. یکی از حذفیات، دستگیره‌های کابینت‌ها است. برای این کار می‌توانید از درهای مگنتی که با فشار باز و بسته می‌شوند استفاده کنید. به این طریق می‌توانید کابینت‌ها را بدون دستگیره و ساده انتخاب کنید. در صورتی که تعویض درهای کابینت برای شما هزینه بر است، می‌توانید دستگیره‌های ساده‌تر را جایگزین دستگیره‌های بزرگ و زرق و برق دار کنید.

فضای آشپزخانه را ساده و مرتب نگه دارید

کابینت مگنتی در سبک مینیمال

با قرار دادن وسایل سر جای خود می‌توانید فضای آشپزخانه را مرتب نگه دارید. به عنوان پیشنهاد می‌توانید هر وسیله‌ای که استفاده می‌کنید را بعد از استفاده در جای مخصوص خود قرار دهید و به فضای روی کابینت یا کانتر آشپزخانه به چشم کمد یا گنجه نگاه نکنید.

بیشتر بخوانید: دکوراسیون داخلی به سبک ژاپنی؛ عمیق، دوستدار طبیعت و مینیمال

ایده‌هایی برای اجرای دکوراسیون آشپزخانه مینیمال

طراحی آشپزخانه به سبک مینیمال

آشپزخانه یکی از فضاهایی است که می‌توانید از وسایل مختلف و متنوعی برای دیزاین آن استفاده کنید. برای اجرای دکوراسیون آشپزخانه به سبک مینیمال می‌توانید با انتخاب اشیای تزیینی مختلف هرچه بیشتر فضا را به سمت مینیمال بودن سوق دهید.

لوستر در دکوراسیون آشپزخانه مینیمال

دکوراسیون آشپزخانه مینیمال

ویژگی اولیه در ایجاد دکوراسیون آشپزخانه مینیمال، فضای وسیع آن است. می‌توانید در فضایی بزرگ از لوسترهای خاص با اشکال هندسی ویژه استفاده کنید. در صورتی که آشپزخانه شما به فضای بیرون باز می‌شود یا پنجره مشرف به فضای باز دارد می‌توانید پنجره‌ای زیبا و ساده برای آشپزخانه خود در نظر بگیرید.

 گل و گیاه در اجرای دکوراسیون آشپزخانه مینیمال

اشپزخانه به سبک مینیمال

اضافه کردن المانی همچون گل و گیاه که زیبایی طبیعی را انتقال می‌دهد، یکی از اساسی‌ترین فاکتورها در دکوربندی آشپزخانه است. حضور گل در آشپزخانه، به فضا بافت و شخصیت می‌بخشد و باعث می‌شود فضا تلطیف و زیبا شود.

فضای دنجی را برای قرار دادن میز غذاخوری در نظر بگیرید

دکوراسیون آشپزخانه مینیمال

اگر آشپزخانه شما به نحوی است که فضای کافی برای قرار داد میز ناهارخوری را دارد، بهتر است گوشه دنجی از آشپزخانه را به میز غذاخوری اختصاص دهید.

بیشتر بخوانید: فرش های ترند 1403؛ جلوه‌ای زیبا در دکوراسیون داخلی خانه

نکات اجرای دکوراسیون آشپزخانه مینیمال

برای اینکه اصالت سبک مینیمال را حفظ کنید، باید بتوانید مواردی که در ادامه به آن‌ها اشاره می‌کنیم را رعایت کنید.

دکوراسیون مینیمال آشپزخانه

  • از متریال طبیعی مثل چوب در دکوراسیون آشپزخانه به سبک مینیمال استفاده کنید.
  • رنگ چوب و سفید را با هم در فضای آشپزخانه مینیمال به کار ببرید.
  • از رنگ‌های خنثی در رنگبندی دیوارها و کابینت استفاده کنید.
  • فضای آشپزخانه را تماما سفید کنید.
  • از متریال صنعتی شیک و مینیمال نیز در دکوراسیون آشپزخانه استفاده کنید.
  • ترکیبی از سبک سنتی و مدرن را نیز می‌توانید همزمان با هم در آشپزخانه مینیمال اعمال کنید.
  • برای اینکه فضا جذاب‌تر به نظر برسد، از وسایلی با اشکال هندسی یا اشکال دفرمه استفاده کنید.

کلام آخر

برای اجرای دکوراسیون آشپزخانه مینیمال باید مواردی را رعایت کنی تا فضا را به این سبک نزدیک کنید. اگر خانه شما نوساز است و می‌خواهید به این سبک آشپزخانه را دکوربندی کنید، دست شما در انتخاب وسایل مختلف کاملا باز است. اما، اگر می‌خواهید به بازسازی فضای آشپزخانه با استفاده از سبک مینیمال بپردازید، کار شما کمی سخت‌تر خواهد شد و باید بتوانید بسیاری از وسایل را تغییر داده یا تعویض کنید. برای داشتن آشپزخانه‌ای به سبک مینیمال بهتر است از قوانین این سبک پیروی کنید.


دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه