Chidaneh.com placeholder image

بارانگیر سایبان شیشه ای؛ هم کاربردی هم امروزی

به قلم: مژگان احمدی

سازه‌‌های شیشه‌ای از محبوب ترین و چشم نواز ترین سازه‌‌های مدرن در حوزه ساختمان سازی و دکوراسیون هستند که جلوه‌ای لوکس و زیبا به فضای ساختمان می‌دهند. بارانگیر سایبان شیشه ای، یکی از این سازه‌‌های شیشه‌ایست که علاوه بر جلوه بخشیدن به نمای ساختمان، بسیار کاربردی تر از سایبان‌های سنتی که از پارچه یا برزنت ساخته می‌شدند، هستند.

بارانگیر، پوششی است که از نفوذ آب از طریق درب یا پنجره‌ها و یا بالکن منزل جلوگیری می‌کند؛ همچنین بارانگیر سایبان با عبور نور از خود، دید به پیرامون را مختل نکرده و چه بسا جلوه محیط را بیشتر می‌کند. به همین جهت آراد استیل با به کارگیری این متریال دلپذیر و با رعایت اصول ایمنی، انواع بارانگیر سایبان شیشه‌ای را در طرح‌ها و رنگ‌‌های متنوع مطابق با هر سلیقه،  تولید و نصب می‌نماید. در این مطلب به این سازه مدرن، انواع آن، نحوه تولید، نصب و اجرای باران گیر شیشه‌ای می‌پردازیم. 

سرویس خواب بالسا
بارانگیر سایبان شیشه ای مدرن

بارانگیر سایبان شیشه ای، انتخابی هوشمند

همانطور که مطلع هستید، درب و پنجره ساختمان ها، محل‌‌های آسیب پذیر در مقابل تغییرات جوی مانند باران، برف و باد هستند. نفوذ آب از کناره‌‌های چهارچوب درب و پنجره یکی از معضلاتی است که موجب فرسایش سریع دیوار‌ها و بدنه ساختمان می‌شود. به همین جهت انواع بارانگیر سایبان به منظور جلوگیری از ورود آب باران از طریق درب و پنجره به داخل ساختمان تعبیه شدند؛ اما در میان انواع بارانگیر سایبان، باران گیر شیشه‌ای از محبوبیت و کارایی بالاتری برخوردار است. در این نوع سازه، شیشه مقاوم و حرارت دیده استفاده می‌شود که موجب مقاومت بالای شیشه در برابر ضربات و آسیب‌‌های فیزیکی می‌شود.

در مناطق شمالی کشور، به دلیل بارش‌‌های فراوان و ابری بودن هوا، خورشید پشت ابرها پنهان شده و نور کمتری در طول روز به زمین می‌تابد. باران گیر شیشه‌ای برخلاف بارانگیر سایبانهای دیگر، با عبور نور خورشید از خود باعث روشن تر شدن فضای داخل ساختمان، در عین محافظت از آن در برابر باران می‌شود.

  

بارانگیر سایبان شیشه‌ای فرم دار

کاربرد باران گیر شیشه ای

  • محافظی جهت پوشش بالای درب ورودی و پنجره برای جلوگیری از ورود آب به هنگام بارندگی و همچنین نفوذ مستقیم نور خورشید به داخل ساختمان
  • محافظت از کنتور گاز، برق و …
  • محافظت از آیفون‌‌های ساختمان (به ویژه آیفون‌‌های تصویری)
بارانگیر سایبان شیشه‌ای

انواع باران گیر شیشه‌ای 

بر اساس 3 ویژگی می‌توان انواع باران گیر را دسته بندی نمود:

  • بر اساس شیشه مورد استفاده
  • بر اساس شکل ظاهری
  • بر اساس پایه و اتصالات به کار رفته

انواع مدل و سبک بارانگیر سایبان شیشه ای

سبک ساخت و پیاده سازی بارانگیر سایبان شیشه‌ای انواع زیادی دارد که در شکل زیر مشاهده می‌نمایید، ما به سه نوع پرطرفدار آن اشاره می‌کنیم: 

بارانگیر سایبان شیشه‌ای تخت

بارانگیر سایبان شیشه‌ای تخت

در این مدل بارانگیر سایبان، از شیشه تخت استفاده می‌شود که با پایه و یا کابل به دیوار اتصال می‌یابد. این مدل تا 2 متر با پیشروی 1.5 متر قابلیت اجرا دارد. همچنین در صورت اینکه طول فضا بیشتر از این باشد میتوان از دو قاب شیشه یا با بیشتر استفاده کرد. این مدل بیشتر برای درب ورودی و یا پنجره‌‌های بزرگ (پانوراما) مورد استفاده قرار می‌گیرد و برای دکوراسیون‌‌های مدرن کاملا متناسب است.

بارانگیر سایبان شیشه‌ای هلالی

بارانگیر سایبان شیشه‌ای هلالی

این مدل تلفیق سبک کلاسیک و مدرن است. فرم هلالی از دیرباز برای بارانگیر سایبان شیشه‌ای با متریال‌‌های مختلف مانند پارچه، برزنت و… مورد استفاده قرار می‌گرفت. تلفیق این فرم کلاسیک با شیشه مدرن، طرحی آشنا و جذاب در اختیار مخاطبان خوش ذوق قرار می‌دهد و با دکوراسیون کلاسیک کاملا هماهنگی دارد.

بارانگیر سایبان شیشه‌ای تجاری یا فلاشینگ شیشه ای

بارانگیر سایبان شیشه‌ای تجاری یا فلاشینگ شیشه ای

این مدل بیشتر مناسب ساختمان‌‌های اداری و تجاری است. این مدل محدود سازی ندارد و  شیشه به وسیله اتصالات اسپایدر به سازه فلزی متصل می‌شود. در صورتی که ابعاد پیشروی سایبان زیاد باشد نیاز است که از کابل استنلس استیل نیز استفاده شود.

سایبان شیشه ای

انواع شیشه در بارانگیر سایبان شیشه‌ای 

آراد استیل پیشنهاد می‌کند که در همه نوع بارانگیر سایبان‌های شیشه‌ای از شیشه لمینت سکوریت استفاده شود تا ایمنی و استحکام افزایش یابد. این نوع شیشه در برابر شرایط اقلیمی و آسیب‌‌های فیزیکی بسیار مقاوم است و به راحتی نمی‌شکند. حال اگر شکسته هم شود، به دلیل لایه‌‌های PVB که در آن به کار رفته، خورد و تکه‌تکه نشده و فرو نمی‌ریزد.

شیشه سوپر کلیر، شیشه کریستال و شیشه ساتینا (مات) نام‌هایی هستند که برای درجه شفافیت یک شیشه عنوان می‌شوند. از لحاظ ظاهری 3 نوع شیشه سکوریت لمینت وجود دارد که در باران گیر شیشه‌ای به صورت سلیقه‌ای استفاده می‌شود: 

شفاف (سوپر کلیر)

یکی از جدید ترین انواع شیشه است که از شفافیت بالایی برخوردارند. این شیشه در ضخامت‌‌های گوناگون و به فرم لمینت جهت افزایش مقاومت آن، ساخته می‌شود و در معماری و طراحی بسیاری از بخش‌‌های ساختمان مورد استفاده قرار می‌گیرد.

کریستالی (وایت وین)

در این شیشه‌ها از سرب استفاده شده و به دلیل وجود همین ماده، ضریب شکست نور بسیار بالا می‌رود و شیشه خیلی درخشان به نظر می‌رسد؛ در نتیجه شیشه بسیار به کریستال شباهت پیدا می‌کند. به همین دلیل نام آن کریستالی گذاشته شده است. در این شیشه‌ها کمترین میزان ناخالصی وجود دارد بنابراین شفافیت بالایی پیدا می‌کنند.

بارانگیر سایبان شیشه‌ای رنگی

مات (ساتینا)

یکی از بهترین و به روزترین شیشه‌‌های موجود که در معماری نوین جایگاه خاصی پیدا کرده است شیشه ساتینا می‌باشد. شیشه ساتینا بر خلاف شیشه‌‌های سند بلاست و یا مشجر که دارای برآمدگی و تورفتگی هستند، به صورت یک دست مات و صاف است.

همچنین میتوان از شیشه به رنگ‌‌های آبی و دودی نیز استفاده کرد.

مزایا و فواید بارانگیر سایبان شیشه‌ای : 

  1. عایق عالی در برابر آب
  2. استحکام بالا و طول عمر مفید
  3. محافظت بالا در برابر اشعه ماورای بنفش
  4. ممانعت از ورود گرد و غبار به داخل منزل
  5. مناسب مجتمع‌‌های مسکونی و تجاری
  6. امکان پیاده سازی مطابق با مذاق مشتری

نتیجه گیری

با نصب یک بارانگیر سایبان شیشه‌ای می‌توانید در عین حال که جلوی نور را نمی‌گیرید، از نفوذ آب از طریق درب یا پنجره‌ها و یا بالکن منزل جلوگیری کنید. این سایبان‌ها در طرح‌ها و رنگ‌‌های متنوع مطابق با هر سلیقه‌ای تولید. کارشناسان در آراد استیل شما را برای خرید و نصب انواع سایبان بارانگیر شیشه‌ای راهنمایی می‌کنند.

نویسنده: شرکت آراد استیل

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه