Chidaneh.com placeholder image

مبل؛ 16 مدل از زیباترین و معروف‌ترین‌های ایران و جهان

به قلم: تحریریه چیدانه

مبل در زندگی امروزی به جزئی جدایی ناپذیر از وسایل هر خانه‌ای تبدیل شده است که برای استفاده صحیح و ست کردن زیبا و مناسب با دکوراسیون داخلی باید با انواع مختلف آن آشنا شد. مبل‌ها بر اساس ساختار و ظاهرشان در سبک‌های کلی مدرن، معاصر، کلاسیک، سلطنتی و نئوکلاسیک تقسیم شده و این‌ سبک‌ها نیز در انواع جزیی‌تری دسته‌بندی می‌شوند. توجه داشته باشید که هنگام خرید مبل علاوه بر آشنایی با انواع آن و انتخاب سبک، رنگ و طرح متناسب با دکوراسیون داخلی خانه و محل کار، باید کیفیت متریال کاربردی آن را نیز بررسی کنید. در این مقاله به معرفی 16 مدل از معروف‌ترین و زیباترین انواع مبل در ایران و جهان و چگونگی چیدمان آن‌ها پرداخته شده و اجزای اصلی آن چون پارچه، فنر و جنس اسکلت بندی آن نیز بررسی می‌شود. با چیدانه همراه باشید… 

مبل دو نفره
مبل لوکس
مبل نوع شزلون

اجزای به کار رفته در ساختار انواع مبل

پیش از معرفی معروف‌ترین انواع مبل به بررسی اجزای کلی به‌ کار رفته در تمام مدل‌ها پرداخته و بهترین، با کیفیت‌ترین و مناسب‌ترین متریال کاربردی در ساختار آن‌ها بررسی می‌شود. اجزای اصلی به‌ کار رفته در ساختار مبل و بهترین آن‌ها شامل موارد زیر خواهد بود؛

چوب و هنر
پارچه مبل

بهترین نوع پارچه برای مبل

یکی از پر چالش‌ترین بخش‌های خرید مبل انتخاب پارچه است. برای انتخاب علاوه بر طرح و رنگ، جنس پارچه نیز اهمیت زیادی دارد. اگر پارچه با کیفیت و مرغوب باشد هرگز دفورمه نمی‌شود و به راحتی‌ لک نمی‌گیرد. پارچه‌های رو مبلی ضد آب نانو به دلایل زیر گزینه‌ بسیار مناسبی هستند؛

  • مقاومت بالا در برابر شوینده‌ها
  • ضد حریق و آتشسوزی‌‌
  • دارای خاصیت آنتی‌باکتریال و خود تمیزشوندگی
  • عدم جذب گرد و خاک
  • عدم چروک شدن

توجه داشته باشید که کیفیت پارچه زیر کار به اندازه پارچه رو مبلی اهمیت دارد. پس در هنگام خرید مطمئن شوید که برای پارچه‌های آستری، روی فنر و نوار کشی زیر کار نیز از متقال با کیفیت استفاده شده باشد. چراکه متقال مقاومت بالایی در برابر وزن و فشار داشته و در عین سبک بودن بیشترین دوام و استحکام را دارد، اما برخی تولید کنندگان به دلیل ارزان‌تر بودن گونی به جای متقال به کار می‌برند که موجب پایین‌ آمدن کیفیت و کاهش طول عمر مبل می‌شود.

بست فنر

بست فنر چه جنسی باشد بهتر است؟

فنرها به دلیل خاصیت ارتجاعی و برگشت‌پذیری‌شان در اکثر مبل‌ها به کار برده می‌شوند. فنر به کلاف، به وسیله بست متصل می‌شوند که دو نوع فلزی و پلاستیکی دارند. جنس بست فنر در کیفیت، مفاومت و ماندگاری مبل اهمیت زیادی دارد چراکه اگر در ساخت از بست فلزی استفاده شده باشد، به مرور تولید صدا کرده و باعث پارگی پارچه آن می‌شود. در حالی‌ که بست فنر پلاستیکی به هیچ عنوان صدا ندارد و پارگی ایجاد نمی‌کند.

اسکلت مبل

اسکلت‌بندی با کیفیت مبل

اسکلت چوبی یا کلاف، حکم استخوان‌بندی مبل را دارد که تمام قطعات آن مانند فوم، اسفنج، پارچه و آستر روی آن وصل می‌شود. کلاف شامل قید، پایه جلو و عقب و تاج و گوشواره بوده و کیفیت جنس آن که معمولا از چوب است نقش بسیار مهمی در طول عمر آن دارد. هر چه مقاومت اتصالات چوب بیشتر باشد قطعا کلاف بهتر و بادوام‌تر خواهد بود. 

می‌توان با دست کشیدن به پشت و کف زیری مبل که معمولا با مقوا یا گونی پوشانده می‌شود، قطر چوب کلاف و مقاومت آن را ارزیابی کرد. البته این روش کافی نیست و در این مورد باید طبق اعتماد به فرشنده و تضمین او عمل کرد. در این قسمت نیز برخی تولیدکنندگان به علت ارزان‌تر بودن گونی آن‌ را جایگزین مقوا می‌کنند که باعث پایین آمدن کیفیت، استحکام و کاهش طول عمر آن می‌شود. زیرا خاصیت انعطاف‌پذیری مقوا نسبت به گونی بالاتر است. برای اطلاعات بیشتر در این زمینه مطلب بهترین چوب برای مبل را بخوانید.

اسکلت مبل

پرداخت و یکنواخت بودن نوع چوب در کیفیت اتصالات مبل بسیار مهم خواهد بود. با اینکه چوب زیر کار قرار گرفته و دیده نمی‌شود اما باید از نوع با کیفیت برای ساخت آن استفاده شود چراکه چوب با کیفیت کار را مستحکم‌تر می‌کند اما چوب بی‌کیفیت بعد از مدتی شل می‌شود. انواع چوب‌هایی که در کارخانه برای کلاف و پایه‌های مبل به کار می‌رود شامل موارد زیر است؛

  • روس
  • سفید
  • توسکا
  • راش
  • سه‌لایی
  • ام دی اف

البته مبل با پایه فلزی نیز تولید می‌شود که از سال 2018 وارد بازار ایران شده و نظر طرفداران زیادی را به خود جلب کرده است. پایه‌های فلزی استحکام و مقاومت بالایی داشته، به دو شکل ال و استوانه‌ای ساخته می‌شوند و باز و بستن‌ آن‌ها راحت خواهد بود. 

فوم مبل

انواع فوم مبل و بهترین آن

فوم‌ها برای نشیمن مبل به‌کار رفته و در دو نوع فوم سرد و گرم در بازار موجود هستند. استفاده از فوم سرد برای انواع مبل بیشتر توصیه می‌شود. چراکه خاصیت ارتجاعی بالایی داشته و عمر مفید آن از فوم گرم بیشتر است. به‌طور کلی ویژگی‌های فوم سرد و گرم شامل موارد زیر است؛

انواع فوم

ویژگی‌های فوم سرد

  • تولید در دمای پایین
  • خاصیت ارتجاعی بالایی
  • بازگشت پذیری
  • 4 تا 6 سال عمر مفید

ویژگی‌های فوم گرم

  • تولید در دمای بالا
  • تاخیر در بازگشت ‌پذیری
  • دوام کم‌تر نسبت به فوم سرد
زیباترین مبل

زیباترین و معروف‌ترین مدل‌های مبل در ایران و جهان

به‌طور کلی مبل‌ها از نظر سبک به دسته‌های مختلف مدرن، کلاسیک، سلطنتی و نئوکلاسیک تقسیم‌بندی می‌شوند. هر یک از این انواع نیز خود به بخش‌های جزیی‌تری تقسیم بندی می‌شوند. زیباترین و معروف‌ترین مدل‌های مبل در ایران و جهان معرفی و ویژگی‌های کلی هر یک شامل موارد زیر است؛

  1. قطعه‌ای
  2. چستر فیلد
  3. لاوسن
  4. میان سده
  5. انگلیسی
  6. بریج واتر
  7. تکیه‌گاه شتری
  8. کابریول
  9. شزلون یا چیس
  10. فوتون
  11. لاوسیت
  12. یا دو وجهی
  13. کاناپه
  14. مبل برقی یا ماساژور دار
  15. تاکسیدو
  16. پاف
مبل قطعه ای

مبل قطعه‌ای، Sofa‌ Sectional

مبل قطعه‌ای، چند بخشی یا سکشنال از چند تکه تشکیل می‌شود و معمولا 3 تا 5 بخش دارد. این مدل به شکل‌های مختلفی چیدمان می‌شود و هر چه تعداد اجزای آن بیشتر باشد حالت‌های قرارگیری نیز متنوع‌تر خواهد بود. مبل‌های چند بخشی از سال 1950 وارد صنعت دکوراسیون داخلی شد و امروزه با نام‌های ال و یو شکل نظر طرفداران زیادی را به خود جلب کرده است. 

مبل قطعه ای 2

توجه داشته باشید که با توجه به ابعاد فضا تعداد قطعات این مدل را خریداری کنید. برای مثال اگر فضای شما کوچک است، تعداد کمتری انتخاب کنید تا فضا تنگ و کوچک نشان داده نشود اما اگر فضای بزرگی دارید می‌توانید تعداد بیشتری از این نوع مبل را خریداری کنید. 

مبل چستر فیلد

مبل چسترفیلد،  Chesterfield Sofa‌ 

تاریخچه مبل چسترفیلد به قرن 18 میلادی و به دوره ارل چسترفیلد چهارم بر می‌گردد. ارل نجیب زاده‌ای بود که بیشترین راحتی محل نشستن برایش مهم بود و مبل‌هایی بدون چین و چروک می‌خواست. در برخی از مدل‌های آن تمام سطح داخل و بیرون لمسه دوزی شده و در بعضی دیگر تنها بخش داخلی و دسته‌ها لمسه دوزی می‌شود. برخی از انواع چستر فیلد از پارچه و بعضی دیگر از چرم ساخته می‌شوند و به چستر پارچه‌ای و چستر چرمی معروف هستند. این مبل به سادگی از روی ظاهر قابل تشخیص است.

مبل لاوسن

مبل لاوسن،  Lawson Sofa‌ 

تاریخچه مبل لاوسن به اوایل قرن 20 میلادی و محل زندگی توماس باز می‌گردد. این مدل و پشتی و نشیمن خاص از انواع مبل راحتی بوده که در واقع امضا طراحش را به نمایش می‌گذارد. مدل مبل لاوسن بالش‌هایی نرم و متحرک در قسمت نشیمن و پشتی دارد که باعث راحتی هر چه بیشتر آن می‌شود و در انواع مختلف رنگ، متریال و ابعاد تولید ‌شده، به فروش می‌رسد. کوسن‌های بزرگ آن با ارتفاع مناسب به درستی در جای خود قرار می‌گیرند و شما می‌توانید با افزایش تعداد کوسن‌ها راحتی آن را بیشتر کنید. این مدل معمولا برای فضای نشیمن و جلوی تلویزیون کاربرد دارد.

مبل میان سده

مبل میان سده، Mid Century Sofa‌ 

تاریخچه سبک مبل میان سده افسانه‌ای و زیبا به سال‌های 1940 تا 1970 باز می‌گردد، زمانی که سبک میان سده در معماری، طراحی داخلی و گرافیک پدید آمد. این سبک امروز هم طرفداران خاص خود را دارد. این مبل مستطیل شکل، خطوطی ساده، صاف و تمیز، تشکچه‌ها و پشتی‌های کوک زده شده، طرح مینیمالیستی و تنوع بالایی دارد. طراحی ساده و زیبای این سبک حس راحتی را به شما القا می‌کند با اینکه راحت‌ترین نوع مبل محسوب نمی‌شود.

مبل انگلیسی

مبل دسته غلطکی انگلیسی،  English arm roll Sofa‌ 

 مبل انگلیسی دسته‌هایی کوتاه و پشتی‌های پشت سر دارد و مدلی راحت و زیباست که با سبک اسپرت به‌ زیبایی ست می‌شود. کوسن‌های روی مبل که همه جای آن وجود دارد مانع از دیده شدن ایراد کوتاهی قسمت زیر دستی‌ها می‌شود. این مدل که به بی دست نیز مشهور است، برای سربازهای جنگ جهانی که بازوهای خود را در جنگ از دست داده‌اند، ساخته شده بود. دسته‌های این سبک اغلب به صورت گرد ساخته شده، پشتی‌های آن غیرقابل حرکت بوده و تشکچه‌های نرمی دارد که باعث راحتی بیشتر نشیمن آن می‌شود. 

مبل بریج واتر

مبل بریج واتر،  Bridgewater Sofa‌ 

مبل بریج واتر که نام سازنده خود را دارد، سبکی زیبا و خاص است. دسته‌های آن گویی به عقب کشیده شده و پایین‌تر از سطح پشتی هستند و با شیب ملایمی به تاج می‌رسند. این مبل در حالی که ابتدا به عنوان مدلی راحتی طراحی شده بود، اما امروز با هر سبکی به سادگی هماهنگ می‌شود. بریج واتر سبکی متفاوت، با ترکیب مدرن و سنتی اما در عین حال پایدار و مناسب برای استفاده در هر فضایی خواهد بود. مدلی که با اینکه جزو مدل‌های پرطرفدار و رایج نیست اما همه افراد با آن ارتباط برقرار می‌کنند.

مبل تکیه گاه شتری

مبل تکیه گاه شتری، Camel back Sofa‌  

در این مبل همانطور که از نامش مشخص است از ساختار کوهان پشت شتر الهام گرفته شده و از خانه شیوخ و ثرتمندادن عرب رواج پیدا کرد. وجود دو منحنی و گاه حتی سه منحنی در پشتی این مدل کلاسیک آن را شبیه به کوهان پشت شتر کرده که همین امر موجب تفاوت آن با دیگر سبک‌ها شده است. در پایه‌، دسته‌ و تاج این مبل به طور پیوسته از چوب استفاده شده که باعث شده کالایی گراقیمت و لوکس به حساب آید. این مدل ظاهری راحت‌تر و مدرن‌تر از سبک کلاسیک داشته اما لوکس بوده و می‌تواند ظاهر دکوراسیون شما را متحول کند.

مبل کابریول

مبل کابریول،  Cabriole Sofa‌ 

مبل سبک کابریول که یکی از انواع مبلمان کلاسیک بوده از دهه 18 میلادی رواج پیدا کرد و بیشتر در خانه پادشاهان و ملکه‌ها استفاده می‌شد، امروز نیز برای خانه‌هایی با فضای بزرگ و تجملاتی انتخاب مناسبی است. این سبک با ظاهر شکوهمند و پایه‌های خمیده به بیرون، به سبک مدرن یا سبک ملکه نیز معروف است. این مدل که از چوب ساخته می‌شود به دلیل انحنا در قسمت گوشه‌ها حالتی در برگیرنده برای فردی که روی آن نشسته ایجاد می‌کند و با قرار گرفتن کوسن‌هایی نرم و راحت این مبل کلاسیک برای نشستن دلنشین‌تر می‌شود. 

مبل شزلون

مبل شزلون یا چیز،  Sofa‌ chaise lounges

نام مبل شزلون یا چیز در زبان اصلی از درشکه‌های دو نفره چینی که یک نفر آن‌ها را حمل می‌کرد، برداشته شده است. این نشیمن‌های سنتی با طراحی متفاوت و نامتقارن خود تحولی بی‌نظیر در صنعت تولید مبلمان به وجود آورد. این مدل، نشیمن کشیده‌ای به صورت صاف یا منحنی داشته و در قسمت تکیه‌گاه، قوس‌ اندکی متناسب با وضعیت کمر دارد. برخی از مدل‌های آن در هر دو طرف محل قرارگیری بازو دارد که اغلب ارتفاع آن‌ها یکی نیست، بعضی دیگر تنها در یک سمت دسته دارند و طرف دیگر آن بدون دسته طراحی می‌شود. 

شزلون مدرن

امروزه سبک‌های مختلف مبل شزلون در بازار ایران تولید می‌شود که از این میان می‌توان به شزلون راحتی، استیل یا کلاسیک اشاره کرد. این سبک برای مواردی چون استفاده تزیینی یا استراحت کاربرد داشته و برای استفاده در فضاهای مختلف کاربرد دارد. چیز لانگ معمولا در سوئیت‌ها و اتاق خواب‌های بزرگ امروزی یا کنار استخرها به کار برده می‌شود.

مبل فوتون1

مبل فوتون، Sofa‌ Futon

فوتون‌ به دلیل ویژگی‌هایش یکی از محبوب‌ترین‌ انواع مبل به حساب می‌آید. مبل‌های تبدیل شونده، یک تکه، رو تخت‌شو که شرایط مناسبی برای یک چرت میان روز فراهم می‌کند اما به یک تختخواب کامل تبدیل نمی‌شود و مبل‌های طبقاتی از انواع سبک فوتون هستند. 

مبل فوتون 2

این مدل‌ها که از آن روزها برای نشستن و شب‌ها برای خوابیدن و استراحت استفاده می‌شود برای خانه‌هایی که رفت و آمد زیادی دارند اما فضای کافی برای گذاشتن تختخواب ندارند بسیار مناسب است. از بین انواع فوتون برخی برای اتاق کودک نیز مناسب هستند خصوصا مدل تختخواب بونک که حالتی طبقاتی ایجاد می‌کند. تمام این مدل‌ها با توجه به نیازهای جامعه و خانه‌های امروزی طراحی و تولید شده‌اند.

مبل لاوست

مبل لاوسیت یا لاوست،  Loveseat Sofa

این مدل، مبل‌ یا کاناپه‌ای‌ دو نفره است که امکان نشستن تنها دو نفر را در کنار هم دارد. لاوست که از نظر معنایی یک اصطلاح رومانتیک  یکی از اجزای اصلی و همیشگی اتاق نشیمن محسوب می‌شود. این مبل در اصل برای کنار هم نشاندن عاشقانه زوج‌های جوان و ایجاد محبت و ابراز علاقه‌شان به یکدیگر ساخته شده است و در سبک و طرح‌های مختلفی تولید می‌شوند. 

لاوست طوسی

لاوست‌ها در انواع سبک‌های مختلف سلطنتی، راحتی و کلاسیک ساخته می‌شوند و بر اساس اندازه نیز به چهار دسته کوچک، متوسط، بزرگ و بسیار بزرگ تقسیم‌ بندی می‌شوند. بهتر است بگوییم که نوع و شکل لاوست‌ها در ایران و دیگر کشورها، خصوصا کشورهای اروپایی و آمریکایی تفاوت دارد که می‌توان این تفاوت را به سادگی در ظاهر آن‌ها مشاهده کرد. در واقع در کشورهای خارجی، لاوست به مبل دو نفره در ست مبلمان راحتی گفته می‌شود.

مبل دیوان

مبل دیوان یا دو وجهی،  Divan Sofa‌ 

مبل‌های‌ دیوان یا دو وجهی بدون قسمت تکیه‌گاه یا با پشتی کوتاهی در پشت ساخته می‌شوند که طرفداران خاص خود را دارد. افراد طبق سلیقه شخصی و چیدمان دکوراسیون منزلشان به روش‌های مختلفی از آن‌ها استفاده می‌کنند. بعضی دیوان را به همین صورت که هست بین مبلمان برای جدا کردن فضاها و ایجاد دید مناسب به دلیل نداشتن پشتی استفاده می‌کنند و برخی افراد برای راحتی آن را به دیوار چسبانده و با گذاشتن کوسن‌هایی نشستن روی آن‌ها را راحت‌تر می‌کنند.

مبل نیمکتی

مبل نیمکتی یا کاناپه‌ای،  Settee Sofa

مبل نیمکتی یا کاناپه‌ای، شبیه به یک صندلی عریض یا کاناپه است. در گذشته افراد زیادی به این مدل علاقه نداشتند، اما امروزه نظر طرفداران زیادی را به خود جلب کرده است. راحتی، بزرگ یا عریض بودن و اندازه‌های مناسبی که ساختار این مبل دارد از دلایل افزایش محبوبیت آن در بین مردم است. انواع نیمکت بدون پشت و دسته، نیمکت‌های دسته دار بدون پشت یا در برخی موارد کاناپه‌های راحتی دونفره نیز در تقسیم‌بندی این نوع مبل می‌گنجند. این مدل مناسب فضاهای کوچک و جمع و جور بوده، فضایی برای نشستن دو نفر دارد و مدل‌های پشتی‌دار آن، پشتی صاف و بدون خمیدگی دارند.

مبل برقی

مبل راحتی برقی،  Recliner Sofa

مبل‌های برقی و ماساژور دار با تنظیمات برقی امکانات جذابی که در خود جای داده‌اند. تجربه حس نرمی و فرو رفتن در عمق یک صندلی نرم، خستگی کل روز را از تن بیرون می‌کند خصوصا اگر این مدل‌ها ماساژور هم داشته باشند. شاید این مدل مبل برای خانه زیبا و شکیل نباشد، اما کاربری بودن و راحتی آن از تمام انواع مبل نام برده شده بیشتر است. 

کاناپه برقی

این مدل، انتخابی راحت، کاربردی و دوست داشتنی برای افرادی خواهد بود که مدت زمان نسبتا زیادی را برای تماشای تلویزیون یا مطالعه در جای ثابتی می‌گذرانند و بسیار مناسب و کاربردی برای فضاهایی چون اتاق مطالعه، تلویزیون یا اتاق کار است. این مدل مجهز را در فضاهای پر تردد قرار ندهید تا زودتر مستهلک نشده و طول عمر آن‌ها کم نشود. هنگام خرید توجه داشته باشید که این مدل برقی اکثرا با روکش چرمی ساخته می‌شوند و هرچه امکانات بیشتری داشته باشیند قیمت بالاتری هم خواهند داشت.

مبل تاکسیدو

مبل تاکسیدو،  Tuxedo Sofa

مبل تاکسیدو با دسته‌های بلند و هم ارتفاع با تکیه گاه، مانند دیوارهای قلعه از افرادی که روی آن می‌نشینند، محافظت می‌کند. طراحی خاص تاکسیدو باعث شده این مدل از لاوسیت‌ها هم طرفداران بیشتری پیدا کند. تاریخچه این مبل به اول قرن 20 باز می‌گردد، پس قدمت زیادی ندارد و ابتدا در محله تاکسیدو پارک نیویورک آمریکا تولید شد، محله‌ای که به خاطر کت و شلوارهای رسمی شهرت داشت. سازه یکپارچه و یک دست، این مدل را از انواع دیگری که نام‌ برده شد، متمایز می‌کند. 

تاکسیدو

پشتی مدل تاکسیدو از دو لایه ثابت و متحرک ساخته شده که طبق سلیقه مشتری، قابل تغییر است. خطوط صاف، مستقیم و هندسی آن در کنار فرم‌های گرد در گوشه‌های نشیمن و تکیه گاه تلفیق زیبایی از دو سبک متضاد را به نمایش می‌گذارد. روکش این مبل از پارچه است و جزو مدل‌های راحتی رسمی محسوب می‌شود.

پاف

مبل پاف، Puff sofa

پاف‌ها نوعی مبل تکی بدون دسته و پشتی هستند که از دو قسمت نشیمن و پایه تشکیل می‌شوند. معمولا، پاف مقابل مبل یا صندلی قرار داده می‌شود تا افراد بتوانند تکیه داده و پاهای خود را روی پاف دراز کنند. پاف‌ها برای استفاده کوتاه مدت یا جلوی میز آرایش نیز کاربرد دارند. از آن‌ها می‌توان به عنوان میز جلو مبلی، جعبه‌ نگهداری وسایل یا کاربردهای دیگر نیز استفاده کرد. به کار بردن این مدل فانتزی باعث زیبایی و جلوه بیشتر دکوراسیون داخلی می‌شود.

چیدمان مبل

بهترین نحوه چیدمان مبل

قبل از خرید انواع مبل، بهتر است به میزان فضای در اختیار و هماهنگی آن با مدل، ابعاد و نحوه چیدمان مبل در خانه فکر کرد تا بتوان پس از انتخاب و خرید به راحتی آن را در فضای خانه یا محل کار چیدمان کرد و دکوراسیون زیبا و جذابی داشت. برای داشتن چیدمان مناسب باید در ابتدا به ابعاد فضا، رنگ و سبک طراحی و دیگر اجزای دکوراسیون داخلی خانه یا محل کار توجه کرد. توجه داشته باشید که برای جلوی تلویزیون کاناپه‌ها و برای جلوی شومینه انواع تکی مبل کاربرد زیادی دارند و به زیبایی در فضا می‌نشینند.

بهتر است طوری چیدمان را انجام داد که؛ 

  • مبل‌ها کاملا به دیوار نچسبند
  • حرکت را در فضا دچار مشکل نکنند.
  • نحوه چیدمان به تفکیک فضا در سالن‌های یکدست کمک کند. 
مبل ال چرمی
شزلون
کاناپه

کلام پایانی

مبل‌ها به جزیی جدایی ناپذیر در زندگی امروزه تبدیل شده‌اند. با توجه به تنوع بسیار زیاد در طراحی، سبک، مدل و متریال به کار رفته در مبل‌ها، انواع آن به چند سبک استاندارد کلی تقیم بندی می‌شود، که شامل سبک کلاسیک، نئوکلاسیک، مدرن یا معاصر و سلطنتی است اما هر کدام از این‌ها زیرمجموعه‌هایی نیز دارند که برخی از معروف‌ترین آن‌ها در دنیا با ویژگی‌های هر یک در بالا با آن‌ها آشنا شدید. انواع مبل جدا از رنگ و طرح پارچه رویه و چوب، اسکلت و اجزای اصلی، به‌طور کلی به 16دسته تقسیم می‌شوند. شما هم اگر می‌خواهید ست مبلمان کامل یا تکی برای تکمیل دکوراسیون منزل‌تان خریداری کنید می‌توانید با کمک این مطلب و کارشناسان چیدانه بهترین، مناسب‌ترین و زیباترین انتخاب را داشته باشید.

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه