Chidaneh.com placeholder image

ترکیب کاغذ دیواری با سرامیک؛ سلیقه طراحان امروزی و مدرن

به قلم: آرمین سرخوش افشار

ترکیب کاغذ دیواری با سرامیک سلیقه طراحان امروزی و مدرن

با بکارگیری ترکیب کاغذ دیواری و سرامیک در دکوراسیون منزل، می‌توانید تحولی بزرگ در دیزاین داخلی ایجاد کنید. یکی از روش‌های جذاب کردن محیط خانه، تکنیک ترکیب است. این ترکیب می‌تواند در ترکیب رنگ، متریال، طرح یا ابعاد باشد. معمولا در خانه ها ترکیب‌های رنگی مانند مشکی و سفید، سفید و طوسی، کرم و قهوه‌ای و امثال آن دیده می‌شود. اما دسته‌ دیگری از ترکیبات، ترکیب چند متریال با هم هستند که طرفداران بیشماری دارد.

chidaneh ad banner

اگر به کابینت‌های امروزی توجه کنید، متوجه می‌شوید که 80 درصد آن‌ها از ترکیب صفحه سنگی و بدنه چوبی ساخته شده‌اند. یکی دیگر از ترکیباتی که امروزه طرفداران خاص خود را پیدا کرده، ترکیب کاغذ دیواری با سرامیک است. اگرچه که رنگ آمیزی دیوار خانه می‌تواند روح تازه ای به آن بدهد. اما استفاده از متریال‌هایی مانند کاغذ دیواری، سرامیک و یا کاشی نقش و نگار متفاوت و جذاب‌تری نسبت به رنگ آمیزی به وجود می‌آورد. در ادامه با چیدانه و کاغذ دیواری اکستریم والز همراه باشید تا با این ترکیب نو و خاص که از ادغام سرامیک یا کاشی با کاغذ دیواری بوجود می‌آید، آشنا شوید.

کاغذ دیواری اکستریم والز
diamondکاغذ دیواری اکستریم والز

ترکیب کاغذ دیواری با سرامیک در فضاهای مختلف

سرامیک یکی از بادوام‌ترین متریال‌هایی است که امروزه به وفور در ساختمان‌سازی استفاده می‌شود. از مهم‌ترین ویژگی‌های سرامیک که باعث محبوبیت آن شده می‌توان به سهولت نگهداری، انعطاف‌پذیری و دوام اشاره کرد. علاوه بر این، ترکیبات رنگی ساده اما متنوعی که در ساخت سرامیک‌ها بکار گرفته می‌شود، برای هر سلیقه‌ای و در هر فضایی، از مسکونی تا تجاری مناسب است. از بین رنگ‌هایی که در ساخت سرامیک استفاده می‌شود، مشکی، سفید و طوسی از پرکاربردترین و صورتی و سبز از خاص‌ترین رنگ‌ها هستند.

به دلیل استفاده بیشتر کاغذهای دیواری در خانه‌های قدیمی، افراد فکر می‌کنند که تنها کاربرد کاغذهای دیواری در آن فضاست. اما با توجه به سلیقه طراحان امروزی و مدرن، با جلوه‌های مختلف، رنگ و طرح‌های زیبا می‌توان نظر دیگری داشت. اگر شما فردی هستید که به دیزاین خانه و بخصوص تاثیر دیوار بر زیبایی فضای خانه خود واقف هستید، پیشنهاد می‌کنیم که حتما از انواع کاغذ دیواری استفاده کنید. اگرچه رنگ‌های متفاوت و جذاب سرامیک و طرح، رنگ، نقش و نگار و جنس‌های متنوع کاغذ دیواری باعث شده تا افراد این دو را در طراحی دکوراسیون منزل از هم جدا بدانند. اما در ادامه می‌خواهیم ترکیب این دو را در فضاهای مختلف خانه بررسی کنیم.

کاغذ دیواری اکستریم والز
diamondکاغذ دیواری اکستریم والز

سالن:

بزرگ‌ترین دیوارهای هر خانه در بخش سالن قرار دارد. افرادی که از کاغذهای دیواری برای پوشش سالن خانه خود استفاده می‌کنند، معمولا انعطاف پذیری کمی نسبت به ترکیب آن با سرامیک دارند. معمولا افراد ترجیح می‌دهند تا دیوارهای سالن خود را از ترکیب دو کاغذ دیواری یا دو سرامیک با رنگ‌های متفاوت دیزاین کنند. نکته مهم این است که ترکیب کاغذ دیواری با سرامیک، بیشتر برای دیوارهایی مناسب است که عرض و طول نسبتا کمی دارند. این درحالی است که در سالن‌ها معمولا دیوارهای با عرض بیش از 2 متر وجود دارد. اما اگر شما فردی هستید که به ترکیب علاقه دارید، بهتر است دو کاغذ دیواری با طرح‌های یکسان اما رنگ‌های مختلف را به صورت عرضی یا طول، روی دیوار خود قرار دهید.

کاغذ دیواری اکستریم والز
diamondکاغذ دیواری اکستریم والز

اتاق:

فضای اتاق‌ها معمولا برای انجام ریزکاری‌های طراحی و دکوراسیون بسیار مناسب است. اگر اتاق شما فضایی بزرگ دارد، می‌توانید از ترکیب دو سرامیک یا دو کاغذ دیواری استفاده کنید. اما اگر فضای دیوارهای اتاق شما کوچک است، ترکیب کاغذ دیواری با سرامیک انتخابی مطلوب برای شماست. البته ترکیب این دو می‌تواند متفاوت باشد. ممکن است نصف دیوار را به صورت عرضی جدا کنید. نصف بالایی کاغذ دیواری و نصف پایینی سرامیک شود. یا ممکن است دیوار را از طول به دو بخش چپ و راست تقسیم کنند و هر کدام را به کمک سرامیک و کاغذ دیواری بپوشانند.

ترکیب رنگ‌های آبی (کاغذ دیواری) و سفید (سرامیک) جلوه جذاب و آرامش بخشی به اتاق می دهد. ترکیباتی مانند رنگ صورتی با طوسی و قرمز با مشکی نیز از ترکیبات رنگ پرطرفداری است که برای ترکیب کاغذ دیواری با سرامیک در اتاق‌ها استفاده می‌شود. معمولا کاشی‌هایی که استفاده می‌شود تک رنگ و کاغذهای دیواری از نوع برجسته یا ساده با طرح‌های متنوع هستند.

اتاق کودکان یکی از مناسب‌ترین محیط‌ها برای ایجاد ترکیب کاغذ دیواری با سرامیک است. معمولا کاغذ دیواری صورتی، آبی در ترکیب با کاشی‌های سفید می‌تواند از مناسب‌ترین انتخاب‌ها برای اتاق کودکان باشند. در هنگام استفاده از کاغذ دیواری در اتاق کودکان، حتما از لایه وینیل استفاده کنید. زیرا لایه وینیل مقاومت سطح کاغذ دیواری را بالا می‌برد و در صورت برخورد اسباب‌بازی یا جسم سخت، مقاومت خواهد کرد.

کاغذ دیواری اکستریم والز
diamondکاغذ دیواری اکستریم والز

آشپزخانه:

آشپزخانه‌ای فضایی است که افراد معمولا یک پنجم یا بیشتر زمان خود را به منظور کارهایی نظیر پخت و پز، شستن ظرف‌ها یا خوردن غذا در آن می‌گذرانند. برای حفظ روحیه و افزایش کیفیت کار افرادی که در آشپزخانه هستند، بهتر است دکوراسیونی جذاب برای آن‌ها ایجاد شود. یکی از بهترین انتخاب‌ها، ترکیب کاغذ دیواری با سرامیک است. شاید این سوال برایتان پیش بیاید که آیا اتفاقاتی نظیر ریختن آب، رطوبت هوا و برخورد وسایل‌های آشپزی به سطح کاغذ دیواری صدمه نمی‌زند؟ اگرچه می‌دانید که مقاومت سرامیک‌ها نسبت کاغذهای دیواری بیشتر است، اما این باعث نمی‌شود که کاغذ دیواری در آشپزخانه به سرعت خراب شود. در واقع هنگام ترکیب این دو متریال، از فنونی استفاده می‌شود که نقاط قوت این دو متریال نقاط ضعفشان را می‌پوشاند.

نکته مهمی که هنگام ترکیب کاغذ دیواری با سرامیک در آشپزخانه باید درنظر داشته باشید، این است که مناطقی مانند سینک ظرفشویی، نزدیک سرامیک قرار بگیرد. معمولا چربی، آب یا هر ماده غذایی که بر روی کاغذ دیواری بریزد، سخت‌تر از سرامیک تمیز می‌شود. به همین دلیل توصیه می‌شود، بخش‌هایی که احتمال پاشیدن همچین مواردی وجود دارد، حتما بخش سرامیکی این ترکیب را قرار دهید.

کاغذ دیواری اکستریم والز
diamondکاغذ دیواری اکستریم والز

حمام و دستشویی:

بی‌شک مهم‌ترین فضاهایی که از این ترکیب استفاده می‌شود، در حمام و دستشویی هاست. معمولا این فضاها دارای دیوارهای کوتاه‌تر و با عرض کمتری هستند. به همین دلیل استفاده از فرم از پوشش برای آن‌ها بسیار مناسب است. در فضا نیز توجه داشته باشید که محل‌هایی که پاشش آب و رطوبت وجود دارد، با کاغذ دیواری در ارتباط نباشد. مثلا در دستشویی‌ها، سینکی که برای شستن دست قرار داده شده است باید توسط سرامیک پوشیده شود. از نیم متر بالاتر از سینک دستشویی می‌توان پوشش کاغذ دیواری را ایجاد کرد.

در شکل بالا به وضوح ارتباط بین سینک و کاغذ دیواری را می‌توانید مشاهده کنید. اگر شما در منطقه‌ای شرجی زندگی می‌کنید، حتما دقت داشته باشید که میزان زیاد رطوبت می‌تواند بر کاهش طول عمر کاغذ دیواری تاثیر بگذارد. اگر می‌خواهید از این ترکیب در حمام استفاده کنید حتما درنظر داشته باشید که در محلی که دوش حمام وجود دارد، فقط از سرامیک استفاده کنید. رعایت این نکته می‌تواند تاثیر چشمگیری در طول عمر کاغذ دیواری شما بگذارد. حتی میتوانید با نصب کاغذ دیواری روی کاشی تغییر دکور حمام و دستشویی منزل خود را راحت تر انجام دهید.

کاغذ دیواری اکستریم والز
diamondکاغذ دیواری اکستریم والز

بهترین روش ترکیب کاغذ دیواری با سرامیک

یافتن رنگ و طرح مناسب کاغذ دیواری و سرامیک با توجه به سبک و اندازه فضا، یکی از مهم‌ترین مراحل در طراحی یک فضای متعادل و شیک است.

رنگ موردنظر:

رنگ موردنظر بیشتر به سلیقه شخصی خود فرد مرتبط می‌شود. البته در ارتباط با کنتراست و ارتباط رنگ سرامیک با کاغذ دیواری باید دقت و توجه بیشتری بکار گرفته شود. علاوه بر انتخاب رنگ‌های هم سو بین کاغذ دیواری و سرامیک، می‌توانید از رنگ‌های متضاد در این روش نیز استفاده کنید. در این حالت شما باید انتخاب کنید که رنگ کدام جز بین کاغذ دیواری و سرامیک، غالب می‌باشد. یکی از ترکیب‌های رنگ جفت شده بین کاغذ دیواری و سرامیک، رنگ سبز جنگلی با سفید است. درواقع در این حالت سرامیک سفید به عنوان پس زمینه‌ای آرامش بخش برای کاغذ دیواری جذاب سبز جنگلی انتخاب می‌شود.

کاغذ دیواری اکستریم والز
diamondکاغذ دیواری اکستریم والز

طرح موردپسند:

علاوه بر رنگ غالب در ترکیب کاغذ دیواری با سرامیک، باید یک الگویی را به عنوان طرح غالب بین کاغذ دیواری و سرامیک انتخاب کنید. اگر طرح کاغذ دیواری شما گل‌های کلاسیک، گرافیکی و یا انتزاعی داشته باشد، بهتر است که از سرامیک‌های با طرح استفاده کنید. اما اگر کاغذ دیواری شما دارای طرح‌های شلوغ است، بهتر است از سرامیک‌های ساده و بدون طرح استفاده کنید. دانستن این نکات می‌تواند به جفت شدن کاغذ دیواری و سرامیک از نظر جزییات تزئینی کمک کند و تعادل را ایجاد کند.

علاوه بر ایجاد تعادل بین کاغذ دیواری و سرامیک برای گره زدن بهتر این ترکیب با محیط، بهتر است از تناسب طرح کاغذ دیواری با محیطی که در آن استفاده می‌شود، اطمینان یابید. برای مثال کاغذ دیواری با طرح دریایی که در حمام، با سرامیک‌های شیشه‌ای آبی و سفید، انتخابی جذاب است که با فضای حمام ارتباط دارد. اگر می‌خواهید از این ترکیب برای جذاب کردن آشپزخانه استفاده کنید، می‌توانید از کاغذ دیواری با طرح‌های گلدار با یک لایه کاشی مرمر سفید استفاده کنید تا ترکیبی فریبنده و شیک داشته باشید. علاوه بر این می‌توانید از کاغذ دیواری‌هایی با طرح‌های موادغذایی یا میوه‌ها برای تناسب بهتر این ترکیب با محیط استفاده کنید.

کاغذ دیواری اکستریم والز
diamondکاغذ دیواری اکستریم والز

و در آخر

انتخاب ترکیب کاغذ دیواری با سرامیک، انتخابی است که نیاز به جرئت و تبحر دارد. زیرا ایجاد تناسب بین سرامیک و کاغذ دیواری و همچنین با محیط نیاز به دقت بالایی دارد. تنها نکته‌ای که در نگهداری از این ترکیب حائز اهمیت است، دور نگه داشتن کاغذ دیواری از رطوبت و آب است. شما می‌توانید باتوجه به توضیحات این مقاله بهترین انتخاب ممکن را برای ترکیب کاغذ دیواری با سرامیک در دکوراسیون داخلی منزل خود داشته باشید. همچنین با خرید کاغذ دیواری از کمپانی اکستریم والز پیش‌رو در زمینه طراحی و تولید انواع کاغذ دیواری انتخابی مطمئن از نظر کیفیت و تنوع طرح و رنگ داشته باشید.

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه