Chidaneh.com placeholder image

سبک چینی در دکوراسیون داخلی ایده ای جذاب برای ساده پسندان

به قلم: مژگان احمدی

سبک های دکوراسیون داخلی: اگر عاشق سادگی هستید، یا به طبیعت علاقه زیادی دارید، قطعا به دنبال ایجاد هاله‌هایی از انرژی در فضای زندگی خود می‌گردید؛ پس بدون شک سبک چینی در دکوراسیون داخلی، شما را به این هدف می‌رساند. 

سبک چینی در دکوراسیون داخلی

سبک چینی در طراحی دکوراسیون داخلی

دکوراسیون داخلی آن هم به سبک چینی به طور غیرقابل انکاری با توجه به رویدادهای تاریخی و فرهنگی، غنی شده است و عناصر موجود در آن به عنوان اولین نشانه‌های تمدن به خوبی خودنمایی می‌کنند. معمول‌ترین ویژگی‌ها و مشخصه‌های این سبک در عناصر و رنگ‌های به کار رفته در آن و معانی است که هر کدام دارند و با حضور پیدا کردن در کنار هم، به خلق فضایی تاثیرگذار در ذهن ها کمک بسیار زیادی می‌کنند. البته سبک چینی در دکوراسیون داخلی ریز نکته‌های زیادی دارد که در زمان اجرا باید مورد توجه قرار دهید که در ادامه در مورد هر یک توضیح خواهیم داد. 

تابلو فرش ریحان
سبک چینی در دکوراسیون داخلی

3 اصل مهم در طراحی دکوراسیون به سبک چینی

سادگی، انرژی و طبیعت 3 اصل مهم در این سبک هستند که علاقه بسیاری از مردم دنیا را حتی در کشورهای اروپایی در برمی‌گیرد. چینی‌ها با وارد کردن سه موضوع مهم از دنیای فنگشویی در حوزه دکوراسیون داخلی به خوبی بهره برده‌اند و هر آنچه که تاثیری ژرف در ایجاد حسی خوشایند در آدمی فراهم می‌کند را در سبک چینی گرد هم آورده‌اند. این سبک برای افرادی که طرفدار سادگی دکوراسیون مینیمال هستند، بسیار می‌تواند مناسب باشد.

به همین دلیل وجود این 3 اصل در کنار هم عظمت بی‌نهایت این سبک را در هر فضایی به نمایش می‌گذارند و آن را به شدت متفاوت می‌کنند. البته در ادامه ممکن است، تصور کنید که برخی از این فضاها مشابه سبک طراحی دکوراسیون منازل دوستان ما در تور خانه گردی چیدانه است؛ خوب کاملا طبیعی است، چون از عناصر این سبک در بسیاری از سبک‌های طراحی داخلی استفاده شده است.

سبک چینی در دکوراسیون داخلی

از عناصر اصلی سبک چینی در دکوراسیون داخلی غافل نباشید

وقتی حرف از عناصر به میان می‌آید، منظور اکسسوری یا همان لوازم جانبی است که برای تزیین هر چه بیشتر در دکوراسیون منزل به کار می‌رود. اغلب عناصر به کار رفته در این سبک از دکوراسیون داخلی در نهایت سادگی که دارند، معنای حقیقی خودشان را به نمایش می‌گذارند.

معمولا برای اجرای سبک چینی در دکوراسیون داخلی از اکسسوری‌هایی مثل چوب و برنز، پونه‌ها، گل داودی، بامبوها، چترها، ارکیده‌ها، فانوس‌ها، نقاشی به سبک چینی،  چوب سیگار، درخت‌های کوتوله، شمع‌ها وهمچنین از کوسن‌های ساتن با گلدوزی شده بسیار استفاده می‌کنند. 

وجود هر کدام از این لوازم به نحوی می‌توانند فضای داخل خانه را خیره کننده‌تر جلوه دهند و توجه مخاطب را بیشتر به سمت خود جلب کنند. البته از هر کدام از اکسسوری‌های نام برده در طراحی دیوارها استفاده می‌شود. 

سبک چینی در دکوراسیون داخلی

روش طراحی دیوارها

دیوارها یا گچکاری شده هستند، یا با نقاشی‌های زیبا منظره خیره کننده‌ای را بر روی آن خلق کرده‌اند و پیام طبیعت و انرژی را به خوبی می‌رسانند. البته در برخی مواقع برای دیوارهای سبک چینی در دکوراسیون داخلی از چوب‌های تیره استفاده می‌شود، ولی از چوب‌هایی با رنگ روشن به ندرت در این سبک مورد استفاده قرار می‌گیرد. تجربه نشان داده است که استفاده از چوب تیره بهتر حس کنتراست در مقابل دیوارهایی با رنگ روشن ایجاد می‌کند در نتیجه اگر دیوارها تیره باشند، در کنار سفیدی سقف تعادل خوبی در سبک دکوراسیون چینی ایجاد می‌کنند.

سبک چینی در دکوراسیون داخلی

روش طراحی سقف

سقف چتر هر فضایی است و با آنکه در بالاترین قسمت است، رنگ آن به شدت می‌تواند زیبایی محیط را تحت الشعاع قرار دهد. شاید به همین دلیل است که برای سقف، همیشه رنگ سفید یا یک رنگ روشن در نظر می‌گیرند، اما در مورد کفپوش خانه عکس این قضیه صدق می‌کند.

سبک چینی در دکوراسیون داخلی

روش طراحی کفپوش 

طراحی کفپوش به سبک چینی در دکوراسیون داخلی خیلی متفاوت است و پس از اجرا به طرز خیره کننده‌ای توجه شما را به خودش جلب می‌کند. در این سبک از طراحی دکوراسیون داخلی از کاشی و سنگ‌هایی با ابعاد بزرگ همراه با نورپردازی حرفه‌ای با کمک رنگ‌هایی تیره در کنار رنگ سفید، کف اتاق‌ها طراحی و به بهترین شکل ممکن تزیین می‌کنند.

پارکت لمینت تیره و چوب بامبو از متریال‌های ویژه‌ای هستند که به طراحی هر چه بهتر این سبک کمک می‌کنند. همچنین سنگ سرامیک و گرانیتی قابلیت استفاده در سبک دکوراسیون چینی را دارند، به شرط آنکه رنگ آنها به رنگ چوب نزدیک باشد، تا شانه به شانه مبلمان حکاکی شده برای زیباتر کردن فضای خانه پیش بیایند.

سبک چینی در دکوراسیون داخلی

مبلمان

برخلاف تصور برخی از افراد مبلمان در سبک چینی نیز جایگاه ویژه‌ای دارد. اما معمولا در سبک چینی در دکوراسیون داخلی از مبل‌های راحتی چوبی که به زیبایی حکاکی شده‌اند، استفاده می‌شود. در انتخاب مبلمان برای این سبک، از انتخاب مبل‌هایی با گوشه‌های تیز خودداری کنید. اکثرا از مبل و صندلی‌های سبک و میزهای گرد چوبی جهت صرف چای بیشترین استفاده را در این سبک می‌برند.

سبک چینی در دکوراسیون داخلی

بازی رنگ ها در طراحی دکوراسیون چینی

به طور معمول در هر سبکی، از رنگ‌های خاص آن استفاده می‌شود، تا بهترین تاثیر خودش را بر روی فضا و انرژی محیط نشان دهد. البته هر رنگ در دکوراسیون چینی دارای معنی منحصربه فردی است. به طور کلی تمامی طرح‌ها و الگوهای چینی از رنگ‌های طبیعت الهام گرفته شده است. به همین دلیل تا جایی که امکان دارد، رنگ زمینه کار باید خنثی باشد. برای انتخاب رنگ خنثی به غیر از سفید می‌توانید از رنگ‌های دیگری مثل کرم ملایم، آبی روشن کم رنگ یا حتی خاکستری شیک کمک بگیرید. در انتخاب رنگ همیشه بخاطر داشته باشید که اصل سادگی باید رعایت شود، تا به دنبال آن آرامش نیز بیاید. شما با انتخاب یکی از رنگ‌های گفته شده می‌توانید به ایجاد محیطی آرام کمک زیاد داشته باشید. 

سبک چینی در دکوراسیون داخلی

دکوراسیون سنتی یا مدرن ولی به سبک چینی!

در طراحی داخلی به روش چینی‌ها به صورت سنتی از ترکیب رنگ‌ها به طور خیره کننده‌تری استفاده شده است. معمولا از رنگ لاک مشکی و براق با رنگ طلایی و یا قرمز جذاب برای خلق جلوه‌های متضاد در محیط استفاده می‌کنند. البته رنگ‌های بسیار زیبایی مثل رنگ شکوفه‌های گیلاس و بنفشه‌های خوش رنگ، از رنگ‌های مطرح در سبک چینی هستند.

البته هر کدام از آنها معنی خاصی دارند. رنگ زرد یا طلایی نشانه امپراطوری است و یک رنگ ملی محسوب می‌شود و رنگ سبز نمایانگر آرامش و رنگ آبی بیانگر حس نجابت و قرمز القا کننده خوشبختی و دست آوردهای بزرگ در سبک دکوراسیون چینی هستند که می‌توانید از هر کدام برای طراحی دکوراسیون هال و پذیرایی استفاده کنید.

سبک چینی در دکوراسیون

نتیجه‌گیری:

حس سبک چینی در دکوراسیون داخلی برای هیچ کس غریبه نیست و بوی آشنایی می‌دهد و همه اینها به این دلیل است که این سبک از طراحی داخلی براساس اصول فنگشویی و 3 اصل مهم سادگی، انرژی و طبیعت به منصه ظهور رسیده است. در صورتی که به دکوراسیون مینیمال علاقمند هستید، سبک چینی می‌تواند به همان میزان خانه شما را در حین سادگی کاملا شیک و جذاب کند.

بخش‌هایی از سبک و سیاق‌های این سبک به شکل‌های مختلف در سایر سبک‌ های دکوراسیون داخلی پیاده سازی می‌شود و به همین دلیل عناصر به کار رفته در آن برای اکثر افراد حس راحتی را به همراه دارد. رنگ‌های سبز، آبی، زرد، قرمز و بنفش هر کدام معانی دارند که دست شما را برای انتخاب رنگ دیوارها باز می‌گذارند.

با توجه به اینکه سقف غالبا رنگی روشن دارد، بالعکس کفپوش رنگی تیره دارد که برای این منظور از پارکت لمینت یا چوب بامبو استفاده می‌کنند. همچنین مبلمان‌ حکاکی شده ولی سبک و راحت که گوشه‌های تیزی ندارند، در این سبک کاربرد زیادی دارند.

نویسنده: راضیه حسین آبادی

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه