Chidaneh.com placeholder image

فرش ضد پرز، برای آن‌هایی که آلرژی دارند!

به قلم: تحریریه چیدانه

تاحالا اسم فرش‌های ماشینی بدون پرز به گوش‌تان خورده است؟ به نظر شما به چه فرش‌هایی، ضد پرز می‌گویند؟ برای بافت و تولید فرش‌های ماشینی، از الیاف‌های مختلفی استفاده می‌شود که یکی از مرغوب‌ترین آن‌ها، فرش ماشینی با الیاف اکریلیک است. فرش یکی از مهم‌ترین عناصر در زندگی مردم مشرق‌زمین و علی الخصوص کشور ما ایران است. شنیده‌ها حاکی از آن است که الیاف موجود در پرز فرش، آلرژی‌هایی را برای برخی افراد ایجاد می‌کند. حال پرسش اساسی این است که آیا می‌شود این آلرژی را از قالی زدود؟ پاسخ به این سوال استفاده از فرش‌هایی با الیاف اکریلیک هست که در ادامه با شرکت فرش یلدای کویر کاشان همراه خواهیم بود تا با فرش ماشینی ضد پرز و آلرژی بیش‌تر آشنا شویم.

چوب و هنر

فرش ضد پرز چیست؟

در هنگام خرید انواع فرش‌های ماشینی به الیاف فرش دقت کنید. فرش‌هایی که با الیاف اکریلیک بافته شدند، سطح آلرژی رو به حداقل میرسونن و جزو فرش‌های ماشینی درجه یک به حساب می‌آیند که به آن‌ها فرش بدون پرز و یا فرش ضد آلرژی می‌گویند. از ویژگی‌های این مدل فرش ماشینی، عدم پرزدهی، ضد آلرژی، مقاوم در برابر سایش و شستشو، نور و بافت مشابه فرش‌های دستبافت است.

مطالب مرتبط: الیاف فرش ماشینی، چطور کیفیتشان را تشخیص دهیم؟

فرض ضد پرز رنگ قرمز
دو عدد فرش ضد پرز بزرگ با ضمینه رنگ کرم و سورمه‌ای

تفاوت فرش‌های ماشینی ضد آلرژی

در فرش ضد پرز، شانه و تراکم، باعث کم شدن پرزهای قالی می‌شود. یعنی هر چقدر شانه و تراکم در فرش ماشینی بیشتر باشد، پرزهای قالی کم‌تر می‌شوند. دلیل این موضوع این است که فرش‌های ماشینی ضد پرز با شانه و تراکم بالا، باید با الیاف نازک‌تر بافته شوند. هر چقدر الیاف نازک‌تر باشد از پرزهایش کم می‌شود و الیاف یکدست‌تری به دست می‌آید.

مطالب مرتبط: فرش ماشینی طرح دستباف، نمیشه ازش دل کند!

فرش ضد پرز با طرح رنگ روشن

شرکت فرش یلدای کویر کاشان
جدیدترین مدل‌های فرش ماشینی ایرانی
شرکت فرش یلدای کویر کاشان

شرکت فرش یلدای کویر کاشان
جدیدترین مدل‌های فرش ماشینی ایرانی
شرکت فرش یلدای کویر کاشان

شرکت فرش یلدای کویر کاشان
جدیدترین مدل‌های فرش ماشینی ایرانی
شرکت فرش یلدای کویر کاشان

از کجا فرش ماشینی ضد پرز بخریم؟

در بین فرش‌های ماشینی موجود در شوروم فرش یلدای کویر کاشان، فرش های ضد پرز با کیفیت بالا نیز دیده می‌شود. این مجموعه با بیش از سی سال سابقه، در سال 1370 تولید انواع فرش ماشینی را آغاز کرده است. از جمله محصولات تولیدی این مجموعه، می‌توان به فرش کلاسیک، فرش کودک و فانتزی، فرش پتینه و چهل تکه و تابلوفرش در طرح‌ها و تراکم‌های مختلف اشاره کرد. این فرش‌ها برای افرادی که به پرز‌های فرش آلرژی زیادی دارند، پیشنهاد می‌شود.

 

برای دیدن نونه کارهای بیش‌تر، سری به پروفایل شرکت فرش یلدای کویر کاشان در چیدانه بزنید.

مطالب پیشنهادی: 

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه