Chidaneh.com placeholder image

پارتیشن شیشه‌ای بدون فریم چیست؟

به قلم: مژگان احمدی

پارتیشن شیشه ای بدون فریم یا فریم لس یکی از محبوب ترین انواع پارتیشن است که به سبب ویژگی ها و مزایایی که در بر دارد دارای خریداران بسیاری می باشد.

لذا بهره گیری از پارتیشن شیشه ای بدون فریم یکی از بهترین ایده هایی است که می توان در افزایش زیبایی دکوراسیون داخلی منزل و مخصوصا فضاهای اداری تجاری به کار گرفت..

قالیشویی ادیب

منظور از پارتیشن شیشه ای بدون فریم چیست؟

پارتیشن به طور کل به معنی جدا کننده می باشد که سبب می گردد بتوان فضایی را به بخش های متعددی تقسیم نمود و سپس در هر یک از این بخش های جدا شده سبک دیگری از دکوراسیون را پیاده نموده و یا هر بخش را به انجام امورات متعدد اختصاص داد.

ویژگی ها و مزایای پارتیشن شیشه ای بدون فریم

پارتیشن شیشه ای بدون فریم به سبب ویژگی های بسیار مطلوبی که دارد در بین خریداران بسیار خوش درخشیده است که در ادامه به برخی از مهم ترین این ویژگی ها اشاره می نماییم:

  • پارتیشن شیشه ای به سبب شفافیت بسیار زیادی که دارد سبب دلبازتر دیده شدن فضا می گردد.
  • ماندگاری پارتیشن شیشه ای بدون فریم بسیار بالا بوده و خریداران می توانند تا چندین سال از این پارتیشن ها استفاده و نهایت لذت را ببرند.
  • مقرون به صرفه بودن از مزایای بارز این پارتیشن می باشد.. فرضا با تماشای لیست قیمت پارتیشن شیشه ای تاو دکور می توان پی برد که پارتیشن شیشه ای دارای قیمت بسیار مناسبی بوده و می توان به راحتی آن را تهیه نمود.
  • پارتیشن شیشه ای می تواند به خوبی نور را از خود عبور دهد و همچنین می تواند روشنایی فضا را بیش از پیش سازد.
  • طراحی پارتیشن شیشه ای بسیار شیک، مدرن و امروزی است بدین سبب می توان از پارتیشن شیشه ای بدون فریم در هر مکان مد نظر اعم از پذیرایی منزل، ادارات و..استفاده نمود.
  • نصب و اجرای پارتیشن شیشه ای بدون فریم بدون محدودیت بوده و افراد می توانند با در نظر گرفتن تناسب نصب پارتیشن شیشه ای در محل مد نظر با مشورت از متخصصین فروش پارتیشن شیشه ای به نصب پارتیشن بپردازند.
  • پارتیشن شیشه ای بدون فریم یا فریم لس دارای ضخامت کمی می باشد، ولیکن با این وجود استحکام و مقاومت بالایی دارد..لذا با این وجود به سبب شیشه ای بودن این پارتیشن بهتر است از برخورد شدید ضربه و احتمال هر گونه شکستگی بر پارتیشن جلوگیری نمود.
  • افراد می توانند بنا به نیاز خود پارتیشن شیشه ای را با هر نوع طراحی و لوگوی مد نظر خود تهیه نمایند..مخصوصا می توان از پارتیشن شیشه ای بدون فریم طرح دار و دارای لوگو در ادارات و ساختمان های تجاری، فروشگاه ها و..استفاده نمود.
  • پارتیشن شیشه ای تنها در نوع شفاف قابل تهیه نبوده و خریداران می توانند پارتیشن شیشه ای بدون فریم را در نوع مات تهیه نمایند زیرا پارتیشن شیشه ای مات، حریم شخصی افراد را حفظ نموده و فضای داخلی که با پارتیشن پوشیده شده است را غیر قابل مشاهده می نماید.
  • پارتیشن شیشه ای بدون فریم به سبب نداشتن هیچ قابی بسیار یکدست می باشد و این نیز علاوه بر شفافیت بالا، زیبایی چشم گیری را به ارمغان می آورد.
  • پارتیشن شیشه ای دارای تنوع رنگی و طرحی بسیاری می باشد و این نیز می تواند مزیت بسیار خوبی برای علاقمندان به این نوع پارتیشن شمرده گردد.
  • پارتیشن شیشه ای منعطف می باشد و این نیز از دیگر ویژگی های محبوب این نوع پارتیشن می باشد.
  • پارتیشن شیشه ای را می توان در هر ابعاد و ضخامتی تهیه نمود زیرا پارتیشن شیشه ای بدون فریم باید متناسب با اندازه و ارتفاع محل نصب باشد تا بتواند به خوبی در محیط اجرایی شده و زیبایی فراوان خود را ابراز دارد.
  • پارتیشن شیشه ای در برابر صدا، گرما، سرما مقاومت خوبی از خود نشان می دهد بدین سبب به عنوان عایق صوتیو حرارتی شناخته می گردد.
  • پارتیشن شیشه ای بدون فریم دارای وزن سبکی می باشد و این نیز باعث می شود بتوان این نوع پارتیشن را به راحتی جا به جا نمود.
  • و..
پارتیشن شیشه ای

انواع پارتیشن شیشه ای بدون فریم

  • پارتیشن شیشه ای ثابت
  • پارتیشن شیشه ای متحرک
  • پارتیشن شیشه ای تک جداره
  • پارتیشن شیشه ای دو جداره
  • و..

پارتیشن شیشه ای بدون فریم: ثابت

این نوع پارتیشن شیشه ای پس از نصب دیگر قابل جا به جایی نمی باشند و تنها در مکانی که نصب گردیده اند قابل اجرایی می باشد.

پارتیشن شیشه ای بدون فریم: متحرک

همانطور که از نامش مشخص است، این نوع پارتیشن را می توان در محیط جا به جا نمود و در طی زمان محل نصب و قرار گیری آن را متناسب با دکوراسیون داخلی فضا تغییر داد.

پارتیشن شیشه ای تک جداره

این نوع پارتیشن ضخامت کمتری از پارتیشن دو جداره می باشد که نمی توان توقع زیادی برای پیاده ساختن نقش خود به عنوان عایق صوتی و حرارتی داشت ولیکن این نوع پارتیشن هم دارای زیبایی بسیاری می باشد و وزن سبک تری نیز دارد.

پارتیشن شیشه ای دو جداره

این نوع پارتیشن شیشه ای بدون فریم دارای ضخامت بیشتری بوده و بدین سبب می تواند عایق صوتی و حرارتی خوبی شناخته شود. لذا باید در نظر داشت این نوع پارتیشن از دو لایه شیشه بدون فریم ساخته شده و فضای مدرن و چشم گیری را در فضا تداعی می سازد.

نکاتی مبتنی بر تهیه پارتیشن شیشه ای بدون فریم

پیش از تهیه پارتیشن شیشه ای بهتر است نکاتی را بیان داریم که سبب می گردد خریداران بتوانند به خوبی به تهیه این پارتیشن بپردازند..

  • میزان ارتفاع و ضخامت پارتیشن
  • شفاف یا مات بودن پارتیشن شیشه ای
  • نوع جداره مد نظر برای پارتیشن شیشه ای بدون فریم

ارتفاع و ضخامت

مهم است که میزان ارتفاع و ضخامت پارتیشن شیشه ای به خوبی تعیین و اندازه گیری گردد زیرا پارتیشن باید متناسب با محیط اجرایی گردد. افراد می توانند ارتفاع پارتیشن را مطابق با نیاز خویش کوتاه و بلند در نظر داشته یا این ارتفاع را تا سقف نیز تعیین کنند.

ضخامت پارتیشن هم هماهنگ با میزان تناسب پارتیشن با محل نصب و سلیقه خریداران با تایید متخصصین فروش پارتیشن شیشه ای تعیین می گردد.

شفاف یا مات بودن پارتیشن

بهتر است پارتیشن شیشه ای مطابق با نیاز افراد به نور و روشنایی ساخته و تهیه شود..برخی علاقه زیادی به شفافیت پارتیشن شیشه ای بدون فریم داشته و می خواهند به واسطه نصب پارتیشن شفاف شیشه ای فضایی دلبازتر را تداعی سازند؛ ولیکن برخی حفظ حریم شخصی شان را مهم تر دانسته و ترجیح می دهند نور کمتری در فضا وجود داشته باشد به همین سبب نیاز است که پارتیشن شیشه ای مات را تهیه نمایند..

بنابراین بسیار مهم است پیش از تهیه پارتیشن به این مسئله توجه گردد.

نوع جداره پارتیشن

پیش از تهیه پارتیشن شیشه ای بدون فریم، بهتر است متناسب با نیاز فرضا نصب پارتیشن شیشه ای در محیط کار، پارتیشن شیشه ای دو جداره یا تک جداره را تهیه نمود لذا این دو دارای قیمت های متفاوتی هستند و پارتیشن دو جداره نیز دارای هزینه بالاتری می باشد، بنابراین بهتر است به تک جداره یا دو جداره پارتیشن در محیط توجه گردد.

پارتیشن

عوامل موثر بر قیمت پارتیشن شیشه ای بدون فریم

پارتیشن شیشه ای نیز دارای هزینه ثابتی نبوده و میزان هزینه تهیه آن وابسته به عواملی ضروری است که به آن ها اشاره می نماییم..

ارتفاع و ضخامت مد نظر

هر چه ارتفاع و ضخامت پارتیشن شیشه ای بیشتر باشد میزان هزینه تهیه این پارتیشن بیشتر می گردد.

طرح دار یا ساده بودن

طرح دار بودن و دارای لوگو بودن نیز می تواند تاثیر مستقیمی بر قیمت پارتیشن شیشه ای داشته باشد. چه بسا طرح دار بودن پارتیشن در ادارات، فروشگاه ها و..می تواند نقش موثری بر جذب مخاطبان و مشتریان داشته باشد و زیبایی و مدرنیته بودن خاصی را در فضا ایجاد نماید.

تک جداره یا دو جداره بودن پارتیشن شیشه ای

اگر پارتیشن شیشه ای بدون فریم یا فریم لس دو جداره باشد یعنی از دو لایه به دست ساخت رسیده باشد هزینه تهیه پارتیشن بیش از هزینه پارتیشن تک جداره می باشد.

شفاف یا مات بودن پارتیشن

شفاف بودن یا مات بودن پارتیشن می توانند بر هزینه نهایی پارتیشن موثر باشند زیرا در پارتیشن شیشه ای مات، پارتیشن دیگر به طور کاملا یکدست و خالص از شیشه شفاف ساخته نشده است و به نوعی ساخته گردیده که فضای داخلی به راحتی قابل دید و مشاهده نباشد.

نوع پارتیشن شیشه ای بدون فریم ( ثابت یا متحرک بودن )

ثابت یا متحرک بودن پارتیشن شیشه ای می تواند تاثیر بسزایی بر میزان هزینه پارتیشن داشته باشد..زیرا پارتیشن ثابت تنها در محل به طور ساکن نصب می گردد ولیکن در ساخت پارتیشن شیشه ای متحرک از چرخ ها و..برای حرکت پارتیشن استفاده می گردد.

تعداد پارتیشن های مورد نیاز

هر چه تعداد پارتیشن سفارشی برای نصب و اجرایی شدن در محل بیشتر باشد میزان هزینه تهیه پارتیشن شیشه ای بدون فریم یا فریم لس افزایش می یابد.

منبع:  Taav.ir

 

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه