Chidaneh.com placeholder image

از کوچکترین خانه های جهان باخبر شوید

به قلم: مژگان احمدی

خانه، سقفی برای زندگی آرام و جدا از هیاهوی خیابان است. محلی که بسیاری از انسان‌ها دوست دارند حتی لحظه‌ای از آن خارج نشوند. خانه در اندازه‌های مختلف در همه جای دنیا وجود دارد و از ویلاهای چند هکتاری تا آپارتمان‌های کمتر از 10 متری را می‌توانید پیدا کنید. اگر از فضای خیلی کوچک خانه خود گله‌مند هستید بهتر است نگاهی به کوچکترین خانه های جهان داشته باشید.

1. خانه‌ای به شکل بشقاب پرنده

نام اصلی این خانه در 11 نوامبر 1970، خانه‌ای شبیه بشقاب‌پرنده بود و نام Futuro II، برنده‌ جایزه‌ بزرگ رقابتی برای انتخاب بهترین نام برای این خانه شد. این رقابت توسط شرکت Arrow برای دانشجویان کالج در سراسر کشور برگزار شد. Futuro II که در اینجا در فرودگاه بین‌المللی قرار گرفته است، 26 فوت (7/92 متر) قطر و 12 فوت (3/65 متر) ارتفاع دارد و 2 تا 4 نفر به‌راحتی می‌توانند در آن بخوابند و به ‌عنوان خانه‌ای کاملا مستقل عرضه می‌شود.

تابلو فرش ریحان

2. خانه اسب دریایی شناور

در اینجا مدلی در مقیاس کامل از خانه‌ اسب دریایی شناور (Floating Seahorse) را مشاهده می‌کنید که برای بازدید مشتریان در آب‌های شرکت دبی ورلد (Dubai World) در 9 می 2016 آماده می‌شود. این خانه‌ها که یکی از عجیب‌ترین خانه های دنیا هستند، بخشی از طرح بزرگ‌تر و بلندپروازانه‌ هتلی هستند که قلب اروپا (The Heart of Europe) نام دارد و به دنبال جلب توجه به پروژه‌ مجمع الجزایر جهان (The World) است. پروژه‌ مجمع الجزایر جهان، پروژه‌ جزیره‌ای مصنوعی به شکل زمین است که مدت‌ها پیش در سواحل دبی شروع شده است.

3. خانه 9.6 مترمربعی در واشنگتن

این خانه‌ زوجی است که در زمینه تکنولوژی فعالیت می‌کنند. آن‌ها برای گریز از زندگی پرمصرف و پس‌انداز بیشتر، مساحت خانه‌ خود را به حداقل اندازه رسانده‌اند و از ابزار نوین برای گذران اوقات خود استفاده کرده‌اند.

4. خانه 18.2 متر مربعی در آیداهو

یکی از کوچکترین خانه های جهان را می‌توانید در تصویر زیر مشاهده کنید. تمام اسباب این خانه ارزان و بسیار مختصر و مفید هستند و جالب است بدانید که سرویس بهداشتی گران‌ترین بخش آن است.

5. باریک‌ترین خانه جهان

در اینجا مردی در حال عکس گرفتن از یکی از باریک‌ترین ساختمان‌های جهان است. این خانه که یکی از عجیب‌ترین خانه های دنیا هم هست، به‌صورت ساختمانی هنری در فضای باریک میان دو ساختمان دیگر ساخته شده است و در شهر ورشو در لهستان قرار دارد. این ساختمان در باریک‌ترین قسمت خود فقط 92 سانتی‌متر پهنا دارد.

6. خانه متحرک چوبی

در اینجا یکی از کوچکترین خانه‌ های جهان مدل Cypress 24 برند Tumbleweed را می‌بینید که در حال حرکت در بزرگراه نزدیک شهر بولدر در ایالت کلرادو در ایالات متحده‌ آمریکا است. در جنبش خانه‌ کوچک که چند سال پیش شروع شد، مردم در سراسر جهان برای زندگی به خانه‌های بسیار کوچکی روی آوردند و عاشق زندگی جدید و ساده‌ خود شدند. مساحت این خانه‌های کوچک بین 1000 فوت مربع (92/90 متر مربع) و کمتر از 100 فوت مربع (9/29 مترمربع) است.

7. خانه‌ای به شکل توپ فوتبال

در این تصویر یکی از مجریان تلویزیونی ژاپن به خانه‌ی ژاپنی نگاه می‌کند که شبیه توپ فوتبال ساخته شده و در برابر بلایای طبیعی مقاوم است. شرکت مسکن کیمیدوری (Kimidori) در شهر گیفوی ژاپن این خانه را طراحی کرده است. این کره‌ی ژئودسیک 32 وجهی که شناور می‌شود و از استحکام ساختاری لازم برای مقاومت در برابر زلزله برخوردار است، کمتر از 15000 دلار قیمت‌گذاری شده است.

8. خانه ساخته شده از کیسه زباله و بامبو

در اینجا لیو لینگ‌چاو (Liu Lingchao)، مرد 38 ساله‌ای را مشاهده می‌کنید که خانه‌ی موقتی خود را حمل می‌کند. در این تصویر او در حال راه رفتن در امتداد جاده‌ای در شهرستان شاپو (Shapu) در شهر لیوژو (Liuzhou)، واقع در منطقه‌ی خودمختار گوانگشی ژوانگ چین است. 5 سال پیش لیو تصمیم گرفت که از شهر شنژن (Shenzhen) که زمانی در آن به‌عنوان کارگر مهاجر کار می‌کرد، با پای پیاده به زادگاه خود، شهرستان رونگان (Rongan county) در گوانکشی برگردد. لیو با بامبو، کیسه‌های پلاستیکی و ملحفه برای خود «اتاق قابل‌حملی» به پهنای 1/5 متر و ارتفاع 2 متر و وزن 60 کیلوگرم ساخت که یکی از کوچکترین خانه های جهان است. او به‌طور میانگین در روز 20 کیلومتر راه می‌رفت و برای تهیه‌ی مخارج خود در طول سفر به جمع‌آوری زباله می‌پرداخت.

برگرفته از: theatlantic

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه