Chidaneh.com placeholder image

بدون شک همه شما این اشتباهات را در دکوراسیون اتاق خوابتان دارید!

به قلم: ساناز بهبودی*

اتاق خواب ما پناهگاه ماست. باید آرام، دنج و هماهنگ باشد. با این حال، گاهی اوقات، انتخاب دکور ما ممکن است دقیقاً برعکس باشد. مطمئناً، همه ما در برخی از این اشتباهات مقصر بوده‌ایم، اما اکنون زمان آن رسیده است که اتاق‌خواب‌هایمان را به مکانی آرام و دکور شده تبدیل کنیم که باید باشد. چه در حال تغییر دکوراسیون اتاق خواب خود باشید و چه طراحی اتاق خواب را از ابتدا انجام دهید، این گالری برای شما مناسب است.

رنگ های تیره و تند برای اتاق خواب

با رنگ‌های تند محتاطانه رفتار کنید

در حالی که آزمایش طرح‌های رنگی جسورانه می‌تواند در اتاق‌های دیگر خانه عالی باشد، گاهی اوقات در اتاق خواب‌ها اینطور نیست. در این صورت، رنگ های خنثی شرط مطمئن تری هستند.

قالیشویی ادیب
زدن تابلو به دیوار

هنر دیواری

آویزان کردن آثار هنری بالای تخت شما واقعاً می تواند به اتاق خواب شما حس تزئینی خوبی بدهد. اما مراقب فاصله بین تخت و عکس(ها) باشید. و البته فضای کلی اطراف. هنر خود را خیلی بلند به دیوار آویزان کنید و به نظر نابجا می رسد. همانطور که در این تصویر نشان داده شده است، بهتر است آن را نزدیک به تخت خود نگه دارید.

آینه‌ها

داشتن آینه ای که هنگام خواب به شما منعکس می شود فنگ شویی بدی است. اما حتی اگر اهل این ژئومانسی چینی نباشید، از نظر زیبایی شناسی نیز عالی به نظر نمی رسد. به جای آن، آینه ای را به دیوار کناری آویزان کنید یا در کنار تخت خود، هماهنگ با بقیه دکور داشته باشید.

چراغ مطالعه

ما اغلب می بینیم که نورافکن‌ها به عنوان “چراغ مطالعه" به بازار عرضه می شوند. آنها نه تنها برای چشم‌ها کاملاً خوب نیستند، بلکه عموماً ظاهر خوبی نیز ندارند. به جای آن، به دنبال یک چراغ رومیزی زیبا در کنار تخت خواب باشید که در ارتفاع مناسبی برای مطالعه قرار داده شده و با طرحی که در اتاق خواب شماست هارمونی داشته باشد.

اشتباه در اندازه‌گیری

هنگام تزئین اتاق خواب، به مقیاس توجه ویژه ای داشته باشید. یک تکه مبلمان یا شیئی که برای اتاق خیلی بزرگ یا کوچک است برجسته و عجیب به نظر می رسد.

وسایل زیاد 

با مبلمان زیاد، به هم ریختگی بیش از حد و اتاق خواب شلوغ، اتاق خواب دیگر آرام نیست. و تمام هدف ما از داشتن یک اتاق آرام را با شکست مواجه می‌کند.

وسایل کم

در حالی که ممکن است سبک مینیمالیستی‌تری داشته باشد، خطر داشتن چیزهای کم این است که می تواند اتاق خواب شما را سرد نشان دهد.

نورپردازی سقف

اگر در هتل یا مسافرخانه‌ای هستید که در یک مقصد گرمسیری کولر هم ندارد، پنکه سقفی با نور قابل قبول است. نه در خانه!

بالش اضافی

چند بالش تزئینی زیاد است؟ خوب، یک قانون کلی خوب این است که اگر نیمی یا بیشتر از تخت شما را بپوشانند، احتمالاً زیاد است.

ملحفه‌های قدیمی 

ملحفه‌های قدیمی و فرسوده اتاق خواب را کمی بی روح جلوه می دهد. هیچ چیز بهتر از ملافه های جدید، تمیز و تازه نیست. این باعث می شود احساس بهتری داشته باشید و اتاق خواب شما نیز زیباتر به نظر برسد!

تشک های عظیم 

شما یک تشک خوب و بزرگ را دوست دارید ولی باید مراقب باشید که تخت خواب شما چگونه است. گاهی اوقات افراد تشک‌هایی می خرند که برای فریم تختشان خیلی بزرگ است. این اشتباه را نکنید و همیشه اندازه چارچوب تخت خود را بررسی کنید. اگر واقعاً آن تشک بزرگ را می خواهید، به دنبال تعویض تخت خود نیز باشید.

لامپ

لامپ‌های مرئی، مانند لامپ‌هایی که گاهی اوقات می‌بینیم که از چراغ‌های رومیزی کنار تخت بیرون می‌زنند، بسیار مهم هستند. به اندازه، شکل و دمای (رنگ) لامپ‌ها توجه کنید. مطمئن شوید که کاملا متناسب است و نوع نور مورد نظرتان را به شما می دهد.

سرتخت

اگر با قرار دادن بالش روی تخت، سرتخت ناپدید شد، احتمالاً خیلی کوچک است. سرتخت واقعاً می تواند ظاهر و احساس اتاق خواب را تغییر دهد. از آزمایشش نترسید و به سرتخت‌های بزرگ فرصت بدهید.

مبلمان همسان

ست های اتاق خواب متعلق به گذشته است. مطمئناً، شما دوست دارید مبلمان اتاق خوابتان به خوبی با هم کار کنند، اما داشتن رنگ و خط دقیقاً یکسان در هر قطعه کمی قدیمی است. در عوض، قطعات منحصر به فردی را که به خوبی با هم هارمونی دارند کنار هم قرار دهید. همچنان باید با یک پالت رنگ و موادی که به خوبی با هم هماهنگی دارند کار کنید.

بالش

بالش های کوچک اشکالی ندارد، اگر اتاق خواب کودک باشد! در غیر این صورت، بزرگترها را روی تخت خود قرار دهید. شما نمی توانید با دو بالش بزرگ این کار را  کنید، حتی اگر فقط با یکی بخوابید. داشتن یک بالش اضافی از نظر زیبایی شناسی عالی عمل می کند و شما را در حالت نشسته در رختخواب راحت می کند.

قالیچه

مردم معمولاً هنگام خرید فرش برای قرار دادن در پایین تخت این اشتباه را مرتکب می شوند. فرشی که خیلی کوچک باشد ظاهری ناخوشایند دارد. 

 

فرش

یک فرش بزرگتر که پایین و قسمتی از کناره ها را بپوشاند با تخت بسیار هماهنگ تر به نظر می رسد.

      

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه