Chidaneh.com placeholder image

رای دادگاهِ متهمان پرونده متروپل، فقط دو سال لغو پروانه؟؟

به قلم: ساناز بهبودی*

مسعود ستایشی، سخنگوی قوه قضائیه در نشست خبری هفتگی خود درباره رای دادگاه متهمان متروپل گفت:
“21 نفر از جمله شهردار اسبق، سابق و فعلی آبادان و نماینده سازمان نظام مهندسی متهم به قتل شبه‌عمدی 43 نفر اعم از 36 مرد و 7 زن بودند."

فکتور
حادثه متروپل

وی افزود: رای دادگاه برای محکومین پرونده متروپل این است که به میزان تقصیر هر کدام از متهمان به پرداخت دیه فوتی‌ها و مصدومان این حادثه محکوم شدند. هر کدام از متهمان به سه سال حبس تعزیری محکوم و دوسال انفصال از خدمات عمومی و دولتی و منع اشتغال به حرفه ساختمان، لغو پرونده اشتغال و محرومیت از عضویت در سازمان نظام مهندسی محکوم شدند.

چوب و هنر

همچنین وی گفت اکنون سه ماه و هشت روز پس از فروریختن ساختمان متروپل آبادان، رای دادگاه صادر شده است و متهمان به زندان و پرداخت دیه محکوم شده‌اند:
“به میزان تقصیر، هر کدام از متهمین به پرداخت دیه کامل زن مسلمان در حق اولیای دم و پرداخت دیه کامل مرد مسلمان و دیه مصدومان این حادثه محکوم شدند. علاوه بر این، هر کدام به سه سال حبس تعزیری درجه 5 با احتساب ایام بازداشت و به انتشار محکومیت، دو سال انفصال از خدمات دولتی برای متهمان دولتی، دو سال منع اشتغال و لغو پروانه اشتغال و محرومیت از عضویت در نظام مهندسی محکوم شدند."

مسعود ستایشی، سخنگوی قوه قضائیه حسین عبدالباقی مالک ساختمان را 75 درصد مقصر دانست.

ظهر روز دوشنبه 2 خرداد 1401 شمسی بود که ساختمان متروپل واقع در خیابان امیرکبیر (امیری) واقع در مرکز آبادان فروریخت! در پی وقوع این حادثه، بخشی از برج شماره 2 متروپل فروریخت. این ریزش بر اثر شکست سازه‌ای به خاطر نقض ضوابط فنی و استانداردها بود.
 

 

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه