Chidaneh.com placeholder image

این سالن‌های موسیقی و آمفی‌تئاتر، جذاب‌ترین معماری را دارند

به قلم: ساناز بهبودی*

فضای داخلی برخی از بزرگترین سالن های تئاتر و موسیقی جهان به اندازه نمایش هایی که میزبان آن ها هستند، جذاب و فریبنده است. به طور مشابه، نمای بیرونی بسیاری از این ساختمان ها به همان اندازه فریبنده و جذاب است. در واقع، خرید بلیط فقط برای تحسین طراحی این بناهای فرهنگی افسانه ای نیز به تنهایی ارزشمند است. در این مقاله 20 مورد خیره کننده از زیباترین سالن های کنسرت جهان را به شما معرفی خواهیم کرد.

تئاتر دی سان کارلو

تئاتر دی سان کارلو، ایتالیا

تئاتر باشکوه ناپل دی سان کارلو قدیمی‌ترین مکان دائمی فعال اپرا در جهان است که در سال 1737 افتتاح شد.

سرویس خواب بالسا
کاخ گارنیه

کاخ گارنیه، فرانسه 

کاخ گارنیه، محل برگزاری اپراهای شهر پاریس از سال 1875 تا 1989 میلادی با 1600 صندلی بوده ‌است. این کاخ در 1862 توسط شارل گارنیه شروع به ساخت و در سال 1875 افتتاح شده‌ است. این بنا بخشی از بازسازی بزرگ شهر پاریس در دوران امپراتوری دوم فرانسه و توسط ناپلئون سوم فرانسه بوده است.

سالن کنسرت Musikverein دراتریش

سالن کنسرت Musikverein، اتریش 

سالن کنسرت Musikverein برای میلیون ها بیننده تلویزیونی به عنوان محل برگزاری کنسرت سالانه سال نو در وین مشهور است و قدمت آن به سال 1870 برمی گردد. آکوستیک عالی “تالار بزرگ" (Großer Saal) آن را در بین بهترین سالن های کنسرت در جهان قرار می دهد.

خانه اپرای مارگراویال

خانه اپرای مارگراویال، آلمان 

این جواهر مطلق از خانه اپرای باروک واقع در شهر بایروث دارای فضای داخلی درخشانی از چوب طلاکاری شده است که در شرایط اولیه اواسط قرن هجدهم حفظ شده است.

خانه اپرای هاربین

خانه اپرای هاربین، چین 

خانه اپرای خارق‌العاده هاربین در هاربین، استان هیلونگ‌جیانگ به طور کامل با پانل‌های آلومینیومی سفید پوشیده شده است. این بنا در سال 2015 افتتاح شد، چیدمان چرخشی و فرفری آن ظاهری روان به ساختمان می بخشد.

آمازون تئاتر

آمازون تئاتر، برزیل 

مجله ووگ، تئاتر آمازون را یکی از زیباترین خانه های اپرای جهان معرفی کرده است. مطمئناً یکی از نامتجانس ترین هاست، همانطور که در مانائوس، در قلب جنگل های بارانی آمازون قرار دارد.

هارپا در ایسلند

هارپا، ایسلند

در نمای بیرونی سالن کنسرت هارپا ریکیاویک و برای نمای شیشه‌ای رنگ متمایزش از مناظر بازالتی ایسلند الهام گرفته شده است. اپرای ایسلند در اینجا اجرا می‌کند، اگرچه این مکان عمدتاً برای میزبانی کنسرت‌های موسیقی معاصر طراحی شده است.

اودئون هرودس آتیکوس

اودئون هرودس آتیکوس، یونان 

ویرانه های خاطره انگیز این تئاتر سنگی رومی بخشی از Odeon of Herodes Atticus است که در دامنه آکروپولیس آتن واقع شده است. این مکان که قدمت آن به سال 161 پس از میلاد برمی گردد، محل اصلی جشنواره آتن است. موسیقی‌دانانی از جمله فرانک سیناترا، استینگ و پتی اسمیت در اینجا اجرا کرده‌اند.

خانه اپرای سیدنی

خانه اپرای سیدنی، استرالیا 

یکی از معروف‌ترین و متمایزترین ساختمان‌های قرن بیستم، خانه اپرای سیدنی است که توسط معمار دانمارکی، یورن اوتزون طراحی و در سال 1973 افتتاح شد. این ساختمان نمادین دارای سه بخش است: اپرای استرالیا، تئاتر سیدنی و ارکستر سمفونیک سیدنی.

تئاتر کولون

تئاتر کولون، آرژانتین

تئاتر کولون در بوئنوس آیرس، از نظر آکوستیک به عنوان یکی از پنج مکان برتر کنسرت در جهان شناخته می شود و از سال 1908 میزبان برخی از مشهورترین هنرمندان از دنیای اپرا، موسیقی کلاسیک و باله بوده است.

لا اسکالا در ایتالیا

لا اسکالا، ایتالیا 

یکی از معروف‌ترین خانه‌های اپرا در جهان، تئاتر لا اسکالا در میلان است که قدمت آن به سال 1778 برمی گردد. این بنا میزبان اولین تولیدات بسیاری از اپراهای معروف بوده و احتمالاً معروف‌ترین ساختمان اپرا در سرتاسر جهان است.

خانه اپرای گوانگژو

خانه اپرای گوانگژو، چین 

خانه اپرای گوانگژو، واقع در استان گوانگدونگ چین در سال 2010 افتتاح شد و توسط معمار عراقی، زاها حدید طراحی شد و شبیه به دو صخره‌ای‌ست که توسط مروارید شسته شده است.

خانه اپرای متروپولیتن

خانه اپرای متروپولیتن، ایالات متحده آمریکا 

خانه اپرای متروپولیتن متعلق به دهه 1960 (بخشی از مرکز هنرهای نمایشی لینکلن نیویورک) بزرگترین سالن اپرای جهان است.

خانه اپرای دولتی بوداپست

خانه اپرای دولتی بوداپست، مجارستان 

خانه اپرای دولتی مجارستان با معماری نئورنسانس در مرکز شهر بوداپست قرار گرفته است. ساخت بنای خانه اپرا در سال 1875 با الگوبرداری از خانه اپرای اتریش آغاز شد و در سال 1884 پایان پذیرفت. علاوه بر اجرای اپرا، این مکان محل برگزاری اپرا بال بوداپست است، رویدادی اجتماعی که قدمت آن به سال 1886 بازمی‌گردد.

تئاتر سیبون

تئاتر سیبون، اتریش

تئاتر سیبون سالنی است که بر روی آب شناور است و نام آن نیز بر گرفته از ظاهر آن می باشد. تئاتر سیبون، بزرگترین صحنه شناور جهان است که برای جشنواره سالانه هنرهای نمایشی که در سواحل دریاچه کنستانس میزبانی می شود، ساخته شده است.

کاخ هنرهای زیبا

کاخ هنرهای زیبا، مکزیک

کاخ هنرهای زیبا که در سال 1934 افتتاح شد، یک مرکز فرهنگی برجسته در مکزیکو سیتی مکزیک است. این بنا دارای ترکیبی از سبک‌های معماری است. سبک معماری کاخ هنرهای زیبا، نئوکلاسیک و آرت نووو می‌باشد و طراحی داخلی آن به شیوه آرت دکوست.

رویال آلبرت هال

رویال آلبرت هال، انگلستان 

تالار رویال آلبرت در لندن توسط ملکه ویکتوریا در سال 1871 افتتاح شد و به یاد همسر فقیدش شاهزاده آلبرت نامگذاری شد. این بنا یکی از سالن های کنسرت پیشرو در جهان است.

تئاتر پارامونت

تئاتر پارامونت، ایالات متحده آمریکا

تئاتر پارامونت در اوکلند واقع در کالیفرنیا در سال 1931 ساخته شد و در آن زمان یکی از بزرگترین اماکن تفریحی چند منظوره در ساحل غربی آمریکا بود. این ساختمان به دلیل طراحی زیبای آرت دکو، مورد تحسین قرار گرفته است.

شکسپیرز گلوب

شکسپیرز گلوب، انگلستان 

شکسپیرز گلوب، بازسازی تئاتر گلوب است، یک خانه بازی الیزابتی که ویلیام شکسپیر نمایشنامه‌های خود را برای آن نوشته است. تئاتر اصلی در سال 1599 ساخته شد و در سال 1644 تخریب شد. آنچه امروز می بینید کپی معتبری از محل برگزاری است که در قرن هفدهم به نظر می رسید.
 

تالار بولشوی

تالار بولشوی، روسیه

تئاتر بولشوی در مسکو، خانه باله و اپرا است که از قدیمی‌ترین و مشهورترین مکان‌های اجرای باله و اپرا در جهان هستند. این بنا در سال 1825 افتتاح شد و میزبان نمایش های تاریخی بسیاری از جمله “ویوودا" و “مازپا"ی چایکوفسکی بوده است.

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه