Chidaneh.com placeholder image

این فیلم‌ها به شما کمک میکنند دکور منزلتان را عوض کنید!

به قلم: ساناز بهبودی*

آیا به دنبال بازسازی خانه خود هستید؟ چرا طراحی صحنه فیلم‌ها یا سریال‌های تلویزیونی الهام نمی‌گیرید؟ طراحی دکور بیش از خط داستانی قدرت دارد. آنها سبک زندگی و موقعیت‌های اجتماعی خاصی را به تصویر می‌کشند.دفعه بعد که نمایش مورد علاقه خود را تماشا می‌کنید، با خود فکر کنید که آیا می‌خواهید از خانه یا محل کار شخصیت مورد علاقه خود به عنوان الهام‌بخش محیط زندگی خود استفاده کنید. در این مطلب با الهام از چند فیلم و سریال، ایده‌هایی برای تغییر دکوراسیون را پیشنهاد خواهیم داد.

دکوراسیون شلوغ اتاق نشیمن

فیلم The Twilight Saga: Breaking Dawn – Part 2

یک فضای مطالعه دنج در یک کلبه عجیب و غریب ایجاد کنید. صندلی‌هایی که در نزدیکی شومینه قرار می‌گیرند، همراه با میزهای کناری و چراغ‌های رومیزی فراوان، ممکن است باعث شوند هرگز نخواهید آنجا را ترک کنید. از قفسه های کتاب داخلی برای استقرار یک کتابخانه بزرگتر استفاده کنید. هیزم را از کنار شومینه بگذارید تا جریان هوا را مختل نکند. آثار هنری ساده با گل های خشک شده از محیط اطراف خانه، راه های سریعی برای ایجاد حس زندگی در آن برای سال های متمادی‌ست. نگران نگه‌داشتن مبلمان نزدیک به هم نباشید، این کار به راحتی شما می‌افزاید..

سرویس خواب بالسا
مرد چمدان به دست مقابل مبل سفید

فیلم Ex Machina

اگر زمین شما اجازه می دهد، محیط های طبیعی را در ساختار خانه خود بگنجانید. این طراحی فوق‌العاده جذاب اتاق نشیمن با پنجره‌های درخشان، ترکیبی زیبا از ملاقات انسان با طبیعت است. وقتی دیوارهای شما طبیعی هستند، نیازی به آثار هنری نیست. فقط از آنچه در حال حاضر وجود دارد استفاده کنید. آیا سنگ طبیعی در ملک خود ندارید؟ ظاهری مشابه را می توان با زمین فشرده یا بتن لایه ای ایجاد کرد. از چراغ‌های آویز مسی خوشه‌ای نیز بهره ببرید. رنگ‌های خنثی به مبلمان اجازه می‌دهند با محیط هماهنگ‌تر شوند. یک میز قهوه کم ارتفاع به علاوه بالش های فراوان نیز باعث آرامش دوچندان می شود.

اتاق پذیرایی با پنجره‌های بلند

فیلم Ferris Bueller’s Day Off

مناظر بدیع را با پنجره های کف تا سقف ثبت کنید. شما نیازی به پرده های بزرگ و درشت نخواهید داشت زیرا خانه برای نشان دادن فضای زیبا طراحی شده است. محیط طبیعی آن تعادل کاملی برای سازه مدرن فولادی و بتنی دارد. اتاقی را با یک فرش بزرگ بافت، یک مبل شیک و چند ترکیب صندلی و میز کناری در مرکز قرار دهید. چند قطعه هنری مجسمه را اضافه کنید و حالا می‌بینید که همه چیز کامل شده است.

نمایی از سریال house of cards

سریال House of Cards

پنجره ها را در فضایی نسبتاً خنثی با پوشش های پنجره طرح دار و سفارشی بچسبانید. آنها فقط لبه مناسبی را به یک اتاق تک رنگ اضافه می کنند و تنها یکی از جزئیات طراحی داخلی هستند که خانه شما را از بقیه متمایز می کند. نگه داشتن رنگ پشتی تقریباً به همان رنگ کابینت، اتاق را طولانی تر می کند و چشم ها را به نقطه کانونی طرح دار می کشاند.

ناتالی پورتمن در لباس قرمز

فیلم Jackie

ایجاد مناطق نشیمن متنوع در یک اتاق طولانی؛ مقیاس را با قالب‌گیری‌های بزرگ و تزئینی به تصویر بکشید. رنگ دیوار آبی ملایم همراه با مبلمان کرم و فرش، حس لطیفی به این اتاق می دهد. با این حال مبلمان و قاب عکس های قهوه ای گرم همراه با قالب بندی تاج استادانه حال و هوای سنتی به آن می بخشد. یک کتابخانه کامل مطالعه و مجسمه نیم تنه لایه های تاریخی و فرهنگی را به فضای سلطنتی اضافه می کند.

نمایی از سریال The Brady Bunch

سریال The Brady Bunch

آه، پلکان باز دهه 70؛ اگر یکی دارید آن را در آغوش بگیرید و آن را با پیچ و تاب مدرن به روز کنید (تیرهای سنگین و فولاد با نرده های شیشه ای یا فولادی). این باور نکردنی است که ترکیب یک محیط متفاوت با پله‌های چوبی چه می کند. یک حس کاملا جدید می دهد. یک راه پله عریض با آج‌های باز بزرگ به خوبی بیانگر این موضوع است و معمولاً می‌توان آن را در خانه‌های بزرگ‌تر پیدا کرد. یا می‌توانید فرش جدیدی روی آج‌ها بیاورید. به خصوص با بافت یا طرح نو تا آنها را برجسته کنید. نکته مثبت: این پلکان‌های دهه 70 مطمئناً با دوام ساخته شده اند!

نمایی از دکوراسیون شلوغ سریال سریال Gracie and Frankie

سریال Gracie and Frankie

مهم نیست در کجا زندگی می کنید، می‌توانید ظاهر خانه ساحلی کیپ کاد را تنها با چند ترفند برای خود ایجاد کنید. برای ایجاد یک پد شیک ساحلی مانند این، فرش‌های سیزال، روکش‌های مبلمان را امتحان کنید و از رنگ‌های ساحلی مانند کرم، شیشه‌ای سبز و آبی اقیانوسی استفاده کنید. قهوه ای به عنوان پایه زمین عمل می کند. مبلمان چوبی روستایی یا چوب خیزران – به علاوه تعداد زیادی بالش بزرگ – همه آنها را با هم جمع می کند. آثار هنری و دکوراسیون روی میز را خاکی و ارگانیک نگه دارید تا حال و هوای آرام ساحلی خود را تکمیل کنید.

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه