Chidaneh.com placeholder image

ظروف دکوری رنگی | دکوراسیونی منحصربه‌فرد با انواع دکوری‌های رنگی

به قلم: فهیمه مصدرالامور

دکوری‌های جذاب از گذشته تا به امروز همیشه نقش پررنگی در دکوراسیون داخلی فضای خانه داشتند. از میان دکوری‌ها، ظروف دکوری شیک توجه علاقه‌مندان را به خود بیشتر جلب کرده و به فضای منزل جلوه‌ای خاص بخشیده. طبیعتا عواملی مثل رنگ، جنس، نحوه چیدمان، در زیباترشدن خانه کمک شایانی به بهینه‌ساختن دکوراسیون، با ظروف دکوری خواهد کرد. از این رو ما در این مقاله سعی داریم شما را با   محصولات دکوراتیو گره گالری و مدل‌های مختلف ظروف دکوری رنگی بیشتر آشنا کنیم.

انواع ظروف دکوری رنگی شیک

ظرف‌های دکوری به طور کلی یا دارای طرح‌های خاص و شیک هستند و یا از جنس و رنگ‌های مرغوب و لوکس ساخته شده‌اند. انواع مختلف ظروف دکور را می‌توان از نظر جنس به: ظروف دکوری سرامیک، ظروف دکوری شیشه‌ای رنگی، ظروف دکوری فلزی، ظروف دکوری سفالی، ظروف دکوری کریستال رنگی، دکوری‌های رنگی چوبی، سنگی، ظروف برنجی و مسی تقسیم کرد. این ظروف دکوری در فضاهای مختلف دکوراسیون منزل از جمله پذیرایی، نشیمن و آشپزخانه دیده می‌شوند.

سرویس خواب بالسا

ظروف دکوری لوکس معمولا در طرح‌ها و رنگ‌های بسیار متنوعی وجود دارند که شامل: ظرف‌های میوه‌خوری، شیرینی‌خوری، شمعدان و… هستند. پس اگر به دنبال ظروف لوکس پذیرایی و دکوری شیک هستید؛ ظروف دکوری جدید با قیمت گران مانند: دکوری مسی، برنجی و یا ظروف دکوری کریستال رنگی اصل را به شما پیشنهاد می‌دهیم.

از ظروف کریستال رنگی دکوری و چوبی هم می‌توانید برای میزها استفاده کنید که علاوه‌بر ظاهر زیبا و شیک، مقرون به صرفه نیز هستند.

در ادامه با دو مدل ظروف شیشه‌ای رنگی دکور و ظروف دکوری سرامیکی رنگی آشنا خواهید شد.

محصولات دکوراتیو گره گالری
ظروف پذیرایی شیک و جدید
محصولات دکوراتیو گره گالری

ظروف دکوری رنگی شیشه‌ای

از قدیمی‌ترین و زیباترین ظروفی که در چیدمان دکوراسیون به کار می‌رود، عموما ظروف شیشه‌ای است. ظروف شیشه‌ای رنگی دکوری به دلیل مینیمال بودن در انواع سبک دکوراسیون رنگی به چشم می‌خورد. همچنین به علت عبور نور از ظروف دکوری شیشه‌ای رنگی، ظاهری جذاب دارند و با انعکاس نور می‌توانند محیط اطراف خود را بسیار دلپذیر کنند. اما شاید برایتان جالب باشد بدانید از اضافه کردن ترکیبات مختلف به مواد مذاب اولیه در کوره، شیشه‌های دکوری رنگی به وجود می‌آیند. در این حالت رنگ ظروف شیشه‌ای دکوری، ثابت بوده و با شستشو از بین نمی‌رود. در ساخت انواع شیشه‌های دکوری، زیبایی و فرم ظاهری، اهمیت زیادی دارد و وجود تقارن هم؛ تبحر سازنده ظروف دکوری شیشه‌ای رنگی را نشان می‌دهد.

گلدان دکوری رنگی شیشه ای

گلدان رنگی شیشه‌ای در دکوراسیون

گلدان دکوری رنگی شیشه‌‌ای معمولا به عنوان یکی از وسایل دکوری در منزل و یا به عنوان نقطه‌ کانونی استفاده می‌شود تا زیبایی و گرمای خاصی را با توجه به تم و سبک خود به فضای داخلی خانه ببخشد. همواره سعی کنید گلدان شیشه‌‌ای را در جاهایی قرار دهید که بیشتر از همه به چشم بیایند و با نگاه کردن به آنها حس نزدیکی به طبیعت و گل و گیاه را احساس کنید. براین اساس بهترین مکان‌‌های پیشنهادی برای چیدن گلدان شیشه‌ای رنگی در قفسه‌ها یا شلف و یا کنار میز و بوفه است.

در هنگام انتخاب و خرید گلدان شیشه‌ای رنگی به خرید اصولی آن، دقت و توجه کنید تا زیبایی و هارمونی دکوراسیون شما دوچندان شود. نوع گلدان شیشه‌‌های دکوری را در هر جای خانه که قرار دهید، آنقدری زیباست که حتی گلدان خالی و بدون گل هم چشم‌نواز است. درصورتی‌که می‌خواهید از آن به عنوان نقطه‌ کانونی استفاده کنید؛ گل‌‌هایی با گلبرگ‌‌های رنگی متعدد برای داخل آن را فراموش نکنید. می‌‌توانید از گلدان‌ رنگی شیشه‌ای در شلف یا قفسه‌های آشپزخانه برای هماهنگی و زیبایی محیط و ‌ایجاد حس تازه و تداعی طبیعت، لذت ببرید.

پیشنهاد مطلب: ترکیب رنگ آشپزخانه، 5 روش ست کردن رنگ ها!

ظروف دکوری رنگی سرامیکی

ظروف دکوری رنگی سرامیکی در دکوراسیون منزل

در نحوه ساخت این اکسسوری‌ها می‌توان گفت که ظروف سرامیکی در کل از خاک‌رس و تحت شرایط خاصی تولید می‌شوند. برای تولید ظروف سرامیکی رنگی، از لایه لعاب رنگی استفاده می‌شود که تنوع طرح‌ها و رنگ‌ها در‌ این نوع ظروف بسیار بالا است. از خصوصیات مهم ظروف دکوری  رنگی سرامیکی این که قابلیت شستشوی بسیار خوبی دارند و به راحتی با انواع مایع ظرفشویی تمیز و عاری از هرگونه آلودگی می‌شوند.

مقاومت بالای ظروف دکوری سرامیکی رنگی در مقابل خط و خش و محکم‌بودن آنها، باعث شده این دکوری‌ها زبانزد خاص و عام باشد و در بازار به وفور یافت شوند. تنوع بالا و طرح و رنگ‌های زیبا و خاص باعث شده این محصولات دکوراتیو هم در زیبایی منزل و همینطور در آشپزخانه برای استفاده و یا پخت و پز به کار روند.

گلدان سرامیکی

انواع گلدان سرامیکی دکوری رنگی

گلدان‌های سرامیک از جدیدترین لوازم تزیینی و دکوراسیون در رنگ‌های بسیار متنوع و طرح‌های مختلف در فروشگاه‌ها هستند. بعضی از افراد علاقه بسیار زیادی به چیدمان گلدان‌های رنگارنگ کنار یکدیگر دارند که خرید گلدان سرامیکی رنگی برایشان بسیار کارآمد است. شایان ذکر است در اکثر مواقع این گلدان‌ها، ساده و تک‌رنگ هستند. برای جذابیت دکوراسیون داخلی خود می‌توانید تعدادی از این گلدان‌ها را که در سایزهای مختلفی به چشم می‌خورند، از کوچک به بزرگ کنار هم بچینید.
از دیگر کاربردهای گلدان رنگی دکوری سرامیکی این است که برای تزیین میز ناهارخوری، قفسه و شلف‌ها، تزئین میزهای عسلی و دکوراسیون آشپزخانه نیز می‌توانید از این گلدان‌های جذاب بهره ببرید.

از مزایای خاص ظروف دکوری رنگی سرامیکی چه می‌دانید؟

ظروف سرامیکی رنگی، ظروفی ساخته شده از خاک رس است که در دمای بالا حرارت داده می‌شود و کیفیت بسیار بالایی دارد. این ظروف دکوری به دلیل اینکه ماده تشکیل‌دهنده آن از سرامیک است، قابلیت رنگ‌آمیزی و لعاب‌دهی خوبی دارند و درنتیجه شکل و شمایل آنها جذاب است. دیگر مزایای این ظروف را در ادامه بخوانید:

1. ظروف دکوری رنگی سرامیکی تنوع بالایی دارند

سادگی فرآیند تولید و شکل‌پذیری فوق‌العاده و سریع ظروف دکوری سرامیکی باعث تنوع بالای این محصول شده است. تا آنجا که باکیفیت‌ترین انواع ظروف سرامیکی رنگی را می‌توان در مدل‌های کاسه‌های سرامیکی رنگی، رولت خوری سرامیکی، دیس سرامیکی، بشقاب دکوری سرامیکی رنگی و گلدان دکوری رنگی سرامیکی مشاهده کرد.

مطلب پیشنهادی: ظروف دکوری زیبا برای یک پذیرایی دلنشین

2. ظروف دکور سرامیکی رنگی برای بدن مضر نیستند

از آنجا که خاک رس در پوسته زمین عاری از هرگونه ماده مصنوعی و مضر برای بدن ما است؛ بنابراین عدم وجود مواد شیمیایی و پلاستیکی در دکوری‌های سرامیکی باعث شده که این دسته از اکسسوری‌ها یکی از سالم‌ترین انواع ظروف غذاخوری به حساب بیایند.

3. ظروف سرامیکی دکوری رنگی، انرژی مادون قرمز زیادی را ساطع می‌کنند

یکی از مزایای مهم ظروف سرامیکی، ساطع کردن انرژی مادون قرمز است. این فرآیند باعث یکنواختی در گرم شدن و پخت مواد غذایی داخل ظروف می‌شود. جالب توجه اینکه گرمای مادون قرمز ساطع شده از ظروف سرامیکی، قابل نفوذ به ذرات مواد غذایی نیست اما رطوبت را در خود نگه می‌دارد. به این ترتیب علاوه بر مغز پخت‌شدن غذا، حفظ رطوبت باعث افزایش کیفیت ماده غذایی و درنتیجه طعم دلپذیر و بهتر غذا نیز خواهد شد. در دکوراسیون رنگی خوش‌سلیقه‌ها می‌توان این ظروف دکوری سرامیکی را مشاهده کرد.

بنابراین انواع متفاوتی از دکوری‌های رنگی سرامیکی در طرح‌های مختلف مانند: فنجان، پارچ، بشقاب، گلدان دکوری رنگی، مجسمه، لیوان، کاسه، جاشمعی، شمعدان و اکسسوری‌های تزیینی دیگرتولید می‌شوند که با تکنیک‌های مختلف لعاب‌کاری و روش‌های پخت متفاوت، همه روزه تزیین و روانه بازار می‌شوند.

4. بازه وسیع قیمت در ظروف دکوری رنگی سرامیکی

باتوجه به پارامترهایی مانند: شکل، اندازه و روش تولید، به طور کلی قیمت ظروف سرامیکی رنگی، در رنج وسیعی قرار می‌گیرد. این ظروف غذاخوری دارای مشتریان زیادی در بازار است و همچنین فروش ظروف سرامیکی رنگی امروزه رونق زیادی نیز گرفته است.

محصولات دکوراتیو گره گالری
سرویس فنجان و نعلبکی چای‌خوری
محصولات دکوراتیو گره گالری

ظروف دکوری شیک سرامیکی رنگی با قیمت مناسب

خوب است در خرید ظروف دکوری سرامیکی رنگی دقت کنید تا این دکوری‌ها را از فروشگاه‌های معتبر تهیه کنید. همینطور در هنگام خرید ظروف سرامیکی به سالم بودن و نداشتن خط و خش و ترک‌خودگی این دکوری زیبا هم دقت کنید. به طور معمول وجود لب‌پریدگی در این دکوری، کیفیت و جلوه کار را پایین می‌آورد.

از لحاظ هزینه، به گفته کارشناسان؛ قیمت ظروف دکوری شیک سرامیک با توجه به مواد اولیه و بالا و پایین‌شدن نرخ ارز، متغیر است.

به عبارتی دیگر طرح، رنگ و کیفیت دکوری‌های رنگی سرامیکی نیز می‌تواند بر قیمت آنها تاثیر به‌سزایی بگذارد. اما در عین حال با توجه به زیبایی و کارایی خوب این ظروف و استقبال ویژه مشتریان، معمولا قیمت ظروف دکوری رنگی سرامیکی، مناسب و مقرون به صرفه است.

گلدان کریستال

گلدان دکوراتیو؛ انواع ظروف کریستال رنگی دکوری

بهتر است در طراحی دکوراسیون داخلی منزل خود، از ظروف پذیرایی جدید و وسایل کوچک مثل جاشمعی، مجسمه و غیره استفاده کنید. این وسایل اگرچه فضای خاصی نمی‌گیرند و ممکن است کوچک باشند اما جلوه بسیار زیبایی به خانه شما می‌دهند و آن را از یکنواختی و کسالت درمی‌آورند. گلدان دکوری کریستال رنگی هم یکی از این لوازمی است که می‌توانید با قرار دادن چند شاخه گل مصنوعی یا طبیعی در آن، به زیباترشدن منزل خود و مکان‌هایی مثل میز ناهارخوری، میز آرایش، میز تلویزیون و دیگر مکان‌ها اضافه کنید.

در ادامه عکس‌های بیشتری از انواع مدل‌های ظروف دکوری رنگی را ملاحظه می‌کنید.

کاسه سرامیکی رنگی
کاسه سرامیکی

کاسه‌های سرامیکی دکوری رنگی

شمعدان های دکوری
شمعدان های دکوری سرامیکی رنگی

شمعدان‌های دکوری سرامیکی رنگی

فنجان سرامیک رنگی رنگی
فنجان رنگی

فنجان‌های سرامیکی دکوری رنگی

انواع پارچ دکوری سرامیکی رنگی

انواع پارچ دکوری سرامیکی رنگی

سرامیک
گلدان سرامیک رنگ دکوری

ظروف دکوری سرامیکی رنگی

ظروف دکوری رنگی شیشه ای

ظروف شیشه‌ای رنگی دکوری

ظروف دکوری رنگی کریستال

محصولات دکوراتیو گره گالری
ظروف پذیرایی شیک و جدید
محصولات دکوراتیو گره گالری

محصولات دکوراتیو گره گالری

از آنجایی که ظرف و ظروف گاهی اوقات نقش دکوری نیز دارند؛ اگر رنگ و لعابی هم داشته باشند، جذاب‌تر به نظر می‌رسند. براین اساس معمولا ست‌های ظروف دکوری رنگی طرفداران بیشتری دارند. در فروشگاه گره گالری طیف وسیعی از ظروف قابل استفاده برای دکوراسیون وجود دارد. از طرفی متریال تمام کالاهای گره گالری، فلز، شیشه و سرامیک است. تنوع طرح و رنگ در این فروشگاه خیلی زیاد است. همچنین برای سفارش گیفت سفره عقد و انواع مناسبت‌ها و مراسم‌های اداری و غیره هم می‌توان از این گالری سفارش داد. ارسال محصولات دکوراتیو گره گالری در تهران اغلب کمتر از دو ساعت و در شهرستان‌ها کمتر از 48 ساعت صورت می‌گیرد. لازم به ذکر است این شرکت، علاوه بر تهران، ارسال کالا به خارج از کشور هم انجام می‌دهند.

محصولات دکوراتیو گره گالری
انواع گلدان و اکسسوری لوکس منزل
محصولات دکوراتیو گره گالری

سخن پایانی

در این مقاله تعدادی از انواع مدل‌های ظروف دکوراسیون رنگی شیک و منحصربه‌فرد مانند ظروف دکوری شیشه‌ای رنگی و ظروف دکوری سرامیکی رنگی و مزایای آنها شرح داده است. به علاوه با محصولات دکوراتیو گره گالری هم آشنا شدید. برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانید با اهالی فن چیدانه در ارتباط باشید.

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه