Chidaneh.com placeholder image

ابعاد استاندارد میز کامپیوتر چقدر است؟ ویژگی های میز و صندلی کامپیوتر

به قلم: مژگان احمدی

امروزه از میز کامپیوتر افراد شاغل، نوجوانان و جوانان استفاده زیادی می‌کنند. همین استفاده زیاد و نشستن پشت میز  باعث شده که در صورت مناسب نبودن ارتفاع میز یا صندلی مشکلات جدی و خطرناکی به بدن فرد وارد کند.

ابعاد استاندار میز کامپیوتر یکی از مهم‌ترین مسائلی است که در سلامت بدن شما و همچنین شیوه کار شما تاثیر می‌گذارد. در صورتی که میز از ابعاد استاندارد برخوردار نباشد، آسیب وارده به ستون فقرات و گردن شما قابل جبران نخواهد بود. 

چوب و هنر

همچنین ابعاد میز کامپیوتر در روند کار شما نیز اثر دارد، چه بسا که اگر  احساس راحتی در پشت میز را نداشته باشید، در تسریع کار شما اختلال ایجاد می‌شود. در ادامه این مقاله اطلاعاتی در مورد ابعاد استاندارد میز کامپیوتر ارائه می‌دهیم تا میز مناسب خود را پیدا کنید‌.

مشخصات میز کامپیوتر استاندارد

در حال حاضر میلیون‌ها نفر در جهان در خانه کار می‌کنند. در همین لحظه بسیاری از افراد پشت میز کامپیوترشان در حال مطالعه و کار هستند. کار کردن در خانه به یک میز کامپیوتر استاندارد، فضای ذخیره‌سازی، چاپگر و یک صندلی نیاز دارد. باتوجه به وجود میزهای مختلف با ابعاد غول پیکر در بازار، سوال اینجاست که کدام میز برای کار شما مناسب است؟ اندازه استاندارد میز کامپیوتر چگونه تعیین می‌شود؟

میزهای کامپیوتر انواع مختلفی دارند. بعضی از آن‌ها برای نشستن طولانی و بعضی برای کار کردن ایستاده طراحی شده‌اند. بعضی میزها ارتفاع ثابتی دارند اما بعضی میز‌ها دارای ارتفاع متغییر هستند. میزها معمولا با طراحی مختلف ارائه می‌شوند که مورد استفاده افراد با سلیقه‌های مختلف قرار می‌گیرند، اما در ادامه ابعاد استاندارد میز کامپیوتر را بیشتر خواهید شناخت.

ارتفاع میز

به طور معمول، یک فرد بالغ با قد حدود 160 سانتی‌متر تا 180 سانتی‌متر، باید میز کامپیوتری در حدود 28 تا 30 اینچ داشته باشد‌.

این ارتفاع به‌راحتی به شما امکان می‌دهد تا پشت میز بنشینید، زانوها و پاهای خود را با فضایی آزاد و راحت و بدون نیاز به خم شدن برای نشستن در آن، قرار دهید‌.

اگر قد شما خیلی بیشتر از حد متوسط است، باید میزی حدود 6 اینچ بزرگ‌تر از اندازه معمولی تهیه کنید‌.

طول میز کامپیوتر

طول استاندارد میز حدودا 60 اینچ است. میزهای کامپیوتر در طول‌های 60 الی 70 اینچی وجود دارند 

عرض میز

حداقل عرض برای میز کامپیوتر باید 25 اینچ باشد. این اندازه به اندازه‌ای بزرگ است که یک مانیتور 20 اینچی با اندازه مناسب را در خود جای دهد. اگر عرض میز کمتر از این باشد برای قرار دادن مانیتور خود روی آن به مشکل خواهید خورد.

ارتفاع استاندارد میز کامپیوتر

میز کامپیوتر استاندارد دارای عرض 50 اینچ، ارتفاع 28 تا 30 اینچ و عمق میز 25 اینچ است. عمق میز باید به اندازه‌ای باشد که مانیتور کامپیوتر، صفحه کلید و ماوس را در خود جای دهد. میز‌های کامپیوتر معمولا در کتابخانه، اتاق مطالعه کودکان و دفاتر خانگی قرار می‌گیرند.

یکی دیگر از انواع میز کامپیوتر، میزهایی هستند که با در نظر گرفتن کابینی بر روی آن‌ها ساخته می‌شوند. این مدل برای صرفه‌جویی در فضا استفاده بسیار خوبی دارد.

ارتفاع استاندارد صندلی کامپیوتر

بعد از بررسی ابعاد استاندارد میز کامپیوتر به بررسی ابعاد استاندارد صندلی کامپیوتر می‌پردازیم. بی‌شک بعد از تهیه میز به صندلی نیاز پیدا می‌کنید، پس مطالعه این بخش را از دست ندهید.

اندازه‌های صندلی میز کامپیوتر مانند خود میز متفاوت است. اکثر صندلی‌های میز کامپیوتر قابل تنظیم هستند. نوع صندلی تاثیر زیادی روی سایز آن نمی‌گذارد. در مجموع صندلی‌های مناسب کار و کامپیوتر، کمی کوچک‌تر از صندلی‌های گیمینگ هستند. در انتخاب صندلی، نسبت قد شما با میز اهمیت بسیاری دارد. در نظر گرفتن این موضوع، میزان راحتی شما را هنگام نشستن روی صندلی تضمین می‌کند. صندلی‌هایی که برای قرار گرفتن پشت میز کامپیوتر هستند، از سطح بالایی از تنظیم‌پذیری ارگونومیک برخوردارند.

صندلی‌های اداری یا مناسب میز کامپیوتر، باید قابلیت چرخش 360 درجه را داشته باشند و روی چرخ، بچرخند. صندلی‌های اداری می‌توانند هم تکیه‌گاه و هم ارتفاع صندلی را تنظیم کنند. صندلی‌های میز کامپیوتر از نواحی پشت بدن حمایت می‌کنند و مناسب نشستن‌های طولانی مدت هستند.

معمولا یک صندلی هنگام ایستادن باید در ارتفاعی درست زیر زانوی کابر قرار بگیرد. این ارتفاع به شما اجازه می‌دهد تا در هنگام نشستن، پاهای خود را به صورت 90 درجه که حالت ارگونومیک است، خم کنید.

ارتفاع صندلی‌های میز کامپیوتر استاندارد حدود 16 تا 20 اینچ و عمق 18 اینچ توصیه می‌شود. اگر پشتی روی صندلی وجود داشته باشد ارتفاع تا 14 اینچ افزایش می‌یابد. همچنین در صورتی که صندلی از دسته برخوردار است، باید بتوانید بازوهای خود را بدون بالا بردن شانه روی آن قرار دهید.

ابعاد استاندارد میز کامپیوتر برای دو مانیتور

داشتن دو مانیتور، نیاز به یک میز بزرگ‌تر دارد. میزی که نه تنها از چندین مانیتور بلکه از ملزومات اداری، کتاب و منابع شما نیز پشتیبانی کند.

در حالت ایده‌آل میز باید دو صفحه نمایش را در کنار یکدیگر جای دهد و زاویه‌ ی آن‌ها کمی متمایل باشد. با فرض اینکه مانیتور شما 20 اینچی است، باید یک میز با حداقل عرض 50 اینچ و عمق کافی برای قرار دادن ماوس و صفحه کلید تهیه نمایید.

ابعاد استاندارد میز کامپیوتر برای سنین مختلف و کودک

ابعاد مناسب میز کامپیوتر به سن افراد ارتباطی ندارد و به قد افراد مرتبط است. اما اگر قصد خرید میز کامپیوتر برای کودکتان را دارید، از آنجایی که قد کودک خیلی سریع رشد می‌کند، حتما  میزهایی با قابلیت تنظیم ارتفاع تهیه کنید. انتخاب میزهای قابل تنظیم، با رشد کودک شما قابل استفاده است. اگر توانایی خرید میز کامپیوتر با قابلیت تنظیم ارتفاع را ندارید، می‌توانید تفاوت‌ها را با یک زیرپایی یا صندلی قابل تنظیم جبران کنید.

نتجیه گیری

طبق بررسی‌هایی که انجام دادیم مشخص شد که میز کامپیوتر استاندارد دارای عرض 50 اینچ، ارتفاع 28 تا 30 اینچ و عمق میز 25 اینچ است. اما مسئله مهم در انتخاب ابعاد استاندارد میز کامپیوتر که نباید فراموش کنید توجه به قد فرد، مقدار راحتی و انتظاراتی که از میز دارد است. برای خرید میز کامپیوتر لازم است تا اندازه قد خود را داشته باشید و حجم وسایلی که می‌خواهید روی میز قرار دهید را در نظر بگیرید.

بالسا به عنوان یکی از بزرگترین تولیدکنندگان و ارائه دهنده انواع محصولات سرویس خواب از جمله میز تحریر یا میز کامپیوتر است که شما عزیزان می‌توانید جهت مشاهده و محصولات باکیفیت بالسا، به وبسایت مجموعه سر بزنید. امیدواریم که این مطلب برای خرید میز و صندلی کامپیوتر به شما کمک کرده باشد. در صورتی که در این باره همچنان سوالی دارید در بخش نظرات با ما درمیان بگذارید.

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه