Chidaneh.com placeholder image

تلویزیون و مانیتورتان را با این راهکارها تمیز کنید

به قلم: ساناز بهبودی*

اگر مطمئن نیستید که چه نوع صفحه نمایشی دارید، از کم‌‌خطرترین روش‌های تمیز کردن برای از بین بردن گرد و غبار و آلودگی استفاده کنید. احتیاط می‌تواند در هزینه خرید یک مانیتور جدید صرفه جویی کند.

تمیز کردن مانیتور کامپیوتر و تلویزیون به عوامل محیطی و عادات استفاده شما بستگی دارد. اگر محل کار گرد و غبار خاصی دارد، اغلب صفحه نمایش را لمس می‌کنید یا آن را برای جابجایی برمی دارید، یا هنگام خوردن و آشامیدن در اطراف مانیتور بی‌احتیاط می‌کنید، آن را بیشتر تمیز کنید. برای اکثر کاربران، تمیز کردن سریع هفتگی، مانیتور را در بهترین حالت خود نگه می دارد.

قالیشویی ادیب

نحوه تمیز کردن مانیتور با پوشش شیشه‌ای

مانیتور کامپیوتر یا تلویزیون خود را خاموش کنید و اجازه دهید تا خنک شود. تمیز کردن در حالی که مانیتور روشن است می تواند منجر به برق گرفتگی شود. بعلاوه، یک صفحه نمایش مشکی، دیدن گرد و غبار و لکه ها را بسیار آسان‌تر می‌کند.

برای پاک کردن گرد و غبار از روی صفحه نمایش، از یک پارچه میکروفیبر تمیز  یا یک حوله عینک استفاده کنید. پارچه را به چهار قسمت تا کنید، از بالای مانیتور شروع کنید. به قسمت تمیز پارچه بروید و از بالا به پایین آن را پاک کنید تا تمام گرد و غبار گرفته شود. برای از بین بردن بیشتر لکه‌های انگشت، فشار ملایمی وارد کنید.

اگر لکه های سرسخت یا تکه هایی از مواد غذایی چسبیده روی صفحه وجود دارد، یک پارچه میکروفیبر تمیز را با آب مقطر یا الکل خیس کنید. فقط از مقدار کمی استفاده کنید! پارچه باید کمی مرطوب باشد و چکه نکند. از پارچه برای پاک کردن زباله‌های باقی‌مانده استفاده کنید.

از یک بخش تمیز از پارچه میکروفیبر خشک برای خشک کردن صفحه نمایش مانیتور استفاده کنید.

برای پاک کردن کثیفی و گرد و غبار از محفظه بیرونی مانیتور از دستمال مرطوب ضد عفونی کننده استفاده کنید. از دستمال مرطوب ضد عفونی کننده روی صفحه نمایش استفاده نکنید. اجازه دهید محفظه کاملا خشک شود و مانیتور را روشن کنید.

نحوه تمیز کردن مانیتورها بدون پوشش شیشه ای

همیشه قبل از شروع به تمیز کردن مانیتور یا تلویزیون را خاموش کنید و بگذارید کاملا خنک شود.

مجددا برای حذف گرد و غبار از یک پارچه میکروفیبر خشک استفاده کنید. از بالا شروع کنید و به سمت پایین صفحه حرکت کنید.

صفحه نمایش بدون پوشش شیشه‌ای (LED، LCD) نیاز به لمس سبک دارد. اگر در حین گردگیری لکه‌ها پاک نشد، یک پارچه میکروفیبر تمیز را فقط با آب خیس کنید. هرگز نباید قطره چکان خیس شود. از فشار ملایم استفاده کنید تا فقط قسمت های لکه دار را پاک کنید. بلافاصله از یک پارچه میکروفیبر تمیز و خشک برای خشک کردن صفحه نمایش استفاده کنید.

برای تمیز کردن محفظه صفحه نمایش و نواحی کنترل از دستمال مرطوب ضد عفونی کننده استفاده کنید. اجازه دهید محفظه در هوا خشک شود و سپس مانیتور کامپیوتر را دوباره روشن کنید.

 

نویسنده: علیرضا باقرپور

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه