Chidaneh.com placeholder image

ایده‌هایی خارق‌العاده برای دکوراسیون پنجره‌ها در خانه

به قلم: ساناز بهبودی*

پنجره ها می توانند به اندازه کافی خیره‌کننده باشند؛ شما فقط باید بدانید که چگونه آنها را بپوشید. ایده‌های زیادی برای پوشاندن پنجره‌ها وجود دارد، از جمله پرده‌ها، سایه‌ها و کرکره‌ها و هر کدام مزایا و معایب خود را از نظر حفظ حریم خصوصی، مسدود کردن نور و افزودن زیبایی به اتاق دارند. 

برخی از گزینه‌ها بیشتر برای ظاهر هستند در حالی که برخی دیگر اتاق را تاریک و خصوصی نگه می‌دارند. در اینجا چند ایده برای تمام پنجره‌های خانه شما آورده شده. با ما همراه باشید.

چوب و هنر

پرده‌های فیلترکننده نور

پرده‌های فیلترکننده نور سنگین‌تر از پرده‌های شفاف هستند. آنها مقدار متناسبی از نور را ارائه می‌دهند، اگرچه نور مستقیماً از طریق آنها بتابد ممکن است مقداری دید به طرف دیگر وجود داشته باشد. آنها فضا را از نور بیرون کاملاً تاریک نمی‌کنند. آنها را می‌توان از طیف گسترده ای از پارچه‌ها تهیه کرد، بنابراین برای بسیاری از سبک‌های طراحی مناسب هستند. آنها برای ایجاد یک محیط آرام شبانه نیز ایده‌آل هستند.

پرده‌های خاموشی

پرده‌های خاموشی بهترین قدرت مسدود کردن نور را ارائه می‌دهند. آنها به طور کلی از یک پارچه تزئینی تشکیل شده‌اند که با پارچه سنگین دیگری پوشیده شده است که نور را دور نگه می دارد و همچنین اتاق را در برابر گرما و سرما که از پنجره وارد می شود عایق می‌کند و برای تاریک نگه داشتن اتاق خواب گزینه مناسبی هستند.

پرده ونیزی

پرده‌های ونیزی دارای نوارهای افقی هستند که می‌توانند از مواد مختلف از جمله فلز و چوب ساخته شوند. یک طناب برای بالا و پایین بردن پرده‌ها کشیده می‌شود. این پرده‌ها را می‌توان به اندازه اکثر پنجره‌ها اندازه‌گیری کرد و سطوح مختلف حریم خصوصی را ارائه می‌دهد. با این حال، نوارهای افقی گرد و غبار را جمع می کنند. آنها برای اکثر اتاق‌ها خوب هستند، اگرچه نور اتاق خواب را به طور کامل مسدود نمی‌کنند.

پرده‌های عمودی

پرده‌های عمودی اغلب روی درهای کشویی و پنجره‌های بلند دیده می‌شوند. آنها خیلی تزئینی نیستند، اغلب از PVC ساخته می‌شوند. اما آنها کار را از نظر حفظ حریم خصوصی و مسدود کردن نور در هنگام بسته شدن انجام می‌دهند. آنها همچنین به اندازه پرده‌های افقی گرد و غبار را جمع نمی‌کنند.

کرکره‌ها

کرکره‌ها جایگزین تزئینی‌تری برای پرده‌ها هستند. آنها معمولاً از چوب ساخته شده و می‌توانند رنگ‌آمیزی شوند تا با اکثر طرح‌های اتاق مطابقت داشته باشند. می‌توان آن‌ها را کج کرد تا مقداری نور به یک فضا ارائه شود. یا معمولاً می‌توان آن‌ها را برای دید بدون مانع باز کرد. آنها هنگام بسته بودن نور را کاملاً مسدود نمی‌کنند، بنابراین برای فضاهای نشیمن و نه اتاق خواب بهترین هستند. همچنین برای حمام نیز می‌توانند گزینه ایده‌آلی باشند.

پرده با حلقه

یکی دیگر از گزینه‌ها برای چسباندن پرده به میله پرده، حلقه‌ است. حلقه‌ها دور میله می‌لغزند و گیره‌های کوچکی دارند که روی پارچه پرده نصب می‌کنید. اگر یک میله تزئینی دارید که نمی‌خواهید پارچه پرده آن را بپوشاند، این گزینه ایده آل است. با این حال، گاهی اوقات گیره‌ها برای نگه داشتن پارچه‌های سنگین به اندازه کافی قوی نیستند.

والان

والان، پارچه کوتاهی‌ست که درست در بالای پنجره آویزان می‌شود و بیشتر جنبه دکوری دارد، زیرا برای حفظ حریم خصوصی یا مسدود کردن نور کار زیادی انجام نمی‌دهد. والان‌ها اغلب برای تزئین پنجره‌های آشپزخانه استفاده می‌شوند که در آن حریم خصوصی در شب مشکلی نیست. همچنین می‌توان از آن‌ها در بالای پانل‌های پرده برای ظاهری رسمی استفاده کرد.

ردیف پنجره

یک ردیف پنجره در نقطه مقابل والان قبرار می‌گیرد. در واقع معمولاً یک پرده پارچه‌ای‌ست که قسمت پایین پنجره را می‌پوشاند. ردیف پنجره نیز به مانند والان، جنبه دکوری بیشتری دارد اما بسته به ارتفاع پنجره، حریم خصوصی را نیز می‌تواند پوشش دهد. بعلاوه، این ایده را می توان همراه با یک والان برای حفظ حریم خصوصی بیشتر و مسدود کردن نور استفاده کرد.

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه