Chidaneh.com placeholder image

چگونه دکوراسیون مدرن را با مبلمان آنتیک، ترکیب کنید؟

به قلم: علیرضا باقرپور

قابل سکونت‌ترین فضاهای داخلی آنهایی هستند که نمی‌توان آنها را به یک دوره یا دهه خاص سنجاق کرد، اما عناصری از تاریخ را می‌توان با طراحی خانه را ادغام کرد. در اینجا نکاتی وجود دارد که به شما کمک می‌کند مبلمان قدیمی و جدید را با هم ترکیب کنید تا فضای داخلی لایه‌ای ایجاد کنید که فراتر از زمان باشد.

اتاق نشیمن با دکوراسیون مدرن

تفاوت وینتیج و آنتیک در چیست؟

تعریف رایج آنتیک، قطعه‌ای‌ست که بیش از 100 سال قدمت داشته باشد. هر چیزی که بیش از 20 سال سن داشته باشد معمولاً قدیمی در نظر گرفته می شود. مدرن ممکن است به طراحی اواسط قرن بیستم اشاره داشته باشد یا به عنوان مترادف برای امروزی استفاده شود که به طور کلی به هر چیزی که کمتر از 20 سال قدمت دارد.

سرویس خواب بالسا
اتاق خواب با دکوراسیون مدرن

بالانس را پیدا کنید

ارین ویلیامسون، طراح داخلی دیزاین می‌گوید: «وقتی صحبت از ترکیب قطعات آنتیک با قطعات مدرن می‌شود، تقریباً همه چیز از بین می‌رود. یک خانه باید مجموعه‌ای از چیزهایی باشد که شما دوست دارید، نه کاتالوگی از مبلمان هماهنگ. 

ویلیامسون بر اهمیت در نظر گرفتن مقیاس در هنگام قرار دادن مبلمان تأکید می‌کند. او می‌گوید: «به‌ویژه آنتیک‌ها، زیرا برای فضاها و سبک‌های مختلف زندگی ساخته شده‌اند. بسیاری از قطعات چوبی تیره و سنگین به راحتی شناور نمی‌شوند و روی دیوار یا نزدیک آن‌ها خوشحال‌تر به نظر می‌رسند. 

مبلمان آنتیک در دکوراسیون مدرن

فرم در مقابل عملکرد

هنگام بررسی اینکه آیا باید یک قطعه قدیمی را در یک طراحی مدرن نگه دارید یا ادغام کنید، مهم است که به شکل و عملکرد فکر کنید. آنتیک‌ها اغلب صنایع دستی خوبی را به نمایش می‌گذارند که امروزه به سختی به دست می‌آیند و دارای حکاکی‌های چوبی پیچیده، خیاطی یا تزئینات هستند که در مبلمان مدرن امروزی نمی‌توانید پیدا کنید. (یک استثناء در این مورد، مبلمان سبک شیکر است که قرن‌هاست از همان خطوط تمیز پیروی می‌کند و هنوز در مینیمال‌ترین دکوراسیون های داخلی مدرن امروزی به نظر می‌رسد.)

لیزا گیلمور، طراح داخلی درباره ترکیب موفق مدرن و آنتیک معتقد است:«همه چیز در مورد بازی با خطوط محیط شماست و مطمئن شوید که ترکیبی سالم از منحنی و ساده دارید.» 

مبلمان آنتیک در دکوراسیون مدرن

استفاده و تکمیل مجدد

در حالی که هیچ چیز از نظر زیبایی‌شناسی و ارزش به اندازه پتینه یک قطعه آنتیک یا قدیمی با کیفیت نیست، حقیقت این است که همه آنتیک‌ها ارزشمند نیستند یا نیاز به نگهداری در حالت اولیه خود ندارند. اگر میز ناهارخوری قدیمی پدربزرگ و مادربزرگتان را به ارث برده‌اید، در بازار دستفروشی به یک قاب تخت عتیقه برخورد می‌کنید، یا یک انبار اجناس دستفروشی با استخوان‌های عالی اما روکش قدیمی پیدا می‌کنید، یک قدم به عقب برگردید و تصور کنید که چگونه تا حد استخوان‌هایش برهنه به نظر می‌رسد. 

ویلیامسون می‌گوید: اثاثیه یا لوازم داخلی تازه می‌توانند به عتیقه‌ها حسی مدرن ببخشند، بدون اینکه جذابیت قدیمی را قربانی کنند. “اگر به یک چاپ علاقه دارید، شکل قطعه را در نظر بگیرید و تصمیم بگیرید که با فرم بازی کنید یا بر خلاف آن. راه راه روی یک میز صندلی خمیده‌شکل آن را برجسته می‌کند در حالی که گل‌های روی صندلی پشتی صاف ممکن است کمی نرمی را اضافه کنند."

ویلیامسون خاطرنشان می‌کند که ایده خوبی است که فنرها را تازه کنید. او می‌گوید: «مواد جدید می‌توانند تا حد زیادی به راحتی و مدرنیزاسیون کمک کنند. 

ترکیب مبلمان آنتیک و دکوراسیون مدرن

با رنگ‌ها متحد شوید

یکی از چالش‌های ترکیب قطعات قدیمی و جدید این است که چگونه می‌توان ترکیب دوره‌ها و سبک‌ها را با هم کار کرد و در عین حال حس کلی انسجام را حفظ کرد. حتی متنوع‌ترین فضاهای داخلی نیز نیاز به تعادل و هماهنگی دارند.

در حالی که مخلوط کردن روکش‌های چوب و فلزات به خودی خود یک هنر است، گاهی اوقات ساده‌ترین راه برای ادغام عناصر متفاوت این است که آنها را با استفاده از یک پالت رنگی یکسان کنید. اگر طرفدار فضای داخلی شیک هستید، می‌توانید با رنگ‌آمیزی وسایل فروشگاه‌های دست‌فروشی مانند پاتختی، صندلی‌های ناهارخوری، میز و کمد با رنگ سفید مایل به کرم، انسجام .ایجاد کنید و صندلی‌ها و مبل‌های پرشده سفید را اضافه کنید. این امر ازدواج سبک‌ها و دوره‌ها را با تمرکز بر فرم ساده می‌کند

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه