Chidaneh.com placeholder image

چگونه چراغ‌های ریلی را در دکوراسیون مدرن خانه به کار بگیریم؟

به قلم: علیرضا باقرپور

یکی از انواع چراغ‌ هایی که برای تامین نور ساختمان‌ها بسیار کاربردی و اقتصادی می‌تواند باشد، چراغ ریلی است. این نوع از نورپردازی طوری طراحی شده است که برای هر چراغ به سیم‌ کشی جدا نیازی نیست. همه چراغ‌ها در یک مسیر قرار می‌گیرند و انرژی را از سیم‌ کشی درون ریل می‌گیرند. همچنین نورپردازی در چراغ ریلی را می‌ توان در زاویه‌های متفاوت تنظیم کرد. 

این قابلیت چراغ ریلی در جاهایی مثل فروشگاه‌ها و نمایشگاه‌ها اهمیت بسیاری دارد چون می‌توان با توجه به دکوراسیون و چینش اجناس و محصولات، جهت نورپردازی را تنظیم کرد. در اینجا چند نکته اساسی در مورد مواردی که هنگام نصب چراغ ریلی باید به آن توجه کنید، آورده شده است.

چوب و هنر

چرا چراغ ریلی می‌خواهید؟

چراغ ریلی یک وسیله مدرن است که برای ساخت و سازهای جدید به همان اندازه فضاهای نوسازی شده در خانه های موجود عالی به نظر می‌رسد.

چراغ‌ها را می‌توان به هر اثر هنری، میز، دیوار، یا سایر ویژگی‌های اتاق در صورت لزوم هدف قرار داد، و اگر دوست دارید هر از گاهی مبلمان یا آثار هنری خود را تغییر دهید، آن‌ها را بی‌نهایت مفید می‌کند. با سرپیچ‌های ثابت سفید بروید تا با سقف ترکیب شوند یا با سرپیچ‌های مشکی یا نقره‌ای ظاهری متفاوت ایجاد کنید.

زمان استفاده از چراغ ریلی

این چراغ‌ها مخصوصاً زمانی مفید هستند که اتاقی دارای جعبه برق موجود در سقف باشد و در عین حال نیاز به نور اضافی در سراسر اتاق داشته باشد. به عنوان مثال، زمانی که می‌توانید یک چراغ سقفی قدیمی را با مسیری جایگزین کنید که نور را دقیقاً در جایی که شما به آن نیاز دارید روی سطوح کار و داخل انبارها یا کمدها جایگزین کنید.

محل قرار دادن چراغ ریلی

یک مسیر مستقیم را در امتداد سقف راهرو اجرا کنید و وسایل را به سمت آثار هنری روی هر دیوار نشانه بگیرید.

یک مسیر را متناسب با فضای آشپزخانه خود سفارشی کنید. یک پیکربندی U شکل ممکن است به شما امکان دهد نور را دقیقاً در جایی که به آن نیاز دارید قرار دهید روی یک جزیره یا روی میز.

یک مسیر 20 تا 40 اینچی از دیوارها در یک اتاق نصب کنید.

نصب یک ریل برای برجسته کردن مجموعه بزرگی از آثار هنری آویزان شده روی دیوار را در نظر بگیرید، زیرا سرپیچ‌ها را می توان برای اشاره به مناطق خاصی از نمایشگر تنظیم کرد.

یک ریل نصب شده در یک کمد تاریک به شما امکان می دهد چندین سرپیچ را دقیقاً در جایی که به نور نیاز دارید قرار دهید؛ روی لباس‌ها یا قفسه‌ها.

سقف‌های بلندتر می‌توانند واحدهای مسیری را که از محل جعبه الکتریکی مرکزی یا از طریق ساقه‌ها یا سیستم‌های کابلی رها می‌شوند، ببرند.

مراقب باشید که سرپیچ‌های مسیر در عملکرد درها، کابینت‌ها یا سایر عناصر اتاق متحرک تداخلی ایجاد نکنند.

سایزبندی

سرپیچ‌ها در سایزهای بزرگ، کوچک و کوچک موجود هستند.

نورپردازی مسیر در طول‌های خاص (مانند بخش های 4 یا 8 فوتی) تولید می شود، اگرچه بخش‌های ریل را می‌توان از طریق اتصال‌دهنده‌ها در یک خط مستقیم، L شکل یا T شکل به هم متصل کرد.

مبانی

هنگام خرید چراغ ریلی، تمام قطعات را از یک سازنده خریداری کنید، زیرا اجزا قابل تعویض نیستند.

برق از طریق ریل عبور می کند تا هر سرپیچ نوری که در مسیر قرار می‌گیرد را منعکس کند.

معمولاً سرپیچ‌ها را می توان در هر جهتی به سمت بالا یا پایین چرخاند یا در صورت لزوم از یک طرف به طرف دیگر چرخاند.

انواع لامپ برای چراغ ریلی

ممکن است بخواهید قبل از انتخاب سرپیچ‌ها و ردیابی سیستم خود، نوع لامپ مورد نظر خود را انتخاب کنید.

لامپ‌های هالوژن ولتاژ خط (همچنین به عنوان لامپ های PAR شناخته می شوند) لامپ‌های همه منظوره خوبی برای اکثر کاربردها هستند.

MR16 (همچنین به عنوان هالوژن ولتاژ پایین شناخته می شود) برای روشنایی برجسته بهترین هستند و همچنین به ترانسفورماتور روی هر سرپیچ ثابت یا نصب در سقف نیاز دارند.

چه زمانی از چراغ ریلی صرف نظر کنیم

چراغ ریلی، نورپردازی تخصصی است و برای استفاده به عنوان نور عمومی در اتاق طراحی نشده است.

اتاق‌های با سقف کم کاندیدای مناسبی برای چراغ ریلی نیستند، زیرا سرپیچ‌ها از سقف آویزان هستند و می‌توانند مانعی ایجاد کنند.

در نهایت، جایگزین‌های نورپردازی دیگری را برای فضاهایی که به‌طور سنتی یا رسمی تزئین شده‌اند، در نظر بگیرید، جایی که چراغ‌های ریلی ممکن است ظاهری بسیار مدرن داشته باشد.

احتیاط

از یک فروشنده باتجربه برق در مورد قطعات مورد نیاز برای نصب چراغ ریلی در فضای شما از جمله کانکتورها، سرپیچ‌ها، تراک‌ها و سایر قطعات مشاوره بگیرید.

در برخی از مناطق محلی ممکن است از شما خواسته شود که مجوزهای ساختمانی را برای ارتقاء روشنایی دریافت کنید، بنابراین برای اطمینان بررسی کنید. اگر این پروژه برای مهارت های شما بسیار پیشرفته است، چراغ های ریلی جدید خود را توسط یک برقکار ماهر نصب کنید.

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه