Chidaneh.com placeholder image

این قوانین برای دکوراسیون خانه‌های نقلی، دیگر قدیمی شده‌اند!

به قلم: علیرضا باقرپور

چیدمان مبلمان به خصوص در فضاهای کوچکتر یک هنر است. فضاهای کوچک ثابت می‌کنند که وقتی چیدمان درستی داشته باشند به متراژ زیادی نیاز ندارید. در ادامه با ما همراه باشید تا چند نکته درباره چیدمان فضاهای کوچک و نقلی را مرور کنیم.

نکات شیک برای چیدمان فضاهای کوچک

گاهی اوقات یک تکه مبلمان حجیم به یک فضای کوچک جذابیت زیادی می‌بخشد.

چوب و هنر

پر کردن گوشه کوچکی که در اینجا نشان داده شده است با چند تکه مبلمان کوچک باعث می‌شود آن را تنگ و شلوغ کنید.

با این حال، پر کردن بیشتر این فضا با یک مبل بزرگ، این اتاق نشیمن جمع و جور را بسیار جذاب می کند.

سقف‌ها را با رنگ روشن رنگ کنید

سقف‌های تیره می‌توانند به یک فضای کوچک روشن با دیوارهای سفید عمق دهند. ترفند ساخت این اثر استفاده از رنگ نیمه براق است که نور را منعکس می کند. برخلاف رنگ تیره تخت، رنگی که برق دارد فضای شما را روشن نگه می دارد.

از یک فرش استفاده نکنید

هنگامی که پهن کردن فرش به درستی انجام شود، می توانن مناطق مختلفی را در یک اتاق کوچک ایجاد کند. این فضا از یک فرش بزرگ برای استقرار اتاق نشیمن و یک فرش کوچکتر برای گذاشتن میز کار بهره می‌گیرد.

دیوارها را سفید رنگ کنید

دیوارهای تیره وقتی با ویژگی هایی در سایه روشن متضاد همراه شوند می توانند به یک فضای کوچک جذابیت معماری اضافه کنند.

این آشپزخانه شیک دیوارهای مشکی چشمگیر را با سقف و کابینت سفید جبران می کند. رنگ سفید باعث ایجاد توهم قالب گیری در اطراف لبه های در و بالای دیوارها می شود.

مبلمان ناهارخوری باید مطابقت داشته باشد

یک ست ناهارخوری منطبق با هم به نظر می‌رسد. اما اگر می‌خواهید چیدمانی جسورانه و شیک داشته باشید، یک ست ناهماهنگ مانند آنچه در اینجا نشان داده شده است، یک فاکتور شگفت‌انگیز بزرگ دارد.

برای به دست آوردن این ظاهر، باید مطمئن شوید که صندلی‌هایی که انتخاب می کنید، ارتفاع مناسبی برای میز مورد استفاده شما دارند.

برای ایجاد فضایی بوهمیایی، از ترکیبی متنوع از صندلی‌ها همانطور که در اینجا نشان داده شده است استفاده کنید. برای داشتن ظاهری تمیز و امروزی، همه صندلی‌ها را یک سبک نگه دارید و هر کدام رنگ متفاوتی دارند.

نورپردازی توکار، فضاهای کوچک را بزرگتر نشان می‌دهد

چراغ های سقفی توکار، فضاهای کوچک را بدون اشغال فضای گرانبهای کف بهبود می‌بخشند. با این حال، لایه‌بندی نور به شما امکان می‌دهد روشنایی را به جایی که می‌خواهید اضافه کنید.

همانطور که در اینجا نشان داده شده است، یک سایه آویز بزرگ به این اتاق نشیمن کوچک نقطه کانونی زیبایی می‌دهد در حالی که میز قهوه را روشن می کند. چراغ سمت راست برای مطالعه است. دو چراغ رومیزی کوچک در وسط، این اتاق کوچک را با نور پراکنده‌ای، جذاب‌تر می‌کند.

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه