Chidaneh.com placeholder image

چگونه بدون رنگ کردن دیوار، به آن رنگ و جذابیت ببخشیم؟

به قلم: ساناز بهبودی*

یکی از ناراحت‌کننده‌ترین بخش‌های اجاره خانه زمانی است که نمی‌توانید دیوارها را رنگ کنید. و حتی اگر صاحب خانه هستید، ممکن است نخواهید دردسرهای نقاشی دیوارهای خود را به همراه داشته باشید. رنگ سفید ساده به ندرت برای دکوراسیون شما جذاب است. با این حال مجبور نیستید از زندگی در یک فضای ملایم وانیلی صرف نظر کنید.

علاوه بر آزمایش با گالری‌های عکس و اقلامی غیر از قاب برای زیباتر کردن دیوارهای خود، از این ترفندهای بدون رنگ با الهام از مواردی مانند پارچه، کاغذ دیواری، قفسه‌بندی و موارد دیگر استفاده کنید تا رنگ و بافتی نرم به فضای خود بیافزایید.

قالیشویی ادیب

استفاده از پارچه

با پارچه، ظاهری پر جنب و جوش و طرح‌دار داشته باشید. پارچه را با نشاسته مایع روی دیوارها آویزان کنید. کاملاً برگشت‌پذیر است و پارچه، تمیز از دیوار شما جدا می شود. اگر طرحی در مقیاس متوسط ​​تا بزرگ انتخاب می‌کنید، حتماً حدود یک متر اضافی برای تطبیق الگو خریداری کنید.

منسوجات قدیمی

رنگ و طرح را با آویزان کردن منسوجات بسته یا لبه دار اضافه کنید. منسوجات در مقیاس بزرگ مانند قالیچه، لحاف و یا ملیله را انتخاب کنید. منسوجات قدیمی را با یک تخته نصب و نوار قلاب و حلقه مناسب برای وزن پارچه آویزان کنید.

قاب‌های پارچه‌ای

برای افزودن رنگ و طرح به دیوارها، قطعات مختلف پارچه یا کاغذ دیواری را قاب کنید و سپس آنها را روی دیوار خود آویزان کنید. 

کاغذ دیواری موقت

دنیای شگفت‌انگیز کاغذ دیواری موقت به شما این امکان را می‌دهد که یک دیوار برجسته به اتاق اضافه کنید یا یک رنگ پشتی به آشپزخانه یا حمام اضافه کنید. حتی می‌توانید آن را به پشت قفسه‌ها اضافه کنید تا بُعد دیگری به آن‌ها افزوده شود.

مطمئن شوید که دیوار صاف و مسطح است تا زمانی که می‌خواهید کاغذ دیواری موقت را روی آن قرار دهید، بهترین نتیجه را داشته باشید و برای ایجاد تغییزات نیز بتوانید به راحتی آن را جدا کنید.

عکس برگردان دیواری

اگر می خواهید یک یا چند خلاقیت جدید در محیط ایجاد کنید، چند برگردان دیواری اضافه کنید. آنها برای اتاق خواب کودک یا تبدیل حمام به یک صحنه اقیانوسی زیر آب مناسب هستند.

اتاق نشیمن خود را با قرار دادن برگردان‌هایی که کلمات یا جملات هستند جذاب‎‌تر کنید. هنگامی که قصد جابجایی دارید یا می خواهید رنگی به اتاق اضافه کنید، می توان برگردان‌های دیواری را به سرعت جدا کرد.

دیوار گالری

خلاقیت خود را به کار بگیرید و گروهی از عکس‌ها، چاپ‌ها یا آثار هنری اصلی را روی دیوار آویزان کنید و یک دیوار گالری هنری طراحی کنید.

دیواری متشکل از عکس‌های خانوادگی در طول سال‌ها، یا اثر هنری‌ای که شما یا یکی دیگر از اعضای خانواده نقاشی کرده‌اید، یا آثار از پیش ساخته شده، به یک نقطه جذاب در اتاق تبدیل خواهد شد.

هنگامی که آماده جابجایی یا تغییر دیوار هستید، باید میخ‌ها و آویزهای دیواری را بیرون بیاورید و سوراخ‌ها را پر کنید. یا به جای قرار دادن تصاویر خود با میخ، می توانید از نوارهای فرمان استفاده کنید.

قفسه‌ها

گروه‌بندی قفسه‌های باز برای نمایش کتاب‌ها، مجموعه‌ها یا عکس‌های شما، فضای ذخیره‌سازی را اضافه و فضای خالی روی دیوار را پر می‌کند. قفسه‌ها، یک ویژگی کاربردی هستند و می‌توانند در بسیاری از اتاق‌ها، از جمله حمام برای قرار دادن لوازم حمام یا اسباب بازی‌های کودکان، در آشپزخانه‌ها برای قرار دادن وسایل آشپزخانه، یا در دفتر خانه برای قرار دادن لوازم کار استفاده شوند.

پارتیشن‌های تاشو

با پاستفاده از پارتیشن‌های تاشو، سطح دیگری را به اتاق اضافه کنید. این تقسیم‌کننده‌های اتاق می‌توانند یک فضای دنج برای مطالعه ایجاد کنند یا دفتر خانه یا محل بازی کودکان را از بقیه اتاق جدا کنند. آنها دارای بافت‌ها، الگوها و رنگ‌های بسیاری هستند که شخصیت و حال و هوای شما را به نمایش می‌گذارند. یک مزیت خوب استفاده از جداکننده‌های اتاق این است که می‌توانید آنها را از اتاقی به اتاق دیگر نیز منتقل کنید.
 

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه