Chidaneh.com placeholder image

سادگی در دکوراسیون این خانه شگفت‌انگیز است

به قلم: ساناز بهبودی*

طراحی داخلی آپارتمان Simplex برای خانواده‌ای جوان که به دنبال پناه بردن به شهر پرشتاب احمدآباد در هند بودند، به سراغ دفتر معماری و دکوراسیون داخلی The Design Yard رفته تا فضایی آرام برای فرار از شلوغی و دغدغه های زندگی شهری ایجاد کنند.

فضای نشیمن خانه ای در هند با مبل و تلویزیون

ایده طراحی خانه simplx برای این خانواده

طراحی نشیمن با مبلمان ساده و تابلوی دیواری آبی

برای یک زوج جوان و کودک پنج ساله‌‌شان، The Design Yard این خانه را ساده و دلپذیر، جایی که ساکنان آن راحت و با هم ارتباط برقرار می‌ کنند، تصور و طراحی کرده است.

chidaneh ad banner

ایدئولوژی طراحی این آپارتمان مبتنی بر ساده نگه داشتن است، از این رو نام “Apartment Simplex" را گرفته است که کلمه لاتین ساده است. آپارتمان یک تلاقی خوب از نیازهای مشتری و تمایل آنها به رنگ‌های خاص در مقابل دیدگاه معمار برای حفظ اشیاء بیشتر در رنگ های خنثی برای ایجاد حس آرامش در داخل است.

فضاهای داخلی چگونه طراحی شده‌اند؟

کمد چوبی و میز چوبی در دکوراسیون یک خانه ساده

با ورود به فضا، به اتاق نشیمن در سمت راست باز می‌شود که ناهار خوری در پشت پارتیشن فضای نشیمن و تلوزیون پنهان شده است. نشیمن و ناهار خوری با پالت موادی که تعادل مناسبی از گرما و دمدمی را ایجاد می‌کند، دارای چوب ساج، بتن و پاشیدن اثاثیه روشن تر در عناصر آن است.

فضای نشیمن با کاناپه کرم رنگ و تابلوی آبی

 دیوارهای خنثی به رنگ خاکستری و سفید پس زمینه‌ای عالی برای آثار هنری و دکوراسیون جسورانه را فراهم می کند. به نظر می رسد با در نظر گرفتن این نکته طراحی  برای خانواده ای صورت گرفته که اعضای آن را کودکان هم تشکیل می دهند استفاده از رنگ و انرژی در طراحی داخلی از بعد روانشناسی یک نیاز مبرم می باشد. که در طراحی داخلی آپارتمان Simplex به خوبی مورد توجه قرار گرفته شده است.

اتاق عذاخوری با میز و صندلی چوبی و تابلوهایی روی دیوار

ناهار خوری در پشت پارتیشن فضای نشیمن تلوزیون ساخته شده از چوب ساج در رویه سرامیکی قرار می گیرد و با صندلی های به اصطلاح آرنجی اثر Hans Wegner جفت می شود. برای داشتن حسی نوستالژیک، دیوار مقابل ناهارخوری یک کلاژ عکس از خانواده را برای انعکاس لحظات ناملموس خانواده در خود جای داده است.

اتاق خواب با دیوار سبز و تابلوهای دیواری

در حالی که از کنار ناهار خوری عبور می کنیم، یک پاساژ ما را به اتاق خواب ها هدایت می کند، اتاق بچه ها در سمت راست و اتاق خواب اصلی در جلو. اتاق کودک انعکاسی از علاقه یک کودک با ابر قهرمان مورد علاقه اش است. طاقچه ای در داخل دیوار با رنگ سبز پاستلی روشن برجسته شده است که دارای یک اثر هنری از شخصیت های کمیک است. کمد لباس با اثاثیه یا لوازم داخلی سبز در یک قاب سفید به پایان رسیده است. تخت بر روی یک سکوی برجسته قرار می گیرد تا حس بازیگوشی را به فضا اضافه کند.

اتاق خواب آبی با تخت

دیوارهای سفید که به اتاق خواب اصلی منتهی می شوند، به عنوان پس زمینه اثاثیه آبی، که رنگ مورد علاقه زوجین است، عمل می کنند. تخت با ظرافت بین کمدهای لوور سفید قرار گرفته است. یک دیوار مسدود شده به رنگ آبی پاستلی در جلوی تخت، مفهوم کلی را با یک واحد پانسمان کوچک در انتهای فضا حمل می کند. اتاق مطمئناً حال و هوای سانتورینی را می دهد!

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه