Chidaneh.com placeholder image

این استادیوم، دنیا را در جام جهانی غافلگیر خواهد کرد!

به قلم: علیرضا باقرپور

فقط هشت روز تا برگزاری مهم‌ترین فستیوال سال باقی مانده تا چشم میلیون‌ها نفر در سراسر جهان به شبه جزیره قطر در قلب خلیج فارس دوخته شود. هشت استادیوم از 64 دیدار مسابقات جام جهانی میزبانی خواهند کرد که یکی از آن‌ها استادیوم 974 خواهد بود.

این استادیوم با نام «راس ابوعبود« نیز شناخته می شود. استادیوم 974 (راس ابوعبود) قطر با استفاده از کانتینرهای حمل و نقل ساخته شده است، به همین خاطر 974 تعداد کانتینرهای حمل و نقل مورد استفاده در این استادیوم یکی از دلایل نامگذاری آن است.

چوب و هنر

974 همچنین کد شماره گیری بین‌المللی قطر است و در پشت نام ورزشگاه نیز نقش داشته است. این نام همچنین قرار است نشان دهنده موقعیت استراتژیک ورزشگاه باشد که نزدیک به فرودگاه بین المللی حمد، فرودگاه دوحه و بندر دوحه قرار دارد.

تاریخ و محل ساخت استادیوم 974

ساخت استادیوم 974 (راس ابوعبود) قطر در سال 2018 آغاز شد و سه سال بعد به پایان رسید. استادیوم 974 در ساحل خلیج در شرق دوحه در نزدیکی بندر و فرودگاه بین المللی حمد قرار دارد. این استادیوم مرکزی ترین ورزشگاه جام جهانی است که چند کیلومتر با انتهای شرقی کورنیش و کمتر از دو کیلومتر با موزه ملی قطر فاصله دارد.

در عرض 30 تا 40 دقیقه می ‌توان از سمت شرقی مرکز دوحه به استادیوم رفت، ایستگاه مترو راس ابوعبود نزدیک‌‌ترین ایستگاه به استادیوم است. علاقه مندان می توانند با استفاده از مترو دوحه و اتوبوس های شاتل از نزدیک ترین ایستگاه، که در خط طلایی است، به محل برگزاری مسابقه دسترسی داشته باشند. ایستگاه راس بو عبود در 800 متری ورزشگاه قرار دارد.

ظرفیت استادیوم 974

استادیوم 974 (راس ابوعبود) قطر برای جام جهانی 40 هزار نفر ظرفیت دارد.

کدام بازی های جام جهانی 2022 در استادیوم 974 برگزار می شود؟

در طول جام جهانی، استادیوم 974 میزبان 4 بازی دور اول گروهی و یک بازی جام جهانی قطر در مرحله یک هشتم نهایی خواهد بود.

  • دیدار مکزیک و لهستان در گروه C جام جهانی 2022
  • بازی پرتغال و غنادر گروه H رقابت های جام جهانی
  • مصاف فرانسه و دانمارک در گروه D رقابت های جام جهانی 2022
  • بازی برزیل و سوئیس در گروه G رقابت های جام جهانی قطر
  • دیدار صربستان و سوئیس در گروه G رقابت های جام جهانی قطر
  • بازی لهستان و آرژانتین در گروه C جام جهانی

امکانات استادیوم 974

امکانات استادیوم 974 است، که اولین ورزشگاه فوتبال سرپوشیده کاملاً جداشدنی است و نشان دهنده تعهد قطر به پایداری مقرون به صرفه و طراحی جسورانه است. پس از پایان مسابقات، کانتینرها و ساختار فوق العاده مورد استفاده مجدد قرار خواهند گرفت. توسعه ساحلی با امکانات شگفت‌انگیز برای جامعه محلی و همچنین یک مرکز پویا برای کسب و کار زنده خواهد شد. این مفهوم جدید در توسعه سالن تضمین می‌کند که اگرچه حضور فیزیکی استادیوم 974 ممکن است موقتی باشد، میراث آن جاودانه خواهد بود.

ویژگی های ظاهری استادیوم 974

استادیوم 974 از بلوک‌های ساختمانی مدولار از جمله کانتینرهای حمل و نقل ساخته شده است. پس از جام جهانی، به طور کامل برچیده شده و تغییر کاربری داده خواهد شد. این مکان منحصر به‌ فرد ادای احترام به سنت دیرینه قطر در تجارت و دریانوردی در سراسر جهان است.

بازی های مهمی که در استادیوم 974 برگزار شده

استادیوم 974 به طور رسمی در  30 نوامبر 2021 با بازی گروهی جام عرب بین امارات متحده عربی و سوریه (2-1) افتتاح شد.

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه