Chidaneh.com placeholder image

عجیب‌ترین لباس‌هایی که با دیدنشان یاد مکان‌های معروف می‌اندازند!

«های فشن» از همه منابع الهام می‌گیرد، از دنیای طبیعی گرفته تا هنرهای زیبا. اما شاید هیچ هم‌افزایی بهتر از سینرژی بین طراحان مد و معماران وجود نداشته باشد. در حالی که معماری، فضاهایی را به ما می‌دهد که در آن زندگی و کار می‌کنیم، های فشن برای ارائه هنر منحصر به فرد در استایل ساخته شده است.

طراحانی که به مد معماری دست می‌‌برند از مصالح خود به عنوان بلوک‌های ساختمانی استفاده می‌کنند و یک فرم پوشیدنی می‌سازند به همان روشی که معماران از بتن، سیمان و شیشه برای ساخت سازه‌های خود استفاده می کند. بالمین در اشتیاق خود برای گنجاندن عناصر معماری در طرح‌های خود، اظهار داشت: «خیاطی، معماری حرکت است».

فیلم نت

نشانه های مد الهام گرفته شده از معماری شامل تناسبات اغراق‌آمیز و زوایای شیب‌دار و توجه خاص به ساخت و ساز و اشکال است. برای ایجاد یک نمای سه بعدی و معماری، پارچه‌ها اغلب از طریق چین‌خوردگی، تا کردن و لایه‌بندی به منظور ایجاد اثر نهایی دستکاری می‌شوند.

Delpozo

کارگردان خلاق جوزپ فونت یک مجموعه هندسی زیبا را برای نمایش باند پاییز و زمستان 2016 طراحی کرد. الهام بخش او هم برای لباس و هم برای ست؟ آرت دکو و معماری اکسپرسیونیستی در فیلم متروپلیس محصول 1927. او می‌گوید: «در برخی از ظاهرها یک الهام واقعی وجود دارد، پالت رنگ، حس فلزی و در موارد دیگر، تأثیر انتزاعی‌تر مانند حجم روی آستین‌ها و بالاتنه‌ها.»

Yasutoshi Ezumi

این طراح ساکن توکیو از زمان راه‌اندازی نام تجاری خود در سال 2010 به معماران مشهور مانند Eames، Frank Gehry و Gordon Matta-Clark اشاره کرده است. برای مجموعه بهار/تابستان 2016، حتی از صدای ضبط شده‌ای از گری که در مورد الهامات خود صحبت می‌کرد استفاده شد. به عنوان موسیقی متن نمایش باند. این ایده پس از انجام برخی تحقیقات به وجود آمد. ازومی می‌گوید: «من فیلم مستند Sketch of Frank Gehry را تماشا کردم. او واقعاً آزادانه ساختارهایی از مدل های معماری کاغذی می ساخت. درست مثل لباس‌های مد بود، بنابراین من همان طراحی را برای مجموعه انجام دادم.»

William Okpo

سفر اخیر به پرتغال بر لیزی و دارلین اوکپو، خواهران پشت سر ویلیام اوکپو، تأثیر گذاشت که تحت تأثیر معماری، دیوارهای سنگی و خیابان‌های باریک سنگفرش شده قرار گرفتند. کلیسای سائو فرانسیسکو، نمازخانه ارواح و سا دا باندیرا که در قلب پورتو قرار دارند، مرجع اصلی الهام بودند. لیزی میگوید: «کل کلیسای سائو فرانسیسکو به رنگ طلایی طراحی شده و جزئیات فراوانی در هر مجسمه کتاب مقدس دارد. گویی نیاز به زمان زیادی برای دیدن تمام کارهایی بود که با چشم انسان انجام می‌شد.» مجموعه پاییز/زمستان 2016 این برند دارای یک الگوی سیاه و سفید گلدوزی شده روی ابریشم ارگانزا است که نقوشی از کف کاشی کاری شده کلیسا را بازتاب می دهد.

Stella Jean

این طراح ایتالیایی-هائیتیایی به طور منظم از ریشه‌های خود استفاده می‌کند و از خانه‌های شیرینی زنجفیلی هائیتی، رنگ‌های پر جنب و جوش و نماهای چوبی پیچیده به عنوان منبع الهام از معماری یاد می‌کند. اما این فقط به زیبایی‌شناسی آنها مربوط نمی‌شود: او می‌گوید: «من به‌ویژه از این سازه‌های شگفت‌انگیز الهام گرفته‌ام، که نه تنها از نظر معماری قابل توجه هستند، بلکه آب و هوای کارائیب و شرایط زندگی آن را نیز در نظر دارند.»

Phillip Lim

فیلیپ لیم به خاطر ترکیب شبح‌های نامتقارن و رنگ‌های جسورانه در لباس‌های متنوع اما ظریف شهرت دارد. الهام او از استفاده استادانه دیگری از رنگ است: کار معمار مکزیکی لوئیس باراگان. لیم می‌گوید: «من همیشه به سمت تصاویر خانه فوق‌العاده زیبای او در حومه مکزیکوسیتی جذب می‌شوم. خانه ترکیبی عالی از دقت، نور، رنگ و سایه را در بر می گیرد. این تعادل یک مدرنیسم ساده‌لوح را تداعی می‌کند که فاقد از هر گونه المان زمانی‌ست. می توانم روح دست‌ها را حس کنم. هیچ چیز کامل نیست، اما دقیق است.»


دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه