Chidaneh.com placeholder image

چگونه درخت کریسمس خود را مانند یک حرفه‌ای تزئین کنید؟

به قلم: علیرضا باقرپور

قرار دادن درخت کریسمس برای بسیاری از خانواده‌ها یک سنت ارزشمند است و شما ممکن است یک روش آزمایش شده و واقعی برای تزئین سالن‌ها داشته باشید. امسال با چند نکته مفید از دکوراتورهای خبره از ناامیدی خودداری کنید.

جنگلی از درختان

کارپیو از طرفداران استفاده از چندین درخت مصنوعی در اطراف خانه خود برای وارد شدن به روحیه تعطیلات است. او می‌گوید: «امسال، من یک درخت جدید برای اتاق نشیمن گرفتم و سال‌های آینده از آن استفاده خواهم کرد. «سال گذشته، من یک درخت مصنوعی ساده داشتم که هنوز هم قصد دارم از آن در اتاق غذاخوری استفاده کنم. من همچنین درختان کوچکتر و باریک برفی دارم که از آنها در اطراف شومینه مصنوعی استفاده می کنم. شما هرگز نمی توانید درختان زیادی داشته باشید!»

تابلو فرش ریحان

بنابراین بهترین روش برای اینکه درخت شما، مصنوعی یا واقعی، به بهترین شکل ظاهر شود، چیست؟ ابتدا بهترین مکان را برای درخت جستجو کنید. این درخت حداقل برای چند هفته یک نقطه کانونی خواهد بود و حرکت دادن آن پس از کوتاه شدن کامل، چشم‌انداز دشواری است. مکانی را پیدا کنید که درخت در آن بدرخشد.

کارپیو می‌گوید: «درختم را درست در کنار سکشنال خود قرار می‌دهم که اتفاقاً کنار پنجره‌ی جلوی خانه است. من دوست دارم وقتی شب با تمام چراغ های چشمک زن به خانه نگاه می‌کنی، درخت را ببینی. قرار دادن درخت در مکانی که بتواند یک نقطه کانونی باشد و فضای زیادی در اطراف آن داشته باشد، کلیدی است.

چیدمان خانه شما ممکن است منطقه‌ای را که درخت بالا می‌رود تعیین کند، اما در صورت لزوم از چیدمان مجدد مبلمان نترسید. همپل دو صندلی اتاق نشیمن خود را در اتاق غذاخوری میگذارد تا درخت جایی برای خودنمایی داشته باشد.

ما در خانواده‌مان منطقه‌ای داریم که با محبت به آن «گوشه پنجره» می‌گوییم و آنجاست که درختمان را می‌گذاریم. شما می‌توانید آن را از جاده ببینید، بنابراین هر بار که وارد مسیر خود می‌شویم، چراغ راهنمای «به خانه خوش آمدید» است.»

بام درخت

هر دو طراح با یک ستاره سنتی همراه می شوند تا ظاهر خود را برجسته کنند و همپل به یک ستاره مورد علاقه خانواده چسبیده است. او می‌گوید: «ما یک ستاره فلزی زنگ‌زده داریم که به راحتی سیم‌کشی می‌شود. “من عاشق این هستم که چگونه به یکباره ساده و منحصر به فرد به نظر می رسد."

برای Carpio، آخرین کار برای شجره نامه تبدیل به یک سنت شده است. او از طرفداران پر و پا قرص ستاره‌هاست و در طول سال‌ها انواع مختلفی را جمع‌آوری کرده است. او می‌گوید: «ستاره‌ها بسیار کلاسیک هستند، اما می‌توانید آنها را در سبک‌های مختلف پیدا کنید."

هنگامی که درخت خود را دقیقاً همانطور که دوست دارید، می خواهید آن را به همین شکل نگه دارید. اگر کودکان خردسال یا حیوانات خانگی دارید که در خانه می دوند، این کار کوچکی نیست. انجام چند گام پیشگیرانه می تواند به جلوگیری از حوادثی که ممکن است پیش بیاید ضروری‌ست.

Carpio پیشنهاد می‌کند هنگام خرید به آرایش زیورآلات نگاهی بیندازید. اگر حیوانات خانگی دارید، زیور آلات بدون شکستگی ضروری است. این تنها نوع زیورآلاتی است که من به همراه زیورآلات نمدی و مخملی استفاده می‌کنم.» من همچنین تخت سگمان را از درخت دور می‌کنم تا دمش هنگام عبور از کنار درخت به درخت برخورد نکند.»

هنگامی که بچه‌ها بزرگتر شدند و دوستان پشمالوی شما یاد گرفتند که درخت را به حال خود رها کنند، ممکن است بتوانید به زیور آلات ظریف‌تری شاخه بزنید. با این حال، هنوز هم می‌توانید چیزها را تنظیم کنید تا در سمت امن باشید. همپل می گوید: «وقتی برای کریسمس یک توله سگ گرفتیم نگران بودم، اما او چندان به درخت علاقه نداشت. ما شاخه ها را کمی بالاتر می بریم، بنابراین دسترسی کمتری به درخت وجود داشت."

حال و هوا را سبک کنید

با درختان واقعی، باید مراقب باشید که چه مدت چراغ‌ها را روشن می گذارید، به خصوص که شاخه‌ها با گذشت زمان کمی خشک می‌شوند. با در دسترس نگه داشتن پریز تا جایی که می‌توانید کار را برای خود آسان‌تر کنید. ما روی یکی از آن سیم‌های داخلی با دکمه روشن و خاموش سرمایه‌گذاری کردیم. همپل می‌گوید این باعث می‌شود که درخت را روشن و خاموش کنیم. وقتی من در خانه هستم همیشه روشن است، اما اگر خانه را ترک کنیم معمولا آن را خاموش می کنیم.

Carpio از درخت به عنوان تقویت کننده خلق و خوی زمانی که هوا تاریک می شود استفاده می کند و چراغ ها را در تمام طول روز روشن می گذارد تا حس دنج خانه اش را افزایش دهد. در غیر این صورت، درخت در حوالی غروب روشن می شود و درست قبل از خواب چراغ خاموش می شود. او می‌گوید: «من آن را تمام روز و شب هفته آخر قبل از کریسمس می‌گذارم، زیرا تا آن زمان، معمولاً هدایایی زیر درخت دارم.

در پایان، درخت کریسمس شما باید سبک شما و نحوه زندگی شما و خانواده تان را منعکس کند. تا زمانی که ایمنی را در سرلوحه کار خود نگه دارید و برخی از مراحل اولیه را برای کاهش ناامیدی دنبال کنید، همه چیز درست پیش می رود!

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه