Chidaneh.com placeholder image

تولید مبل نئوکلاسیک و آوانگارد به سبک مبلمان افتخاری

به قلم: تحریریه چیدانه

دکوراسیون هر خانه‌ای بازتابی از روحیه، سلیقه و سبک شخصی صاحب خانه است. مبلمان نیز از المان‌های اصلی دکوراسیون داخلی محسوب می‌شود که تاثیر قابل توجهی در اتمسفر فضا ایجاد می‌کند. برای انتخاب مبل مناسب با محیط باید بدانید که چه سبک و مدلی را بیشتر می‌پسندید.

یکی عاشق ماندن در گذشته است و آن دیگری از فضای مدرن لذت می‌برد. در این میان عده‌ای هم هستند که سبک تلفیقی را می‌پسندند. این طرفداران سبک نئوکلاسیک به‌دنبال ظرافت و جزئیات هستند و در همان نظر نخست مبهوت شکوه مبل نئوکلاسیک می‌شوند. برخی افراد هم ذاتا ساختارشکن هستند و این ساختارشکنی را در دکوراسیون خانه و مبلمان هم به‌کار می‌گیرند. سلیقه این افراد هم در برابر سِحر مبل آوانگارد سر تعظیم فرود می‌آورد. مبلمانی با رنگ خاص و هیجانی به‌شدت بالا. برند مبل افتخاری، مفتخر است به تولید و عرضه مبل نئوکلاسیک و مبل آوانگاردی که نظیرش را در هیچ برند دیگری نخواهید یافت.

chidaneh ad banner

سبک نئوکلاسیک

سبک نئوکلاسیک آمیزه‌ای از دو سبک کلاسیک و مدرن است. امری بینابینی که محیطی نه کاملا کلاسیک می‌خواهد و نه کامل مدرن. سبک نئوکلاسیک با تلفیق سنت و مدرنیته مورد توجه قرار گرفته است. به‌کارگیری مبل نئوکلاسیک ابزاری است برای ایجاد اتمسفر سبک نئوکلاسیک که همزمان از فرم‌های ساده سبک مدرن و ظرافت و جزئیات سبک کلاسیک بهره می‌برد.

با مبل نئوکلاسیک، ظرافت و شکوه را به خانه بیاورید!

قطعا مبلمان یکی از قسمت‌های مهم چیدمان خانه‌های امروزی است، تا حدی که شاید تصور خانه‌ای بدون مبل کمی غیرممکن باشد. اگر به دنبال خرید مبلمانی با راحتی و زیبایی‌شناسی غیرقابل انکار هستید، بدون تردید مبل نئوکلاسیک بهترین انتخاب خواهد بود. مبلمانی که در همان نگاه اول با ظرافت و شکوهی که دارد شما را جادو خواهد کرد. مبل نئوکلاسیک شخصیتی به‌خانه می‌بخشد و تصویر باشکوه و پرابهتی از فضا در ذهن بیننده ایجاد می‌کند.

مبل نئوکلاسیک در ظاهر برخاسته از دکوراسیون دوران یونان و رم باستان است و طراحان با نیم‌نگاهی به پیشرفت‌های دوران معاصر رم و فرانسه سراغ طراحی مبل نوکلاسیک می‌روند. تفاوت مبل نئوکلاسیک با مبل کلاسیک از مبدا زمانی‌شان می‌آید. مبل کلاسیک بارتابی از دکور و تزئینات قرن نوزدهم است با نگاهی ویژه به ظرافت و سادگی که زیبایی ابدی را به شما هدیه می‌دهد. 

مشخصه بارز طراحی مبل نئوکلاسیک خطوط صاف، منطقی و منظم است که این سبک را میانه‌ای با خطوط پرچین، منحنی و گاه تند دیگر مدل‌های طراحی مبلمان نیست. جزئیات و ظرافت در المان‌های تزئینی و زینتی که شاید گاه بیش از حد جلوه کنند، در کنار نقاشی، طلاکوبی، کنده‌کاری، خاتم‌کاری، برجسته‌کاری سبک، و البته روکش‌های پرزرق‌وبرق همگی از جلوه‌های بصری در سبک مبل نئوکلاسیک هستند. 

تجمل و اشرافیت با خطوط مستقیم، طرح‌های قاشقی، شیاردار و موتیف‌های کلاسیک در کنار فرم‌های جذاب و گیرا را هم باید به ویژگی‌های این سبک از مبلمان اضافه کنیم.

مطلب مرتبط: مبلمان کلاسیک ایتالیایی | 8 کاربرد مبل ایتالیایی در دکوراسیون

سبک آوانگارد 

افراد زیادی هستند که با کلیشه و تکراری شدن مشکلی ندارند. اینکه همه‌چیز از رفتار، شیوه زندگی و دکوراسیون از قبل در چهارچوبی مشخص تعیین شده باشد برای خیلی‌ها بدیهی و طبیعی است. اما در این میان هستند افرادی که این چهارچوب کسالت بار را تاب نمی‌آورند. برای آن‌ها ساختارشکنی و مبارزه با چهارچوب‌های زندگی، هیجانی به شدت جذاب است که در زندگی‌شان تزریق می‌شود.

انتخاب مبل در سبک آوانگارد

برای آوانگارد بودن، لازم نیست که همه چیز را به‌کل تغییر دهیم، هم اینکه با وسایل منزل مثل مبلمان بتوانید قدری از کلیشه‌ها فاصله بگیرید امکانی است که آدرنالین خون را بالا می‌برد. یک حرکت خلاقانه، چالش‌برانگیز و بزرگ کافی است تا لذت آوانگارد بودن را زیر دندان‌های خود احساس کنید. انتخاب مبلمان متفاوت می‌تواند همین حرکت چالش‌برانگیز باشد: مبلمانی با رنگ‌ خاص، روشن‌تر و انحناهای عجیب. 

ضرورتی هم نیست که طرح خاصی پیدا کنید. یک مبل آوانگارد می‌تواند مبل اسپرت ساده‌ای باشد که جسارت انتخاب آوانگارد را در طرح و رنگ پارچه به رخ بکشید.

مبل آوانگارد چیست؟ 

این نوع مبلمان گویی برای افرادی با سبک زندگی خاص طراحی شده است. افرادی که عاشق خلاقیت هستند، دوست دارند خاص و استثنایی به‌نظر برسند و از هر کلیشه و چهارچوبی که دست‌وپای‌ آن‌ها را بسته گریزانند. مبل آوانگارد تمام این ویژگی‌ها را دارد و تغییر اساسی در دکوراسیون خانه‌تان ایجاد می‌کند.

آوانگارد که در فرانسه به معنای پیشرو بودن است ابتدا جنبش فکری بود که به استایل لباس، هنر، موسیقی و دکوراسیون نفوذ یافت. غایت و مقصود در سبک آوانگارد، مخالفت با هر آن چیزی است که در چهارچوب‌های متعارف باشد. 

مبل آوانگارد ساختارشکن است؛ ساختارشکنی که تابع زمان است یعنی چیزی که امروز آوانگارد است شاید در آینده‌ای نزدیک و به گذر زمان، فرمی عادی تلقی شود. دکوراسیون سبک آوانگارد پیوندی ناگسستنی با آزادی چیدمان دارد. انتخاب رنگ و شکل‌ها براساس منطق جذابیت و خلاقیت است و چیدمان در هر گوشه‌ای به‌شکل کاملا آزاد خواهد بود. این شما و سلیقه‌تان است که چیدمان را پیش می‌برد. 

طبیعی است که دکوراسیون آوانگارد، اکسسوری، رنگ و مبل آوانگارد می‌طلبد. از مزایای مهم مبل آوانگارد به‌چالش کشیدن رنگ‌ها است، بازی با رنگ‌های متضاد، تصویری آوانگارد را در ذهن تداعی می‌کند.

مبل آوانگارد باید رنگ، الگوی هندسی و طرحی مطابق با سبک آوانگارد داشته باشد. این مبل‌ها حجیم هستند چرا که قرار است ساختارشکنی داشته باشیم و به‌مبل سایز بزرگی نیاز داریم که نقطه توجه در دکور باشد.

الگوی هندسی منحنی و نامتعارف دیگر مشخصه مبل آوانگارد است که در کنار پارچه‌های چرم، جیر، کتان و پلی‌استر ترکیب خاصی از سبک مبل آوانگارد ایجاد می‌کند.

آوانگارد، شاخه‌ای از سبک بوهمین

انتخاب آزادانه رنگ در سبک بوهمین باعث ایجاد قرابتش با سبک آوانگارد شده است. شاید بتوان گفت که آوانگارد شاخه‌ای از سبک بوهمین است و گاهی افراد در انتخاب مبل آوانگارد و بوهمین به‌شک می‌افتند. بوهمین بر المان فرهنگ سوار می‌شود و با کوسن‌های سوزن‌دوزی و مخمل، پارچه‌های هندی و آینه‌کاری، ظروف چوبی و مسی … فرهنگ یک ملت را به تصویر می‌کشد. چهارچوب و قانون خاصی هم ندارد. 

برند مبل افتخاری

اولویت نخست ما در برند مبلمان افتخاری، کیفیت است. دوام پارچه، مرغوب بودن چوب و دوخت ماهرانه مبل نئوکلاسیک و آوانگارد در تیم طراحی و ساخت برند مبل افتخاری ویژگی‌هایی است که ما را منحصربفرد می‌سازند. مدل‌های مبل نئوکلاسیک و آوانگارد ساخت برند مبل افتخاری در کیفیت و زیبایی نظیر ندارند. افراد خاص با ویژگی‌های منحصربفرد به‌دنبال سبک دکوراسیون آوانگارد و نئوکلاسیک می‌روند، اگر می‌خواهید در خاص بودن‌تان سنگ تمام بگذارید، توصیه دوستانه ما انتخاب برندی خاص است که مبل نئوکلاسیک یا مبل آوانگارد خاصی را برای سلیقه خاص شما تولید کند. منحصربه‌فرد بودن شعار ما در برند مبل افتخاری است که محصولاتش با 4 سال گارنتی عرضه می‌شوند. اگر به‌دنبال مبل نئوکلاسیک و آوانگارد با طراحی شیک و کیفیت بالا هستید، ما در شوروم مبل افتخاری منتظرتان هستیم!

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه