Chidaneh.com placeholder image

مبلمان کلاسیک ایتالیایی | 8 کاربرد مبل ایتالیایی در دکوراسیون

به قلم: فهیمه مصدرالامور

از دیرباز کشور ایتالیا مهد هنر و معماری جهان بوده و طراحی دکوراسیون داخلی و خارجی در آن اهمیت بسیار زیادی داشته است. مبلمان ایتالیایی نیز یکی از انواع مبلمان است که از قدیم‌الایام تا امروز طرفداران زیادی را به خود اختصاص داده و صنعت مبل‌سازی این کشور توجه بسیاری را از سراسر جهان به خود جلب کرده است. در این میان مبلمان کلاسیک ایتالیایی یکی از انواع مدل مبلمان است که دارای کیفیت و مواد اولیه عالی است. علاوه‌بر ظرافت و زیبایی؛ مبلمان کلاسیک مدل ایتالیایی بسیار مسحورکننده بوده و از نقش و نگار پارچه گرفته تا اسکلت مبلمان، هنری خیره‌کننده را به نمایش می‌گذارد. در این شوروم چیدانه قصد داریم با ویژگی‌ها و انواع مبلمان کلاسیک ایتالیایی و کاربرد آنها در صنعت و دکوراسیون داخلی بیشتر آشنا شویم.

از تاریخچه مبلمان ایتالیایی کلاسیک چه می‌دانید؟

اولین مبلمان کلاسیک ایتالیایی در قرن یکم میلادی به تولید رسید که این مبلمان بسیار مشابه سبک مبلمان یونانی بود. با ظهور رنسانس اروپا، طراحی ظریف هم به مبلمان کلاسیک ایتالیایی اضافه شد. از قرن شانزده، طراحی و تولید مبلمان ایتالیایی کلاسیک با الهام از فرهنگ خاورمیانه به طرح‌های اساطیری ارتقاء پیدا کرد. همچنین سبک‌های باروک، گوتیک و مبلمان نئوکلاسیک بعدها وارد صنعت مبلمان ایتالیایی شدند.

تابلو فرش ریحان

 به شواهد تاریخی، دنیای مبلمان لوکس در سده‌های هفدهم تا نوزدهم کاملا در مالکیت فرانسه بوده است. رفته رفته با ورود به دهه‌های پایانی قرن بیستم تحولی شگرف در طراحی داخلی ایتالیا رخ داد و طراحان مبلمان ایتالیایی، اثری هنری و ویژه‌ای خلق کردند. این امر باعث شد تا در تاریخ مبلمان این کشور، ایتالیا به یکی از مهم‌ترین صادرکنندگان مبلمان کلاسیک امروزی تبدیل شود. نکته قابل توجه در مبلمان کلاسیک ایتالیایی اینکه به طور کلی ایتالیایی‌ها چوب‌های مرغوب و بادوامی در مبلمان خود به کار می‌برند. از این رو کیفیت مبلمان سبک ایتالیایی نیز بالا بوده و قابل توجه است.

خوب است بدانید واژه «کلاسیک» در این سبک از مبلمان، اشاره به اصالت آن دارد و برخواسته از فرهنگ ملل بوده است. بنابراین آنها در شمار مبلمان کلاسیک قدیمی دسته‌بندی نمی‌شوند و به دلیل اصالت و زیبایی هنری، هیچگاه از مد نمی‌افتند.

مبلمان کلاسیک ایتالیایی

مبل کلاسیک ایتالیایی چه ویژگی‌هایی دارد؟

جالب است بدانید سبک مبلمان کلاسیک به سبک عتیقه معروف بوده و به عنوان جدیدترین سبک مبلمان در ایتالیا شناخته شده است. همچنین مبلمان کلاسیک ایتالیایی از ترکیب دو سبک روکوکو و باروک نیز می‌باشد. از خصوصیات دیگر این مدل مبلمان، طبقه‌بندی در ست‌های 7 یا 9 نفره است که با طراحی داخلی مناسب با فضای موجود در منزل، می‌تواند چیدمانی اصیل و درخشان را بیافریند.

مبل کلاسیک ایتالیایی منبت کاری شده
منبت کاری روی میل ایتالیایی

نمای ظاهری و منبت کاری‌شده مبلمان ایتالیایی

در صنعت مبلمان ایتالیا، منبت‌ها عموما توسط منبت‌کار یا نجاران ماهر، بر روی چوب مبلمان کلاسیک کنده‌کاری می‌شوند. کنده‌کاری‌های زیبا و منبت‌کاری؛ اساسا مبلمان کلاسیک ایتالیایی را به یک اثر هنری لوکس تبدیل کرده است. جنس این چوب‌ها، بدنه و اسکلت اصلی مبل‌ها نیز بیشتر اوقات از چوب گردو، چوب راش، چوب ماهون، گیلاس، چوب بلوط و یا افرا ساخته می‌شود که به قیمت و ارزش این مدل مبل افزوده است. از طرفی دسته‌ها و پایه‌های مبلمان ایتالیایی کلاسیک را هم می‌توان طلاکوب کرد. نقوش منبت‌کاری شده بر روی مبلمان کلاسیک مدل ایتالیایی در کنار پیچیدگی، دارای جزئیات بسیار ظریفی نیز هستند. براین اساس مبل کلاسیک ایتالیا از گذشته تا امروز به زرق و برق زیاد معرف شده است.

پارچه در مبلمان ایتالیایی کلاسیک

نقش پارچه در مبل ایتالیایی کلاسیک

ایتالیایی‌ها همواره از پارچه‌های گران‌‌قیمت و باکیفیت، طرح‌دار و نفیس مانند: ابریشم، مخمل ساده و طرح‌دار، برای تولید مبل‌های خود استفاده می‌کنند. درحقیقت پارچه‌های مبلی کریستال که به دلیل برجسته بودن نقش، طرفدار زیادی دارد و همین‌طور پارچه‌های مخمل، چرم و یا ترکیبی از این‌ها در کنار بدنه منبت‌کاری شده مبلمان کلاسیک ایتالیایی؛ جلوه ویژه‌ای به این مدل مبلمان می‌بخشد. از این رو مبلمان کلاسیک ایتالیا را به اثر هنری تعبیر می‌کنند.

مبلمان کلاسیک ایتالیایی در دکوراسیون

جایگاه مبلمان سبک ایتالیایی در دکوراسیون کلاسیک

  1. بدون شک جای مبلمان کلاسیک ایتالیایی قطعا در دکوراسیون کلاسیک است. به این ترتیب فاخر بودن و شکوه را از ویژگی‌های بارز این سبک مبلمان در دکوراسیون داخلی می‌دانند.
  2. مبل کلاسیک ایتالیایی معمولا با دکوراسیون مدرن تناسبی ندارد. همین‌طور دکوراسیون تلفیقی با مبلمان ایتالیایی سازگار نیست. با توجه به اینکه مبلمان کلاسیک، لوکس و مجلل به نظر میرسد؛ در انتخاب سایر اکسسوری‌های منزل در طراحی داخلی دکوراسیون باید دقت شود تا آنها هم شاهانه و لوکس انتخاب شوند. برای مثال در انتخاب فرش، مجسمه‌ها، پرده و آباژور یادتان باشد که هماهنگی و تعادل را در چیدمان منزل در نظر بگیرید.
  3. از شلوغی و به هم ریختگی دکوراسیون منزل بپرهیزید و فضای داخلی را شیک، خلوت، لوکس و مجلل بچینید، زیرا در غیر اینصورت جلوه مبلمان ایتالیایی شما به چشم نمی‌آید. در این طراحی داخلی، پرده‌های فاخر با پارچه‌های شکیل و چشم‌نواز را فراموش نکنید. هر اندازه که بقیه المان‌های منزل را ساده‌تر انتخاب کنید، جلوه بیشتری به مبلمان کلاسیک ایتالیایی خواهید داد.
  4. در نظر داشته باشید که مبلمان کلاسیک ایتالیایی دست ما را برای تغییر دکوراسیون محدودتر می‌کند. بنابراین شما نمی‌توانید هر المان و اکسسوری را اتفاقی به مبلمان خود اضافه کنید! مثلا استفاده از کوسن‌های تم‌دار و فانتزی در این مدل مبلمان معمولا جلوه زیبایی ندارند.
  5. در مبلمان کلاسیک ایتالیایی خوشبختانه تنوع بالایی از رنگ‌ها و مدل‌ها وجود دارد. این امر سبب شده تا چیدمان این مبلمان در کنار سایر لوازم منزل، ساده‌تر باشد. غالبا توصیه می‌شود که هارمونی رنگ در انتخاب فرش، مبلمان ایتالیایی، دیوار، پرده‌ها و عناصر حجیم رعایت مورد توجه قرار بگیرد.
  6. مدل مبل ایتالیایی کلاسیک از گذشته تا امروز در تالارها و سالن‌های پذیرایی استفاده می‌شده. این موضوع اصالت، ظرافت و زیبایی خاص مبلمان سبک ایتالیایی را نشان می‌دهد.
  7. درواقع تمام مدل‌های مبلمان سبک ایتالیایی زیبا و خیره‌کننده هستند؛ پس بهتر است از سبک فریم و منبت‌هایی در دکوراسیون خانه خود استفاده کنید که با دیگر وسایل چوبی منزل‌تان نیز، هارمونی داشته باشد.
  8. استایل رسمی مبلمان کلاسیک ایتالیایی از دیگر مواردی است که در دکوراسیون داخلی حائز اهمیت است. این مدل مبلمان، با وجود سبک کلاسیک نشیمن و راحتی؛ تنها استایل آنها رسمی است. یعنی برای انتخاب فضا و المان‌های دیگر، رسمیت و کلاسیک بودن عناصر را باید مد نظر قرار دهید.
مبل کلاسیک راحتی ایتالیایی

مبل کلاسیک راحتی ایتالیایی

در میان انواع مدل مبل کلاسیک ایتالیایی، مبلمان کلاسیک راحتی نیز وجود داشته که علاوه بر زیبایی، آسایش را نیز به ارمغان می‌آورد و باعث می‌شود که به سادگی دچار خستگی زودهنگام نشوید. با این سبک مدل ایتالیایی، شما یک نشیمن راحت با ویژگی‌های شگفت انگیز مبلمان کلاسیک را می‌توانید تجربه کنید. همچنین مدل مبلمان ایتالیایی می‌تواند تلفیقی از مبلمان استیل کلاسیک ایتالیایی و مبل راحتی ایتالیایی نیز باشد.

مبل ایتالیایی کلاسیک در ایران

مبلمان کلاسیک ایتالیایی امروزه جایگاه مناسبی در بین انواع مبلمان در ایران پیدا کرده است. این نوع مبل به دلیل ظرافتی که در ساخت آن به کار می‌رود، مناسب همه مدل منزلی است و به همین دلیل سبک کلاسیک مبلمان ایتالیایی را در خانه‌های ایرانیان هم به وفور می‌توان مشاهده کرد.

قیمت مبلمان کلاسیک ایتالیایی

همان‌طور که در این مقاله اشاره کردیم، در مبلمان ایتالیایی کلاسیک باکیفیت‌ترین عناصر به کار می‌رود و به همین جهت قیمت مبلمان کلاسیک ایتالیایی بالا است. به اضافه اینکه هنرِ دست منبت‌کاری و خلق نقوش بر روی چوب، این مدل مبلمان را به اثر هنری گران‌بها و لاکچری تبدیل کرده است. البته این مساله را هم باید در نظر داشت که واردات این مبلمان از خارج از کشور، سبب می‌شود تا هزینه‌های گمرک و نوسانات دلار نیز به قیمت نهایی این محصول افزوده شود. به این ترتیب قیمت مبلمان ایتالیایی کلاسیک معمولا بسیار گران تمام می‌شود.

انواع مبل کلاسیک ایتالیایی

انواع مبلمان کلاسیک ایتالیایی

مبلمان سبک ایتالیایی معمولا در انواع و طرح‌های مختلف و همچنین رنگ‌های متفاوتی تولید می‌شوند. این مدل مبلمان به راحتی با هر سبک دکوراسیونی هماهنگ شده و متناسب با هر سلیقه‌ای می‌توان آنها را انتخاب کرد. درواقع مبلمان سبک ایتالیایی تنوع زیادی داشته و عموما از مدل‌های ظریف و ساده و سبک گرفته تا مبلمان مجلل با منبت‌کاری در انواع نقش‌ها و رنگ‌های مختلف، زینت‌بخش دکوراسیون داخلی طرفداران خود هستند. در ادامه چند مدل از انواع مختلف مبلمان کلاسیک ایتالیایی را معرفی می‌کنیم.

  • مبلمان کلاسیک ایتالیایی مدل صوفیا
  • مبلمان ایتالیایی کلاسیک مدل چکاوک
  • مبل ایتالیایی کلاسیک مدل پاپ
  • مبل کلاسیک ایتالیایی مدل فاخر
  • مبل سبک ایتالیایی مدل هاکان
مبل ایتالیایی کلاسیک اسناگی

مبلمان کلاسیک ایتالیایی اسناگی

کارخانه اسناگی از معروف‌ترین کارخانه‌های ایتالیا بوده که بالاترین کیفیت مبلمان کلاسیک را تولید می‌کند. این کارخانه توانسته مبلمانی را طراحی کند که سنت و مدرنیته را با هم ترکیب کرده و در ساختار خود پیاده می‌کند. این کارخانه در شهرهای مختلفی مانند: میلان، مسکو، لندن، نیویورک، هنگ‌کنگ و تهران عرضه‌کننده محصولات خود می‌باشد. 

همچنین شرکت اسناگی یک شرکت معتبر در سطح بین‌المللی است و در کار تهیه مبلمان و وسایل منزل در ایتالیا می‌باشد. مبلمان کلاسیک ایتالیایی اسناگی محصول همین شرکت است. شرکت مبلمان کلاسیک ایتالیایی اسناگی به گفته خودش یکی از رهبران جهانی در زمینه تولید مبلمان و اثاثیه منزل است. از ویژگی‌های مهم محصولات این شرکت استفاده از هنر دست استادکاران خبره به جای ماشین‌آلات اتوماتیک بوده. براین اساس خصوصیاتی مانند ساخت و نقاشی ماهرانه در این نوع مبلمان از ویژگی‌های بارز آنها است. استفاده کردن از چوب‌های خامی مثل: سپیدار و گردو در این مدل مبل ایتالیایی که عاری از هرگونه مواد مصنوعی و صنعتی است، باعث شده تا هنری اصیل و واقعی با رنگ و بویی خاص در اختیار افراد قرار گرفته و طرفداران بسیاری را به خود جلب کند. ازناگی تنها برندی است که مربوط به مبلمان کلاسیک مدل ایتالیایی بوده و نزدیک به 100 سال است که فعالیت خود را ادامه داده است.

مبلمان افتخاری
انواع مبلمان کلاسیک و سلطنتی
مبلمان افتخاری

مبلمان کلاسیک مدل ایتالیایی افتخاری

اگر طرفدار مبلمانی با سبک ایتالیایی و ترک هستید، در شوروم مبلمان افتخاری مدل‌هایی وجود دارد که شبیه آن را هیج کجا نمی‌توان پیدا کرد. این برند به صورت کاملا خاص و انحصاری این مبل‌ها را طراحی کرده و این اطمینان را به شما می‌دهد که یک ست مبلمان با مدلی خاص خریداری کنید. اولویت اول در طراحی و ساخت برند افتخاری، عموما کیفیت است. به طور معمول این برند، مرغوب‌ترین جنس چوب و بادوام‌ترین پارچه را با دوختی ماهرانه روی مبل‌ها انجام می‌دهند که منحصربه‌فرد بودن آنها را تضمین می‌کند. تمامی محصولات این برند چهار سال گارانتی دارند. پس اگر به دنبال مبلمانی ایتالیایی و کلاسسیک با جلوه شیک و خاصی هستید، بازدید از این شوروم را به شما پیشنهاد می‌کنیم.

در ادامه تعدادی از عکس‌های مدل های مختلف مبلمان کلاسیک ایتالیایی را در طرح‌ها و رنگ های متفاوتی مشاهده می‌کنید:

مبل کلاسیک ایتالیا
مبلمان کلاسیک مدل ایتالیایی
مبلمان کلاسیک ایتالیا
مبل ایتالیایی
مبلمان ایتالیایی
انواع مدل مبلمان کلاسیک ایتالیا
خرید مبلمان کلاسیک ایتالیایی
انتخاب مبل سبک ایتالیا
مبل ایتالیایی کلاسیک
مبلمان کلاسیک ایتالیایی
مبلمان کلاسیک ایتالیایی اسناگی
مبل ایتالیا مدل کلاسیک
ایتالیای مبل
مبل کشور ایتالیا
مبلمان کلاسیک سبک ایتالیا
سبک مبل کلاسیک ایتالیایی
مبلمان استیل ایتالیا
مبل استیل سبک کلاسیک
مبلمان لوکس و سلطنتی ایتالیایی

کلام پایانی

همانطور که اشاره کردیم مبلمان کلاسیک فارغ از مدل ایتالیایی یا هر مدل دیگری کنده‌کاری‌های بسیاری دارد که در این کنده‌کاری و منبت‌کاری‌ها، طرح‌ها و مدل‌های بی‌نظیری با ظرافت طراحی و ساخته شده است. از موارد دیگر در چیدمان مبلمان کلاسیک ایتالیایی، اینکه آنها معمولا در ابعاد بزرگی هستند و به سبک کلاسیک نیز معروفند.

ما در این شوروم از چیدانه ویژگی‌های مبلمان ایتالیایی کلاسیک و کاربرد آن در دکوراسیون را بررسی کردیم. اگر در مورد این مدل مبلمان سوالی دارید؛ اهالی فن چیدانه پاسخگوی شما خواهند بود.

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه