Chidaneh.com placeholder image

مقایسه برند ایرانی دستر با 5 برند کالای خواب خارجی

به قلم: علیرضا باقرپور

دستر در کنار تعداد زیادی برند داخلی معتبر دیگر، سال هاست انواع ملزومات خواب را با بهترین مواد اولیه و پیشرفته‌ترین تکنیک‌های تولید و بسته بندی روانه بازار کرده است. از آنجایی که تمامی مراحل تولید و عرضه این اقلام با ارز داخلی و قیمت‌های بازار ایران انجام شده، قیمت تمام شده ی آن برخلاف تولیدات بسیاری از برندهای خارجی کالای خواب، برای مشتری عجیب و غریب نیست و کاملاً متناسب با کیفیت و زیبایی جنس جلوه می‌کند.

با اینهمه محبوبیت و پرفروش بودن کالای خواب خارجی به آن صورت بر اثر قیمت های نامتناسب و عجیب و غریب آن کم نشده و بسیاری از مشتریان ایرانی ممکن است هنوز ترجیح دهند در صورت امکان و توانایی سرویس روتختی یا لحاف جدید خود را از برندهای خارجی سفارش دهند.

اسکای اسکرپر

در این نوشته پنج مورد از پرفروش‌ترین، محبوب‌ترین و مد روزترین برندهای خارجی تولیدکننده کالای خواب را معرفی می‌کنیم.

دستر و برند ترک تاچ؛

تاچ قطعا یکی چند برند پرفروش اول بازارِ این روزهای کالای خواب است. تنوع طرح و رنگ تولیداتِ این برند باعث شده هر کس با هر سلیقه‌ای بتواند سرویس روتختی یا ملحفه مورد پسندش را از میان آنها پیدا کند.

فروشگاه اینترنتی کالای خواب دستر طرح‌ها و رنگ‌های بسیار متنوعی را درپنج دسته بندی فلاویا، دایموند، بهاره، هتلی و تک رنگ به نمایش و فروشِ آنلاین گذاشته که تا حدود زیادی این نیازِ مخاطبِ ایرانی را برآورده میکند. میتوان گفت تنوع طرح و رنگ در میان محصولات شرکت دستر نیز به اندازه ای هست که بتواند پاسخگوی طیف گسترده ای از سلایق باشد و افرادی زیادی با ذوق و سلیقه، سن و جنسیت های متفاوت میتوانند از میان انواع سرویس های روتختی و ملحفه دستر، سرویس خواب مورد پسند خود را بیابند.

دستر و دانلو پیلو از آلمان؛

کیفیت و سازگاری تولیدات با طبیعتِ بدن

دانلو پیلو را بیشتر به کیفیت و توجه این برند به ارگونومی و سلامت اندام های بدن میشناسند. این شرکت آلمانی همزمان سلامت جسم و روان مشتری خود را در نظر دارد و گفته میشود این رویکرد برند در شکل ارائه خدماتش به مشتری نیز مشخص است.

برند ایرانیِ دستر از ابتدای شکل‌گیری و تاسیس تا امروز که پنجاه سال از آن زمان میگذرد همواره رویکرد سلامت محور را به مشتری مداری خود اضافه کرده است. برای مثال دستر در دسته ای از محصولات خود برای ایجاد آرامش روانی بیشتر در هنگام خواب رایحه‌ای به سرویس لحاف و روتختی خود افزوده که متخصصان این شرکت برآورد کرده‌اند برای سلیقه کسی که آن سرویس خواب مورد نظر را انتخاب کرده خواب آرامتری به ارمغان خواهد آورد.

از دیگر مسائل مهم توجه دستر به سازگاری الیاف مورد استفاده در کالای خواب با ارگان-های خارجی و داخلی بدن است. چشم، گوش، پوست، مو، دهان، شش‌ها و ریه‌ها و بسیاری از اندام های ریز و درشت دیگر ما متاثر از الیاف مورد استفاده در سرویس رخت خوابمان هستند. مهم است که این الیاف هیچ آلرژی یا عارضه‌ای ایجاد نکنند، باعث عود بیماری‌های زمینه‌ای نشوند، و به تسکین التهابات و عارضه‌های قبلی این ارگان ها کمک کنند.

دستر و سارو از ترکیه؛

برند ترک سارو عمده شهرت خود را مدیون مانور تبلیغاتی بسیار کارآمد این شرکت بر ضمانت پس از فروش محصولاتش است. بیشتر مفاد این ضامنت در مورد ثبات کیفیت کالای خواب پس از شست و شو و استفاده است. موراد تضمین ثبات کیفیت هم شامل ویژگی‌های بافت پارچه و هم طرح و رنگ آن میشود. ثبات طرح، ثبات رنگ، ضریب آبرفت نزدیک به صفر، حفظ انسجام بافت پارچه بعد از شستشو از مثال هایی است که برند آن را تضمین میکند. همه این ها البته به شرطی است که استفاده کننده شرایط ویژه نگهداری، شستشو و خشک کردن محصول را که روی جعبه یا به اختصار بر اتیکت محصول ذکر شده رعایت کند.

برند ایرانی دستر نیز دقیقا ضمانت نامه ای با همین شرایط و شامل همین موارد برای مشتریان خود صادر میکند که تا 14 ماه پس از خرید محصولات اعتبار دارد. هرچند ثبات کیفیت در همان ماه های آغازین استفاده از کالای خواب دستر به مشتریانش اثبات میشود و احتمال زیاد نیازی به استفاده از این ضمانت نامه نخواهید داشت.

دستر و اینگلیش هومِ ترک

اینگلیش هوم برخلاف نامش یک تولید کننده ترکیه ای کالای خواب است. این نام ارجاعی دارد به استفاده و الهام طراحان این شرکت از مدل های رایج قرن هفده تا نوزده انگلستان که از الگوهای ظریف، پرداخت شده و با جزئیات بسیار در طراحی خانه لباس و حتی نقاشی ها و مجسمه هایشان استفاده میکردند.

فروشگاه اینترنتی کالای خواب دستر در میان طرح ها و رنگ های متنوعی که در زیر شاخه فلاویه در دسته های سرویس روتختی فلاویا، سرویس لحاف فلاویا و سرویس ملحفه فلاویه ارائه داده، به دو فاکتور ظرافت و زیبایی توجه بسیار داشته و به الگوهای زیبایی شناسی مشتری ایرانی خود نزدیک تر هم هست.

دستر و مادام کوکو باز هم از ترکیه

• همان طور که گفتیم این روزها ترکیه با تسلط بر تحلیل بازار و تبلیغات توانسته سهم خوبی در میان مشتریان کالای خواب منطقه باز کند. مادام کوکو برندی است که با شخصی کردن چند الگوی ساده و همه پسند در طراحی محصولاتش، طرح های ساده و فراگیری مثل راه راه یا چهارخانه را به امضای خود در تولیداتش تبدیل کرده است. آشپز یا قنادی که اصرار دارد تولیدات خود را با یک شکل و شمایل یکسان عرضه کند یا انتشاراتی که کتاب های خود را با یک یونیفرم واحد به عنوان امضای نشر وارد بازار کتاب میکند؛ از همان تکنیک تبلیغات و بازاریابی استفاده میکنند که مادام کوکو در استفاده از طرح های ساده راه راه با رنگ های روشن و ملایم از آن سود برد.

• به هر حال این برندینگ و هویت سازی هزینه های گزافی به مشتری وارد میکند که ممکن است شما نخواهید آن را بپردازید. برند ایرانی دستر در دسته روتختی های هتلی خود محصولاتی دقیقا با طراحی مشابه ارائه داده که در طراحی آن از راه های ساده باریک با رنگ های روشن ملایم بر زمینه سفید یکدست استفاده کرده است. اگر طرفدار چنین طرح هایی هستید میتوانید در این سایت با هزینه ای معقول تر سرویس خواب دلخواه خود را با کیفتی تضمین شده خریداری کنید.

جمع بندی مقایسه دستر با برندهای خارجی کالای خواب

از قدیم گفته اند هر قدر پول بدهی همان قدر آش میخوری. اما این ضرب المثل قدیمی به راستی چه قدر در دوران ما معنا و مصداق پیدا میکند؟

ممکن است با مشاهده قیمتهای انواع کالای خواب خارجی از برندهای چینی و کره‌ای و آلمانی و فرانسوی گرفته تا انواع سرویس خواب ترک که این روزها بازار را قرق کرده‌اند، ناخودآگاه گمان کنید دلیل این همه تفاوت قیمت با برندهای داخلی بهتر بودن کیفیت آنهاست.

اما هزینه‌های سرسام آور واردات کالای خارجی از حمل و نقل گرفته تا گمرک مستقیما به قیمت واحد هر کالا اضافه میشود و مشتری بیشتر، هزینه این فرایندها را پرداخت میکند تا بهای کالای خواب انتخابی اش را.

بنابراین اگر به دنبال یک انتخاب هوشمندانه و به صرفه با کیفیت تضمین شده هستید، در میان طرح ها و رنگ های متنوع ارائه شده در فروشگاه اینترنتی کالای خواب دستر، گزینه های مناسب زیادی خواهید یافت که هم طراحی آنها بومی شده است و هم قیمتشان با ارز رایج کشور در تناسب است.

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه