Chidaneh.com placeholder image

از رنگ بژ تا قهوه ای سوخته در دکوراسیون داخلی

به قلم: تحریریه چیدانه

رنگ قهوه ای: انتخاب رنگ و چیدن مناسب رنگ ها در کنار هم همواره چالشی بزرگ در طراحی دکوراسیون داخلی بوده است. به همین دلیل تمایل به رنگ های خنثی مثل رنگ های خاکی بیش از رنگ های دیگر است، چون این رنگ ها تقریبا با هر رنگی هم نشینی دارند و حسی طبیعی و آرامش بخش منتقل می کنند. گرچه امروزه رنگ خاکستری بیشتر باب شده است، اما رنگ های خاکی خنثی همچنان مورد علاقه ی افرادی است که رنگ های گرم خنثی می پسندند. این رنگ ها همواره از جایگاه بالایی در طراحی برخوردارند، زیرا یادآور طبیعت و فرهنگ ما هستند؛ رنگ خاک و گل و سفال. امروز می خواهیم در چیدانه به طیف رنگی قهوه ای بپردازیم، از بژ گرفته تا قهوه ای سوخته. با ما همراه باشید…

تابلو فرش ریحان

رنگ خاکی سرد در طراحی دکوراسیون

اگر می خواهید فضای یک اتاق آفتاب گیر را ملایم کنید و در عین حال خنثی بودن آن را حفظ کنید، رنگ خاکی یک گزینه ی بسیار مناسب برای شما است. خاصیت سرد بودن این رنگ برآمده از ته مایه ی خاکستری آن است. این رنگ چیزی مابین بژ و خاکستری است.
چیدانه قبلا نیز در مطلبی تحت عنوان نگاهی دوباره به رنگ قهوه ای درباره ی این رنگ با شما سخن گفته است.

رنگ بژ ملایم در طراحی دکوراسیون داخلی

این رنگ بژ یک رنگ خنثای واقعی است. با هر چیزی هماهنگ می شود و ملایمت آن از خفه بودن و گرفتگی فضا جلوگیری می کند. این رنگ دید و توجه را به مبلمان های موجود در اتاق معطوف می کند.
آیا تصمیم دارید دستی به سر و روی دیوارهای منزل تان بکشید و آنها را رنگ آمیزی کنید؟ اهالی فن رنگ و نقاشی و تجهیزات جانبی در این راه به شما کمک خواهند کرد.

رنگ برنزه طلایی در طراحی داخلی

رنگ های خنثی با ته مایه ی عسلی-نارنجی در بین کسانی که می خواهند رنگ کفپوش چوبی و مبلمان چوبی منزل شان در دیوار ها نیز جلوه کند، بسیار پر طرفدار اند. رنگ برنزه ی طلایی بسیار دعوت کننده و انتخاب مناسبی برای راهروهای بزرگ یا فضاهای ارتباطی است.

رنگ بژ متوسط در دکوراسیون داخلی منزل

این رنگ ته مایه ی سبز دارد. همانطور که در تصویر نشان داده شده، این رنگ یک پس زمینه ی خاکی فوق العاده برای اثر هنری رنگارنگ فراهم آورده است.

رنگ خاکستری مایل به قهوه ای در دکوراسیون داخلی

این رنگ برای کسانی مناسب است که خواهان یک رنگ خنثای متفاوت هستند. رنگ خاکستری مایل به قهوه ای، بژ سرد است که با ته رنگ صورتی، گرم شده است. فقط به این نکته توجه کنید که هنگام رنگ آمیزی دیوار با ته رنگ های روشن تر خاکستری مایل به قهوه ای، در ابتدا صورتی به نظر می رسد.

مطلب پیشنهادی: چگونه به دیوارهای خنثی شادابی اضافه کنیم؟

رنگ قهوه ای مایل به قرمز در دکوراسیون

قهوه ای های مایل به قرمز خاصیت روستیک به فضا می دهند، زیرا یادآور خاک رس و سفال هستند. به دلیل ته مایه ی قرمز، این نوع قهوه ای دارای خاصیت انرژی بخشی است که قهوه ای های سردتر فاقد آن هستند.

رنگ شکلاتی در طراحی دکوراسیون داخلی

رنگ های قهوه ای گرم لذیذ هستند و به همین دلیل برای دکوراسیون آشپزخانه بسیار مناسب اند. آنها به رنگ شکلات و دیگر مواد خوراکی از این قبیل هستند. بودن در فضایی با این رنگ خوش مزه احساس سرخوشی و لذت به فرد می دهد.

رنگ قهوه ای اسپرسو در دکوراسیون داخلی منزل

این رنگ یک قهوه ای واقعی است. ته مایه ی آن قابل تشخیص نیست، بنابراین یک رنگ بسیار قوی است که به آسانی در یک فضای بزرگ جا می گیرد. به دلیل ماهیت سخت و مستحکمی که این رنگ دارد، رنگ های تأکیدی پر حرارت، مانند آبی در این تصویر، غنی بودن این قهوه ای را کامل می کند. خانه ای گرم و دلچسب مثل قهوه با رنگ قهوه ای داشته باشید.

رنگ قهوه ای سوخته (قهوه ای مایل به سیاه) در دکوراسیون داخلی

عمیق ترین سایه های قهوه ای تقریبا مایل به سیاه به نظر می رسد، بنابراین کاربرد این رنگ در دکوراسیون بسیار جسورانه و در عین حال زیبا است. این رنگ غنی ترین و بارورترین بخش زمین را به نمایش می گذارد که در عین تیره بودن می تواند بسیار آرامش بخش باشد.

اگر برای انتخاب رنگ و تغییر دکوراسیون منزل یا ویلای خود نیاز به مشورت دارید، متخصصان و مخاطبان چیدانه در بخش مشاوره دکوراسیون پاسخ گوی شما خواهند بود. بخش های مختلف اهالی فن چیدانه نیز برای اجرای خواسته هایتان در کنار شما هستند. برای انتخاب و خرید رنگ نیز می توانید به بخش رنگ و نقاشی و تجهیزات جانبی سری بزنید.

مطالب بیشتر:
۱۲ رنگ مبلمان که با هر دکوراسیونی ست می شوند!
انتخاب ترکیب رنگی مناسب برای دکوراسیون منزل
۱۰ قانون برای انتخاب رنگ دیوار در دکوراسیون منزل
دکوراسیون منزل خود را با رنگ طوسی زیبا کنید
۱۰ راه برای درخشش بیش‌تر پالت خنثی

منبع: Houzz | مترجم: فاطمه افشاریان | تحریریه چیدانه

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران
غفوریان در تاریخ 01 شهریور 1394
ضمن تشکر از سایت عالی و کاربردی شما ، میخواستم بپرسم چرا امکان save کردن عکسهای سایت رو از کاربرانتون گرفتید ، لوگوی سایت که در کنار تمام عکسها دیده می شود؟
fatemeafsharian در تاریخ 01 شهریور 1394
دوست عزیز ضمن تشکر از همراهی و توجه شما، برای این که به عکس های سایت دسترسی داشته باشید، ابتدا باید عضو سایت شوید و به عنوان یک کاربر شناخته شوید، بعد از این که عضو شدید و در حال گشتن در چیدانه به عکسی بر می خورید که می خواهید آن را ذخیره کنید با کلیک بر روی آیکن قلب که در زیر مطالب یا خود عکس قرار داده شده کلیک کنید و آن را به علاقه مندی های خود اضافه کنید، در این صورت همیشه می توانید به آن ها دسترسی داشته باشید. قسمت علاقه مندی ها در حساب کاربری شما قرار می گیرد و همیشه برای شما قابل دسترسی است.

ثبت دیدگاه