Chidaneh.com placeholder image

10 ایده برای لذت بردن از فضای راه پله ها

به قلم: تحریریه چیدانه

راه پله: پله ها منبع الهامی برای به اوج رسیدن و  کمال گرایی هستند، مظهر رفتن و رسیدنی با شکوه. راه پله ها حس عجیب اما خوبی را به انسان منتقل می کنند، آن ها مسیر های دسترسی به فضاهای مورد نظرمان را هیجان انگیز تر و متفاوت تر می کنند. به ما یادآوری می کنند که بعضی وقت ها برای رسیدن به جایی که می خواهی باید پستی و بلندی های زیادی را طی کنی. راه پله ها حس عجیبی دارند، آن ها محیط عالی را در اختیار شما می گذارند تا زیبا های خانه تان را دو چندان کنید، به شما اجازه می دهند زیبا ترین نورپردازی ها را داشته باشید یا به راحتی گلدان های زیبایتان را برای شما را نگه می دارند یا خیلی چیزهای دیگر، یا چیدانه در این مطلب جذاب همراه باشید تا ببینید چگونه راه پله هایتان می تواند تبدیل به فضایی رویایی شود.

چوب و هنر

زیر پله ها دنج ترین فضا برای طراحی یک کتابخانه رویایی است. آن جا را قفسه بندی کنید، یک مبل راحتی بگذارید، کنار آن یک میز کوتاه برای گذاشتن لیوان قهوه تان قرار دهید و غرق در خواندن کتاب مورد علاقه تان شوید، در این گوشه دنج گذر زمان را که هیچ، حتی رفت و آمد افراد خانواده تان را روی پله ها را هم متوجه نخواهید شد.

مطلب پیشنهادی چیدانه: راه‌پله‌هایی خاص با طراحی‌هایی منحصربه‌فرد

بعد ازین گوشه ی دنجی ز جهان مارا بس
خلوتی دور زشور وهیجان  مارابس
آردها بیخته ایم و الک آویخته ایم
بعدا ز این راحتی روح و روان مارابس

وقتی خسته از یک روز پرکار به خانه بر می گردید و به دنبال گوشه ای دنج هستید تا از هیاهوی زندگی روزمره فرار کنید، یک زیر پله دنج مایه ارامش شما خواهد شد. رختخواب گرم و نرم تان را به آن جا ببرید و به دور از شور و هیجان و بیش و کم زندگی دمی را به آسایش بگذرانید.

حتما شما هم این شعر زیبای فروغ را خوانده اید که می گوید:

من پله های یشت بام را جارو کرده ام
و شیشه های پنجره را هم شستهام .

پس شما هم چنین کنید، پله های حیاط و پشت بام را آب و جارو کنید، شیشه ها را برق بیاندازید، گلدان های زیبایتان را روی پله ها بنشانید، تا بتوانید هر لحظه شاهد زیبایی آن ها باشید.

هنوز هم دلنشین ترین مصالح گل های پخته یا همون آجر های قدیمی هستند،  انگار در قلب این مصالح هویتی وجود دارد، اصالتی که در هیچ یک از مصالح ساخت دست بشر احساسش نخواهی کرد، اصالت و زیبایی این پله ها با گلدان های سفالی و زیبا تمیل تر خواهد شد.

مطلب پیشنهادی چیدانه : راه پله هایی که شما را به بالا دعوت می کند

اگر در خانه تان پله هایی دارید که شما را به طبقه بالا می برد، یعنی این که شما یکی از خوش شانس ترین افرادی هستید که می توانند از خلاقیت های بی نظیری در خانه شان بهره ببرند، عکس بالا را نگاه کنید تا بیشتر متوجه منظورمان شوید. 

مطلب پیشنهادی چیدانه : ۱۳ راه پله زیبا با طراحی شگفت انگیز!

فضای راه پله ها می تواند حسابی رویایی به نظر برسد، راه پله های لوکس و مدورتان را با کاغذ دیواری هایی که عمق دارند تزئین کنید تا هر وقت که بر روی پله ها قدم می گذارید حس هیجان سرتاسر وجودتان را پر کند. 

مطلب پیشنهادی چیدانه : طراحی هنری راه پله به شکل ریشه درخت!

خانه تان کوچک است؟ از پله ها کمک بخواهید. آن ها می توانند وسائل زیادی را درون خود جای دهند، برای این کار فقط کافی است زیر هر پله را قفسه بندی کنید و برای آن ها در تعبیه کنید آن وقت می بینید که این پله ها چقدر کمک حال شما هستند برای طبقه بندی و نظم دهی به دکوراسیون داخلی خانه تان.

مطلب پیشنهادی چیدانه: راه پله های معلق اما مستحکم

 

این هم یک نمونه دیگر از پله های که روی آن قفسه هایی برای گذاشتن وسائل تزئینی وجود دارد. این قفسه ها کاملا از فرم راه پله هایتان تبعیت می کنند، انگا که اصلا از عمق وجود پله ها بیرون آمده اند. این قفسه ها ظاهر مدرن تری به خانه شما می بخشند.

مطلب پیشنهادی چیدانه : طراحی و ساخت پله با استاندارد های امن

ساده و بی تفاوت از کنار تزئینات راه پله هایتان رد نشوید، برای جنس آن ها، رنگ شان، حتی برای نرده ها و وسائل تزئینی که در کنار آن می خواهید استفاده کنید از قبل حتما خوب فکر کنید.

از راه پله های حیاط تان هم غافل نشوید، می توانید آن ها را به زیباترین شکل ممکن نور پردازی کنید؛ روی آن ها گلدان های شمعدانی قرمز بگذارید، حتی می توانید دور تا دور نرده ها را پیچک بپیچید آنوقت در یک بعد از ظهر دلپذیر لیوان چای تان را بردارید، روی نیکمت چوبی حیاط تان بشینید و از دیدن اثر هنریتان غرق در لذت شوید.

اگر از خواندن این مطلب لذت برده اید حتما مطالب زیر هم برای تان جذاب خواهد بود:
درب چوبی قدیمی دریچه ای زیبا به خانه ایرانی
گل های رنگارنگ جلوه ای تماشایی در طراحی نمای ساختمان
پنجره ارسی، بازی رنگ و نور در دکوراسیون داخلی
خودنمایی گره چینی ایرانی در دکوراسیون خانه های امروزی 

نویسنده : شمیم آقازاده | تحریریه چیدانه

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه