Chidaneh.com placeholder image

5 پردیس سینمایی زیبا در تهران برای عاشقان سینما

به قلم: لاله داورپناه

فضاهای آموزشی و فرهنگی: کمی با ما همراهی کنید و سینماهای قدیمی را به یاد بیاورید. تصور کنید: بلیط را بیرون از در ورودی میخری. فروشنده هم معمولا بداخلاق است. نگاهت نمی کند و یواش حرف می زند. با صدای بلند دوباره سئوال می کنی و تحقیر می شوی. سینما را با بداخلاقی و اعتراض شروع می کنی و افه ی فروشنده را با افه ی بیشتر پاسخ می دهی. در سالن انتظار منتظر می مانی. با دوست یا دوستانت توی سالن انتظار قرار می گذاری. کاری نداری بکنی و به دیگران خیره می شوی. گوینده ای آغاز فلان فیلم را در فلان سالن اعلام می کند. فیلم را می بینی و دربهای خروجی به بیرون باز می شود و اگر ظهر تابستان باشد چشمانت تا مدتی خیره می ماند و هوای گرم گلویت را می فشرد. و اگر هوا بارونی و سرد باشد خیس می شوی ، یخ می کنی… اما حالا تمام این تصورات را به یکباره کنار بگزارید و با این مطلب از چیدانه همراه شوید. در 21 شهریور ماه روز ملی سینما با پردیس های سینمایی مدرن و جذاب آشنا شوید.

پردیس سینمایی ملت

تابلو فرش ریحان

شاید به جرات بتوان گفت که پردیس سینمایی ملت یکی از بهترین سینماهایی است که می تواند در لیست انتخاب های شما قرار بگیرد. ساختمانی چند منظوره که نه تنها با داشتن 6 سالن سینما می تواند گزینه های بسیاری را پیش پای شما بگذارد بلکه با فضاهای کافه کتاب، کتاب فروشی، گالری هنری، فروشگاه محصولات فرهنگی، فست فود و…. سرگرمی های متنوعی را نیز در اختیارتان می گذارد تا از زمان تان بیشترین استفاده را بکنید. شاید هم دوست داشته باشید پس از دیدن فلیم در فضای زیبایی پارک ملت دقایقی را قدم بزنید.
آدرس سینما ملت: خیابان ولی عصر، بزرگراه نیایش، روبروی کردستان

مطلب پیشنهادی: ۷ سالن سینمای عجیب و متفاوت در جهان

پردیس سینمایی پارک ملت که رتبه نخست ساختمان‌های عمومی جایزه معمار ۱۳۸۷ و همچنین عنوان پروژه منتخب در فستیوال ۲۰۰۹ بارسلونا را به خود اختصاص داده، به اعتقاد بسیاری، یکی از آثار شاخص و قابل اعتنای معماری معاصر ایران در سال‌های اخیر است که از نظر نحوه برخورد معمار آن با مقوله طراحی معماری، می‌تواند به عنوان الگویی کارآمد و راهگشا برای تعریف و ارائه هویتی جدید از معماری ایران، مورد توجه نسل جوان معماری کشور قرار گیرد. معمار این ساختمان، رضا دانشمیر، که از سال ۱۳۸۳ به همراه همسرش کاترین اسپریدونف، مهندسان مشاور حرکت سیال را تأسیس کرده و در کارهایش همواره بر ارائه آثاری مبتنی بر یک ایده مشخص تأکید ورزیده است.

چیدانه در مطالب گذشته خود شما را با دو پروژه دیگر از رضا دانشمیر و کاترین اسپریدف آشنا کرده است:
خانه دو پوسته ی لواسان ، طراحی ویلا برای ارتباط با طبیعت
برج جام بانک ملت، ساختمانی رقصان در تهران

پردیس سینمایی آزادی

به علت مکان یابی سینما آزادی (محل سابق سینما آزادی و شهر قصه) دسترسی به آن برای عده زیادی از مردم مناسب است و عده ای نیز با آن خاطرات زیادی دارند. سینما آزادی نیز چند سالن سینما دارد و با داشتن فروشگاه های کوچک، کافی شاپ و رستوران از شما پذیرایی خواهد کرد. رستوران و کافی شاپ های خوبی نیز در خیابان های اطراف سینما قرار دارند که می توانید سری به آنها بزنید.

مجموعه ی سینمایی آزادی که در گوشه ی شمال شرق تقاطع خیابان های شهید بهشتی و وزراء قرار دارد با طرحی از بابک شکوفی اجرا شده است. با توجه به محدودیت زمین پروژه، طراح سعی نموده است با مکان یابی درست، کاربری های مختلف و متنوع پروژه را در یک همجواری ایده آل در نظر بگیرد. شفافیت و پویایی، ایده ی اصلی طرح است. این مفهوم با نمایان ساختن حرکت مراجعین و بازدیدکنندگان در کالبد ساختمان صورت گرفته است.

پردیس سینمایی تماشا

پردیس تماشا به لحاظ امکانات، فضا، فن آوری ساخت، معماری و تجهیزات به کار رفته در آن، دست‌کم در زمان گشایش، نمونه ای بی‌نظیر در میان فضاهای تفریحی ـ فرهنگی بهره برداری شده در ایران بوده است. طرّاحی ساختمان پردیس سینمایی تماشا به صورت استوانه ای چرخنده به دور خود و در نظر گرفتن مسیری مارپیچ گرداگرد آن صورت گرفته است، دسترسی به بام ساختمان و لذّت بردن از نمای اطراف بدون نیاز به ورود به بنا برای عموم میسّر است. تجربه حضور در همین فضای منحصر به فرد می تواند بهانه ی خوبی باشد تا شما این سینما را برای تماشای فیلم مورد نظرتان انتخاب کنید. به علاوه وجود فروشگاه ها و دیگر فضاهای تفریحی را نباید فراموش کنید.
آدرس سینما تماشا: یافت آباد غربی، میدان معلم، خیابان مداین، جنب کاوشکده معلم

سینما تماشا، کاری دیگر از گروه مهندسان مشاور توان و بابک شکوفی است. از نظر معماری، ساختمان علاوه بر به کارگیری هندسه نوآورانه و و فُرم زیبا، به شکلی طرّاحی شده است که از داخل هر واحد تجاری، برای رفتن به سالن‌های سینما دسترس در نظر گرفته شده تا به دور زدن مجتمع و گذر از خیابان و معابر عمومی و محوّطه باز سینما نیاز نباشد. طرّاحی تندیس گونه این بنا از نظر معمارش، الهام گرفته از طرح برنده ابتدایی وی برای بازسازی سینما آزادی است. اما در این پروژه معمار در طرّاحی تماشا، با در اختیار داشتن زمینی وسیع تر به دنبال ایده آل خود رفته و برخی از شاخصه‌های طرح ابتدایی اش برای سینما آزادی را آنجا پیاده نموده است.

مجموعه سینمایی مجتمع کورش

اگر تصمیم گرفته اید که در یک روز هم به سینما بروید و هم برای خرید به بازار و یا مجتمع تجاری سری بزنید، مجتمع کورش بهترین مکانی است که می توانید انتخاب کنید. با این انتخاب می توانید د وقت صرفه جویی کنید و با یک تیر دو نشان بزنید. همچنین در کافی شاپ های این مجموعه یک قهوه بنوشید و از لحظاتتان لذت ببرید. مجتمع فرهنگی، تفریحی، تجاری کوروش در منطقه 5 شهرداری تهران و جنب تقاطع بزرگراه ستاری و خیابان ستاری واقع شده است. دسترسی سریع و آسان از طریق بزرگراه ستاری از شمال و بزرگراه حکیم و خیابان پیامبر از شرق موقعیت مکانی ویژه ای را برای این پروژه به وجود می آورد.
می توانید سری بزنید به بخش اهالی فن چیدانه بزنید و در لیست شرکت های معماری داخلی و دکوراسیون به دنبال اطلاعات تماس آنها و نمونه پروژه هایشان باشید. 

مجتمع «کوروش» از جمله طراحی های مهداد جاویدی‌نژاد با داشتن 14 سالن ویژه نمایش فیلم و تئاتر و همچنین لحاظ کردن دو سالن از این تعداد ویژه نمایش فیلم‌های کودک در حال بهره برداری است. مسوولان و برنامه‌ریزان سینمایی این مجتمع نام سینماهای خاطره‌انگیز را که ازجمله پرمخاطب‌ترین سالن‌ها در لاله‌زار بوده‌اند بر این 14 سالن گذاشته‌اند. در طراحی و ساخت این سالن سینما دو سالن ویژه نمایش فیلم‌های کودک و نوجوان با در نظر گرفتن مختصات سنی کودکان و قرار دادن صندلی‌های ویژه برای کودکان با گروه‌های مختلف سنی در نظر گرفته شده است.

پردیس سینمایی زندگی

مجتمع سینمایی پردیس زندگی نیز دومین گزینه شما خواهد بود تا بتوانید در یک روز هم فیلم ببینید و هم خرید خود را انجام دهید و پس از آن شاید شامی را در رستوان آن نوش جان کنید. سالن های تئاتر این مجموعه نیز با اجرای هر روزه تئاتر میزبان علاقه مندان به این هنر نیز می باشد.
نشانی پردیس زندگی : بزرگراه کاشانی، بلوار اباذر، مجتمع سینمایی پردیس زندگی

مطلب پیشنهادی: گشتی در باغ فردوس، موزه سینمای ایران

پردیس سینمایی زندگی مجموعه‌ای فرهنگی-تجاری در غرب تهران است که دارای پنج سالن سینما، سالن تئاتر، مرکز خرید و رستوران می‌باشد. پنج سالن مجتمع سینمایی زندگی به جدیدترین سیستم‌های نمایشی با آپارات‌های پیشرفته و سیستم صوتی دالبی مجهز هستند. در این مرکز انواع فروشگاه ها وجود دارند که بیشترین تعداد مختص پوشاک آقایان و بانوان و همچنین پوشاک کودکان است. این مرکز دارای ۲ کافی شاپ و چندید فست فود در طبقه اول است.

در مطالب چیدانه با دیگر مکان های تفریحی تهران آشنا شوید:
بهترین مکان ها برای قرارهای عاشقانه در تهران
۱۰ پاتوق قدیمی در تهران برای شکموها
۱۰ پاتوق در تهران برای قرارهای دوستانه

گردآوری شده در تحریریه چیدانه

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه