Chidaneh.com placeholder image

10 مبلمان شهری خلاقانه برای زیبا سازی شهر

به قلم: تحریریه چیدانه

طراحی محوطه: مبلمان های شهری یکی از المان هایی هستند که بر زیبایی سیمای شهر و فضایی که ما برای زندگی انتخاب کرده ایم، تاثیر بسیار زیادی دارند، این المان ها همان قدر که جذاب و زیبا هستند، کاربردی هم هستند، و می توانند به بالاتر رفتن سطح کیفی زندگی ما کمک کنند، چیدانه قبلا هم در مطلب مجسمه های شهری، زینت بخش خیابان ها و بزرگراه های تهران به بررسی برخی از این المان ها پرداخته بود، اما این بار می خواهیم به بحث در رابطه با مبلمان های شهری بپردازیم با این مطلب جذاب از چیدانه همراه باشید تا با هم نمونه های خلاقانه و کاربردی مبلمان های شهری را بررسی کنیم.

استفاده از صندلی های سنگی در طراحی مبلمان شهری

چوب و هنر

صندلی های سنگی

در سطح شهر و مخصوصا در فضاهای پر رفت و آمد مثل محوطه بیرونی مراکز خرید، پاساژ ها و یا پارک ها نیاز به وجود صندلی های برای نشستن و استراحت کردن به شدت احساس می شود، این صندلی ها می توانند ظاهری شبیه سنگ داشته باشند، و نزدیک درختان مکان نمایی شوند و ظاهری جذاب و در عین حال کاربردی به محیط اطراف خود ببخشند، کافی است به عکس بالا نگاه کنید تا متوجه جذابیت این صندلی های سنگی بشوید.

مطلب پیشنهادی چیدانه : چگونه حیاطی زیبا و کاربردی داشته باشیم؟

همنشینی رنگ ها در مبلمان های شهری

صندلی های با رنگ های جذاب

هیچ کس نمی تواند منکر تاثیرات عمیق رنگ بر فضا باشد، همنشینی رنگ ها به راحتی می تواند طراحی ساده یک مبلمان شهریی را جذاب تر و حرفه ای تر جلوه دهد. به عکس بالا نگاه کنید، انتخاب رنگ قرمز برای صندلی های ساده ی یک محوطه با رنگ سبز هوشمندانه ترین انتخاب بوده است چرا که رنگ سبز و قرمز همنشینی جذاب و پر انرژی ای دارند و باعث می شوند تا فضا حالت یکنواختی و سکون خودش را ازدست بدهد.

مطلب پیشنهادی چیدانه: از آرامش طبیعت الهام بگیرید

تلفیق مبلمان فضای شهری با عناصر طبیعی مثل اب

تلفیق مبلمان شهری با عناصر طبیعی

برای ایجاد حس لطافت و صمیمیت بیشتر در فضای شهری می توان از عناصر طبیعی مانند آب بهره گرفت، اگر قرار است تا طراحی مبلمان های شهری را بر عهده بگیرید، به این نکته توجه کنید که می تواند با استفاده از عناصری مثل آب جلوه ای خاص و منحصر به فرد به آن ببخشید، چرا که وقتی کسی برای استراحت روی آن صندلی ها می نشیند، صدای آب باعث ایجاد حس آرامش بیشتر در فرد می گردد و از بودن در آن فضا لذت می برد.

مطلب پیشنهادی چیدانه: سر بزنگاه، به بالکن و حیاط خلوت تان حال و هوای تازه بدهید!

تلفیق گیاهان با مبلمان های شهری

مبلمان های شهری سبز

این نوع مبلمان ها در واقع نمونه دیگری از تلفیق با عناصر طبیعی را نشان می دهند، با این تفاوت که این بار با گیاهان ترکیب شده اند و به نوعی عملکردی شبیه ریه های تنفسی برای فضای شهری دارند. این مبلمان ها می توانند باغچه های کوچکی باشند که قسمتی از آن ها برای نشستن پوشیده شده است، درست مثل چیزی که در عکس بالا دیده می شود.

دلتان می خواهد برای طراحی دکوراسیون داخلی خانه تان یامحوطه بیرونی منزل تان با یک شرکت متخصص یا طراحانی خلاق و زبر دست مشورت کنید؟ پس حتما سری به بخش معماری داخلی و طراحی دکوراسیون اهالی فن چیدانه بزنید و با این گروه های متخصص در سراسر ایران آشنا شوید و از آن ها بخواهید تا به شما در این کار کمک کنند. 

سطل اشغال چرخان در طراحی مبلمان های شهری

سطل آشغال های چرخان

سطل آشغال ها معمولا نمای مناسبی ندارند، وعملا درب های آن ها بعد از مدتی به دلیل زیاد باز و بسته شدن دچار فرسودگی می شوند و می شکنند، به همین دلیل شاید استفاده از سطل آشغال های چرخانی که وقتی به آن ها نیاز دارید با یک دسته یا اهرم به سمت شما بر می گردند، حرکت هوشمندانه تری باشد، به عکس بالا نگاه کنید تا ببینید که دقیقا منظورمان از سطل های چرخان چیست.

مطلب پیشنهادی چیدانه: باغ های دو بعدی تحولی در طراحی محوطه!

محل قرار دادن دوچرخه در فضاهای شهری

کلید هایی برای نگه داری از دوچرخه ها

محل پارک دوچرخه ها هم جزو یکی از جذاب ترین موضوعاتی است که می توان به آن پرداخت و برای آن ایده ای مختلف و جذاب و گیرا داد. به طور مثال در عکس بالا شما شما کلید هایی را می بینید که به صورت ایستاده و کمی مایل طراحی شده اند تا شما بتوانید چرخ دوچرخه های تان را به آن قفل و زنجیر کنید و با خیال راحت به دنبال کار خود بروید.

اگر در رابطه با طراحی دکوراسیون داخلی منزل تان سوالی دارید می توانید آن را در بخش مشاوره دکوراسیون چیدانه مطرح کنید تا کارشناسان چیدانه به شما کمک کنند. 

مبلمان های شهری وسیله ای برای سرگرمی کودکان

مبلمان های شهری، فضایی برای سرگرمی کودکان

این مبلمان های جذاب حتی در کاربری هم می توانند متفاوت عمل کنند، هم ه فضا زیبایی می بخشند، هم می توان به عنوان صندلی از آن ها استاده کرد، هم می توانند مثل یک وسیله بازی و سرگرمی برای کودکان باشد و ساعت ها کودکان را به خود مشغول کند.

مبلمان های تاشو در طراحی فضای شهری

مبلمان های تاشو

مبلما های تاشو هم برای فضاهای شهری بسیار مناسب هستند، چرا که در مواقعی که به آن ها احتیاجی نیست به راحتی در دل زمین فرو می روند و مزاحمتی برای عبور و مرور ایجاد نمی کنند، رنگ این صندلی ها را می توان متفاوت از کفپوش های دیگر در نظر بگیرید تا بهتر دیده شوند، ولی حتما باید به این نکته توجه کرد که موقع رفت و آمد نباید روی آن پا گذاشت تا برای نشستن تمیز  باشند.

مطلب پیشنهادی چیدانه: حیاطی برای آنکه فضای زندگی شما دو برابر شود

نورپردازی مبلمان های شهری

نورپردازی مبلمان های شهری

مبلمان های شهری می توانند با استفاده از نورپردازی چهره ای متفاوت و جذاب ب خود بگیرند. این نورپردازی ها به ویژه ای در زیر سطح نشیمن صندلی ها؛ علاوه بر این که خیره کنند و آزار دهنده نیستند، می توانند به فضا حسی رویایی هم ببخشند، به عکسبالا نگاه گنید تا کاملا متوجه شوید.

 طراحی خلاقانه درپوش راه آب ها در فضا شهری

مبلمان های شهری، پوششی خلاقانه

پوشش های زیبا برای راه آب ها یا دور تا دور درختان هم در حیطه طراحی مبلان های شهری قرار می گیرد، توجه به جزئیات همیشه کار طراحی را حرفه ای تر نشان می دهد، به عکس بالا نگاه کنید، به جای استفاده از پوشش های معمول برای راه آب ها ان ها رابه شکلی خلاقانه طراحی کرده است

ططراحی خلاقانه و هنری برای دورتادور درخت در فضای شهری

و یا حتی دور تا دور درختان نیز از نظر طراح دور نمانده است، یادمان باشد شهری زیبا تراست که به جزئیات آن هم به اندازه کلیات توجه شود.

اگر از خواندن مطلب بالا هیجان زده شده اید پس پیشنهاد می کنم تا خواندن این مطالب را نیز ازدست ندهید: 
مبلمان و طراحی دکوراسیون فضای بیرونی و باغچه منزل
۷ پیشنهاد برای زیبایی طراحی محوطه بیرونی منزل
۱۴ ایده برای ساخت باربیکیو خانگی درحیاط ویلا
به استفاده از چمن مصنوعی در فضای سبزتان فکر کرده اید؟

اگر شما هم نمونه هایی از طراحی های خلاقانه مبلمان های شهری را دارید، آن ها را در قسمت مشاوره دکوراسیون با چیدانه و دیگر دوستان و همراهان به اشتراک بگذارید.

نویسنده : شمیم آقازاده | تحریریه چیدانه

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه