Chidaneh.com placeholder image

پاییزی کردن دکوراسیون منزل با تزئین میوه کاج!

به قلم: لاله داورپناه

ترفندهای دکوراسیون: در این روزها که کم کم به فصل پاییز نزدیکتر می شویم، اگر هنگام قدم زدن در کوچه و خیابان ها گاهی سر خم کنید و به باغچه های کوچک و پای درختان کنار پیاده رو نگاهی بیاندازید، گاه گداری میوه های درختان همیشه سبز کاج را می بینید که بر روی زمین افتاده اند. درختان برافراشته و بلند قد کاج به دلیل سازگاری با چندین نوع آب هوا در بسیاری از مناطق ایران یافت می شوند. بهتر است کمی دولا شوید و یکی از آنها را بردارید و نگاهی به آن بیاندازید. فکر نمی کنید فوق العاده زیبا هستند؟! میوه درختان کاج ظاهری خاص و منحصر به فرد دارند که به نظر من یکی از زیباترین اجزای طبیعت هستند. چیدانه در این مطلب قصد دارد تا به شما پیشنهاد کند با چند ایده ساده این میوه های زیبا را تزئین کنید و در گوشه ای از دکوراسیون منزل خود قرار دهید. با این کار می توانید با دیدن آنها در گوشه ای از خانه بیشتر از این زیبایی لذت ببرید.

چوب و هنر

تزئین گلدان با استفاده از میوه کاج

میوه درخت کاج رنگ قهوه ای سوخته دارد. قهوه ای چون خود رنگی از طبیعت است، در کنار رنگ طبیعی چوب و سبزی رنگ گیاهان ترکیبی زیبا را به وجود می آورد. میوه های کاج را در میان شاخ و برگ گلدان های خانه قرار دهید و یا حتی با ترکیبی از تنه درخت و شاخه های خشکیده، روبان و چراغ های تزئینی گلدانی زیبا برای گوشه ای از فضای نشیمن خانه بسازید.  

ساخت جاشمعی با میوه کاج

جعبه ها و ظروف چوبی نیز فضای خوبی برای نگهداری از این میوه هستند. تعدادی از آنها را در ابعاد و اندازه های دلخواهتان انتخاب کنید و در اطراف جا شمعی قرار دهید. همانطور که در تصویر بالا می بینید می توان ترکیب هایی متنوع و زیبا را با چنین ایده ای به وجود آورد.

مطلب پیشنهادی: دکوراسیون منزل رمانتیک با شمع و شمعدان های زیبا و ارزان

با میوه کاج سبد چوبی را تزئین کنید

دیواره خارجی یک جعبه چوبی مربع شکل را با میوه های کاج که ابعاد و اندازه کوچکی دارند بپوشانید و تزئین کنید. برای زیباتر شدن این روکش می توانید از شاخ و برگ های سبز رنگ کوچک در میان آنها استفاده کنید. با متصل کردن یک شاخه چوب که از مقاومت کافی برخوردار است این جعبه چوبی و ظاهر یک سبد زیبا را به خود خواهد گرفت.

ریسه هایی کنفی از میوه کاج بسازید

رنگ کنف و گونی همیشه در کنار عناصر طبیعی و گیاهان ترکیبی زیبا را به وجود می آورد. به کمک رشته ای از کنف و تعدادی از میوه های کاج ریسه ای بسازید و در مکانی مناسب از فضای داخلی منزل تان به سقف یا دیوار متصل کنید. مطمئن باشید که این ریسه دست ساز، جلوه ای تازه به خانه شما خواهد بخشید.

رشته ای کف را به یک میوه کاج متصل کنید و برای ظروف آشپزخانه و گلدان ها گردنبند بسازید.

مطلب پیشنهادی: ویدئو: ساخت دکوری های ساده و ارزان پاییزی

میوه های کاج را به بلوط تبدیل کنید

تعدادی میوه کاج کوچک بردارید و شاخک های آن را از پایین جدا کنید. این کار را تا جایی ادامه دهید که تنها کلاهکی در قسمت بالای آن باقی بماند. از قطعه های کوچک گونی برای پوشش قسمت پایینی آن استفاده کنید. نمونه ای از این ایده را در تصویر بالا ببینید. با این کار شما میوه های کاج را به میوه های بلوط تبدیل کرده اید.

مطلب پیشنهادی: ۱۱ ایده برای دست ساز های خلاقانه و ارزان در دکوراسیون

  

آویزهای روبان و میوه های کاج

این باز به جای استفاده از کنف می توانید از روبان ها با رنگ و طرح مورد علاقه تان استفاده کنید و میوه های کاج را به آنها متصل کنید. و در بخش های مختلف خانه از آن استفاده کنید. آنها را به گوشه مبلمان چوبی خانه ببندید و یا از لبه میز به طاقچه آویزان کنید.

گروهی از این دست سازها را به عنوان آویز پشت درب استفاده کنید. برای زیباتر شدن این آویز بهتر است که طول روبان ها را کوتاه و بلند ببرید تا وقتی در یک دسته قرار می گیرند روی هم نیفتند.

رنگ آمیزی میوه کاج

تعدادی از میوه های کاج را انتخاب کنید و آنها را رنگ کنید. برای این کار از رنگ های متنوع استفاده کنید و از ترکیب شاد و سرزنده رنگ ها در کنار هم لذت ببرید. میوه های کاج رنگ شده را در ظرفی بگزارید و بر روی میز قرار دهید.

مطلب پیشنهادی: ساخت ظرف معطر برای خوشبو کردن خانه باگل های خشک

گرچه تنها رنگ کردن این میوه ها جلوه ای زیبا و جذاب به آن می بخشد اما شما می توانید برای اینکه آنها را بیشتر در معرض دید قرار دهید با آنها ریسه ای زیبا نیز بسازید.

اگر به دنبال ایده های کوچک برای تغییر دکوراسیون داخلی منزل خود، متناسب با شرایط آن هستید می توانید سوالات خود را در بخش مشاوره دکوراسیون چیدانه با ما، کارشناسان و اهالی فن چیدانه در میان بگذارید.

ساخت یک تابلو رنگارنگ به وسیله میوهای کاج رنگی

میوه های کاج رنگ شده می توانند در طیف رنگی متفاوت، متنوع و در اندازه های مختلف در کنار هم روی سطحی صاف قرار بگیرند و تابلویی هنری را به وجود بیاورند. به تصویر بالا نگاه کنید و به نظرتان چنین تابلویی جذاب و پرانرژی نیست؟! اگر سطح زیر کار را چوبی انتخاب کنید به زیبایی کار کمک بیشتری کرده اید.

مطلب پیشنهادی: با ساخت یک تابلو پاییزی خوش رنگ به استقبال فصل تازه برویم

  

ساخت عروسک با استفاده از میوه کاج

اگر در خانه کودکی دارید که به ساخت کاردستی علاقه دارد، می توانید از ایده هایی که در تصویر می بینید کمک بگیرید و آنها را خوشحال کنید. این عروسک هایی که به شکل حیوانات ساخته شده اند برای دکوراسیون اتاق کودک شما مناسب خواهند بود.

مطالب بیشتر: نقاشی روی پارچه، هنری خیره کننده در دکوراسیون منزل
با یک مهمانی از تابستان خداحافظی کنید!
تایپوگرافی زیبا از حروف انگلیسی در دکوراسیون منزل
ایده های جذاب دکوراسیون منزل با الهام از پرندگان زیبا

نویسنده: لاله داورپناه | در تحریریه چیدانه

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه