Chidaneh.com placeholder image

مبلمان ایرانی در طراحی صحنه هنرمندانه

به قلم: تحریریه چیدانه

ترفندهای دکوراسیون: وقتی به دیدن یک تئاتر یا کنسرت می رویم دوست داریم که از تک تک لحظاتی که آن جا سپری می کنیم لذت ببریم، دوست داریم که همه چیز به بهترین شکل ممکن برگزار شود، اجراها خوب باشند، بازیگران خوبی انتخاب شده باشد، سمفونی های مورد علاقه مان را بشنویم، اما در میان نباید از نقش تاثیر گذار طراحی صحنه ها نیز غافل شد، یک طراحی صحنه خوب می تواند خاطرات زیباتری را ازیک کنسرت یا یک تئاتر برای شما به ارمغان بیاورد، اگر صحنه های یک تئاتر به خوبی طراحی و اجرا شده باشند، شما کاملا حس فضا را درک خواهید و با آن ارتباط بیشتری را برقرار می کنید، این نکته درمورد کنسرت ها نیز صادق است، چیدانه قبلا هم در مطلب فریار جواهریان، معمار صحنه های ۱۰ فیلم از داریوش مهرجویی  با شما از طراحی صحنه سخن گفته بود، اما این بار می خواهیم به سراغ انتخاب مبلمان ها و عناصر مناسب برای طراحی صحنه ها برویم پس با این مطلب جذاب از چیدانه همراه باشید تا با هم ببینیم که در طراحی صحنه چه نکاتی را باید مد نظر قرار دهیم.

فکتور

شیرآلات کسری

همان طور که گفتیم طراحی صحنه یکی از مواردی است که می تواند دراجرای یک کنسرت و یا یک تئاتر الهام بخش و به یاد ماندنی باشد. یکی ازگروه هایی که در کنارطراحی مبلمان برای دکوراسیون داخلی منازل کار طراحی صحنه را نیز انجام می دهد، گروه مبلمان دی دریم است. این گروه که در حال حاضر به عنوان تنها نماینده و عرضه کننده ی انحصاری شناخته ترین برندهای اروپایی در زمینه ی مبلمان برای فضاهای داخلی خانه مشغول به کار است، طراحی صحنه یک کنسرت را نیز بر عهده داشته است.

چندی پیش در تهران سومین فستیوال هنر برای صلح، که اولین گرد همایی و اجرای موسیقی در فضای باز باغ فرهنگسرای نیاوران بود، با حمایت کامل برند نشیمن که زیر نظر طراحان گروه مبلمان دی دریم فعالیت می کند برگزار شد، کار طراحی و اجرای صحنه های این کنسرت بر عهده این گروه بوده است.

مطلب پیشنهادی چیدانه: مجتمع مسکونی آوا آهنگ در باغ های نیاوران

مبلمان های استفاده شده در طراحی صحنه این کنسرت ها همگی از مبلمان های مینیمال و ساده که کمترین تزیینات اما بیشترین تاثیر گذاری را داشتند استفاده شده است. هماهنگی میان طرح ها و رنگ های این مبلمان ها چیزی بود که درمیان خیلی به چشم می آید، طراحی این صحنه باید به نحوی صورت می گرفت که بیشتر بر الات موسیقی و نوازنده ها تاکید می کرد و این عناصر و لوازم تزئینی و دکوری هم چون بستری فکر شده برای اجرایی تاثیر گذار می بودند.

گروه مبلمان دی دریم در تلاش است تا با ارائه محصولات و طراحی های خاص امکان تحقق رویای کوچک شخصی و در عین حال منحصربه فرد را در هر محیطی را فراهم سازد. به همین دلیل تصمیم گرفتند تا برای طراحی صحنه این کنسرت ها از المان هایی استفاده کنند که هویت هنر ایرانی را بیشتر نشان دهد، این عناصر همگی دارای رنگ های هماهنگ بوده و همه آن ها جزو المان هایی ایرانی بودند، مانند فرش هایی با طرح و نقش ایرانی، سازهای مانند دف، رنگ های تاثیر گذار مانند قرمز مایل به قهوه ای، رعایت چنین نکاتی در تاثیر گذار بودن طراحی صحنه مهم است. 

در پایان از گروه مبلمان دی دریم که با عکس ها خود ما را در نوشتن این مطلب یاری کردند تشکر می نماییم، برای دیدن دیگر عکس ها و پروژه های این گروه و نحوه اطلاع از تماس با آن ها می توانید به وبسایت گروه طراحی مبلمان دی دریم مراجعه کنید.

مطالب پیشنهادی چیدانه: 
۷ ایده راحت و زیبا برای طراحی دکوراسیون پذیرایی منزل
۱۱ طراحی چشمگیر برای اتاق های نشیمن کوچک
۱۲ رنگ مبلمان که با هر دکوراسیونی ست می شوند!
پیشنهادی متفاوت برای مبلمان خانه های کوچک

اگر در رابطه با طراحی دکوراسیون داخلی منزل تان سوالی دارید می توانید آن را در بخش مشاوره دکوراسیون چیدانه مطرح کنید تا کارشناسان چیدانه به شما کمک کنند.

نویسنده : شمیم آقازاده | تحریریه چیدانه

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه