Chidaneh.com placeholder image

7 ایده برای مخفی کردن ستون ها در دکوراسیون داخلی

به قلم: تحریریه چیدانه

ترفندهای دکوراسیون: یکی از مشکلات امروزی در بسیاری از فضاها حضور سازه هایی مانند تیر ها و ستون ها است که نمای نامطلوبی را ایجاد می کند، و در اکثر موارد علاوه بر اینکه دید مخاطب را نسبت به فضا را مختل می کند، موقعیت چیدمان مبلمان را مختل می کند. امروز در چیدانه راه کار هایی آسان و مقرون به صرفه را برای پوشاندن و مخفی کردن ستون های مزاحم ارائه می دهیم، با ما همراه باشید.

چوب و هنر

برای ستون های که به ناچار در فضای عمومی مثل نشیمن شما ایجاد شده اند، بهترین ایده تبدیل آن به یک ویترین دکوری است. به سادگی با چند تخته چوب و یک ترکیب رنگ منحصر به فرد می توانید فضای خودتان را متمایز کنید و از شر آن ستون مزاحم خلاص شوید.

همیشه پوشاندن و مخفی کردن راه حل آسانی برای فضای شما نیست گاهی با بلد کردن و برجسته کردن یک عنصر بسیار ساده به نتیجه ی مطلوبتان خواهید رسید. به طور مثال برای یک فضایی با این شکل و ستونی که در فضای عمومی نشیمن شما ایجاد شده است به سادگی با رنگ کردن سطح ستون و یا تغییر متریال و مصالح آن و ایجاد ترکیب رنگ با سایر عناصر می توانید فضای خود را منحصر به فرد کنید. چیدانه قبلا در مطلب تزئین و استفاده کاربردی ستون در طراحی داخلی شما را با راه کارهای دیگری آشنا کرده است به آن سری بزنید و از ایده های آن استفاده کنید حتما برایتان جذاب خواهد بود. 

برای یک فضایی مثل اتاق کار همیشه یک کتابخانه نیاز است، حالا اگر اتاق کارتان کوچک است و دست بر قضا یک ستون هم ناغافل در میان سبز شود چه باید کرد؟ بهترین راه حل تبدیل این ستون به یک کتابخانه ی جمع و جور است که علاوه بر مخفی کردن ستون، اوضاع نا بسامان  اتاق شما را نیز سر و سامان می دهد.

با فضاهای کوچک امروزی بسیاری از عناصر در فضا به اجبار حذف می شود، یکی از این عناصر که در فضاهای امروزی دیگر به چشم نمی آیند ویترین ها می باشند، ویترین ها که غالبا در نزدیکی فضای غذاخوری قرار می گیرند، فضای مناسبی برای ظرف و ظروف ها می باشند و به حق بسیار هم پر کاربردند. یک راه حل منحصر به فرد تبدیل ستون ها به کمدها می باشند که به سادگی به فضای شما  نظم می دهد و برای فضاهای کوچک با یک ستون بی استفاده بسیار کاربردی است.

کمی خلاقانه تر به عناصر اطرافمان نگاه کنیم حتما ایده های بی نظیری به ذهنمان خطور خواهد کرد، چه ایرادی دارد که که یک ستون را تبدیل به نمایی از یک باغچه ی کوچک کنیم، آن چه باید در نظر بگیریم تنها یک جمله است، هیچ قاعده و قانونی برای دکوراسیون شما وجود ندارد همه چیز وابسته به خلاقیت شماست، برای یک ستون بی استفاده که در فضای خود دارید ایده ی چند شاخه چوب خشکیده و یک نور پردازی ساده بسیار کارساز خواهد بود.امتحان کنید حتما لذت خواهید برد.

همیشه نیاز به ترکیب چند روش برای پوشاندن و یا زیبا کردن ستون های بلا استفاده ی داخل فضا نیست ، گاهی سادگی عین زیبایی است، در مواردی از این دست با خلی کردن بخشی از ستون و یک نور پردازی ساده می توانید ستون بی استفاده ی خود را به یک طاقچه ی بی نظیر برای یک تندیس خاص تبدیل کنید.

برخی از ستون ها را می توان امتداد داد و به یک دیوار جدا کننده یا پارتیشن تبدیل کرد، حتی می توان آن ها را شفاف در نظر گرفت و کاربرد دو جانبه ای برایشان ایجاد کرد، یک دیوار جدا کننده با کاربرد شلف! ایده ی بسیار بی نظیری برای هر فضای عمومی می تواند باشد، اگر تصور می کنید ساخت آن برایتان دشوار است می توانید از اهالی فن متخصص در  این زمینه کمک بگیرید.

آیا شما هم از این ایده های خلاقانه در خانه خود دارید؟ پس همین الان عکس آن رادر بخش مشاوره دکوراسیون برای ما بفرستید تا بتوانیم برای تولید مطالب بعدی از آن ها استفاده کنیم. 

مطلب بیشتر:۸ ایده برای مخفی کردن سیم ها در دکوراسیون منزل
۷ ایده استفاده از شمع در دکوراسیون منزل
۷ پیشنهاد کاربردی برای فرو رفتگی های دیوار
با ظروف رنگی آشپزخانه خود را متفاوت کنید
۱۰ جالباسی مدرن در دکوراسیون منزل
۱۰ ایده استفاده از چشم نظر در دکوراسیون منزل برای رفع بلا !
۷ جای مناسب برای میز اتو در دکوراسیون منزل!

نویسنده: ثمینا فراهانی | تحریریه چیدانه

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران
www.yekta28_76122 در تاریخ 21 شهریور 1397
بسیار عالی

ثبت دیدگاه