Chidaneh.com placeholder image

7 ایده تزیین دیوار های خالی

به قلم: تحریریه چیدانه

دیوار: مهمترین عنصر در طراحی هر فضایی از دیدگاه من دیوارها هستند، دیوارها همان عنصری هستند که به ترکیب هر فضایی شخصیت می بخشند، برای ایجاد یک فضای منحصر به فرد همیشه نیاز نیست از یک کالای لوکس استفاده کنید یا مبلمان آن چنانی تهیه کنید، گاهی فقط کافی است کمی خلاقیت به خرج دهید و با وسایل ساده بهترین طراحی داخلی را داشته باشید، پس با چیدانه همراه باشید تا شما را با ترفند های تزیین دیوار آشنا کنیم.

چوب و هنر

یکی از آن عناصری که به سادگی می تواند فضای ما را دگرگون کند ظروف قدیمی چوبی و حصری با رنگ ها و طرح های مختلف است، اگر یک رنگی آن را ندارید اصلا نگران نباشید، خلاقیتتان حتما به سراغ شما خواهد آمد، به سادگی می توانید با رنگ های دلخواه ظروف خود را رنگ آمیزی کنید و از زیبایی آن در فضای دکوراسیون خود لذت ببرید.

گل های دست ساز پارچه ای یکی دیگر از آن عناصری است که همه با دیدنش شیفته ی آن می شوند، این گل ها به سادگی می توانند در فضای داخلی بدرخشد، ساخت آن ها آنقدر ساده است که با یک بار درست کردن به سادگی می تواند این کار را تکرار کنید، برای این کار فقط نیاز به یک کمی پارچه ی بی استفاده دارید که با هم هارمونی مناسبی داشته باشند، خورده پارچه ها را به شکل گل برگ ها ببرید و روی هم قرار دهید، بدوزید و خودتان بسازید. خلاقیت خود را در این کار دخیل کنید حتما به طرح های بهتری خواهید رسید.

برای تزیین دیوارها آنچه که همیشه به ذهن می رسد استفاده از یک قاب با یک منظره یا عکسی خاطره انگیز است، اما بیایید کمی خلاقانه تر به آن نگاه کنیم ، استفاده از قاب های خالی روی دیوار! شاید در نگاه اول کمی غیر قابل تصور باشد اما جسارت به خرج دهید و کمی متفاوت باشید، همین تفاوت است که فضای نشیمن شما را منحصر به فرد می کند، امتحان کنید حتما لذت خواهید برد.

اگر دوست دارید به فضای خانه ی خود حال و هوای طبیعت بدهید،همیشه نیاز نیست که از گل و گلدان استفاده کنید، می توانید در سفر بعدی خود صدف یا سنگ های بامزه ی زیادی را جمع آوری کنید، و آن ها را در کنار هم بچسبانید و برای خود یک قاب پر از خاطرات خوش جمع آوری آن ها بسازید، بچه ها به خوبی می توانند در جمع آوری آن ها به شما کمک کنند از کمک آن ها غافل نشوید.  

ایده ی استفاده از پارچه ها یکی از آن ایده های مقرون به صرفه ایست که برای تمام دیوارها منحصر به فرد است، این پارچه های بامزه و دوست داشتنی می تواند زینت بخش اتاق کودک شما باشد، می توانید طرح های بامزه را روی آن ببرید و در کنار هم روی دیوارتان قرار و حتی از این پارچه های فانتزی استیکر دوست داشتنی برای اتاق کودک دلبندتان بسازید.

یکی دیگر از عناصری که می تواند به دیوار شما روح و شخصیت زیبایی ببخشد استفاده از ظروف با مزه ی لعاب دار است که در همه ی بازارها به خوبی پیدا می شوند، می توانند از یک سبک و طرح باشند و یا حتی ترکیب چند طرح با هم باشند، خلاقیت خود را به کار بگیرید و و یک دیوار بامزه ی خلاقانه برای پشت کنسول خود ترتیب دهید.

راه حل های ساده همیشه کاربردی تر هستند، اما به راحتی می توانیم از این راه حل های کاربردی، راه حل منحصر به فرد دیگری بسازیم ، همان ایده ی همیشگی استفاده از قاب های ساده ی منظره و عکس را در نظر بگیرید، به جای استفاده از یک قاب بزرگ چند قاب یک شکل و هم اندازه را در نظر بگیرید، و برای پس زمینه ی آن یک تم ساده با اشکال مختلف را انتخاب کنید و از دست سازه ی خلاقانه ی خود در اتاق خواب خود  لذت ببرید. 

خوشحال می شویم ایده های رنگارنگ خود را با ما دربخش مشاوره دکوراسیون چیدانه به اشتراک بگذارید.

مطلب بیشتر:۱۰ ایده خیره کننده برای دیوار بین کابینت آشپزخانه
۸ کاغذ دیواری که شما را به اشتباه می اندازد!
خودتان بسازید: رنگ آمیزی دیوار خانه با طرح گل دار
دیوار شیشه ای با طرح های زیبا در دکوراسیون داخلی منزل
۱۱ دیوار سبز جذاب در منزل و دفتر کار شما

نویسنده: ثمینا فراهانی | تحریریه چیدانه

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه