Chidaneh.com placeholder image

7 کاربرد گلیم و جاجیم در دکوراسیون خانه ایرانی

به قلم: تحریریه چیدانه

فرش و قالیچه: این روزها بسیاری از خانم های خانه دار برای تزئین خانه های خود از گلیم و جاجیم استفاده می کنند چرا که این نوع از دست بافته ها، به دلیل داشتن پشم طبیعی گوسفند و رد هنر دست های بانوان روستایی، حس زندگی در خود دارند و حال و هوای دیگری به خانه های آپارتمانی ما بی خشند، امروز در چیدانه ترفندهای بی نظیری برای استفاده از گلیم و جاجیم ها در دکوراسیون داخلی برای شما ارائه کرده ایم با ما همراه باشید.

چوب و هنر

گلیم ها و جاجیم ها می توانند به راحتی جای فرش ها را در فضای داخلی ما پر کنند، جاجیم ها و گلیم ها را به خوبی می توانید با دکوراسیون سبک مدرن خود هماهنگ کنید، یک دست مبلمان رنگ خنثی روشن، به خوبی با رنگ های شاد گلیم و جاجیم های دست بافت ترکیب می شوند و دکوراسیون شما را منحصر به فرد می کنند.

یک فضای مناسب دیگر برای گلیم ها و جاجیم ها فضای زیر میز نهار خوری شماست، می توانید در منزلتان ترکیب از فرش و گلیم داشته باشید، می توانید فضای جلوی مبل خودتان را به فرش و فضای زیر غذا خوری خود را به گلیم یا جاجیم ها اختصاص دهید، یک نکته ی مهم از دید من در دکوراسیون داخلی همین موضوع است که هیچ قاعده و قانونی برای فضای شما وجود ندارد، تنها قانون آسایش شما در فضای داخلی تان است.

می توانید کوسن هایی از جاجیم داشته باشید و به فضای دکوراسیون خود را به سبک ایرانی تغییر بدهید، با این کار به خوبی می توانید فضایی متمایز داشته باشید، همیشه نیاز نیست عناصر به همان شکل اصلی که وجود دارند استفاده شوند، به خوبی با تغییرات ساده می توانید یک دکوراسیون عالی و مقرون به صرفه داشته باشید.

پوف های پر طرف دار کاموایی را که یادتان هست؟ برای دکوراسیون اصیل خود یکی از آن ها به جنس جاجیم یا گلیم تهیه کنید، این پوف ها برای فضای جلوی شومینه ی شما بسیار مناسب اند، به خوبی می توان به فضای شما تم شرقی خوبی ببخشند.

پشتی، مبلمان راحت خانه ایرانی، امروزه هم طرف دار های خاص خودشان را دارند، هنوز هم در خانه های حیاط دار قدیمی و با صفای پدر بزرگ مادر بزرگ هایمان یکی از آن ها به چشم می خورد، گلیم ها و جاجیم ها به خوبی می توانند روکش مناسبی برای پشتی های نفیس ما باشند، امتحان کنید حتما شیفته ی آن ها می شوید.

همیشه اسم تابلو فرش های نفیس به گوش ما خورده است، یک گلیم دست بافت بی نظیر یا یک جاجیم چند رنگ همان چیزی است که می تواند ایده هایی برای تزیین دیوار خالی شما باشد، حتی اگر سبک دکوراسیون شما ایرانی است، می توانید با این کار ترکیبی سبک خانه ی خود را به سبک تلقیفی تغییر دهید، و لذت ببرید.

مبل فرش ها نیز یکی از آن عناصر بی نظیری هستند که می توانند از جنس گلیم و جاجیم ها باشند و در فضای دکوراسیون داخلی ما خوش بدرخشند، مبل فرش ها ظاهر ایده آل و اصیلی دارند که به خوبی برای فضای دکوراسیون داخلی با سبک ایرانی مناسب اند.

اگر به دنبال وسایل دکوری خاص متناسب با دکوراسیون خانه تان می گردید، یا قصد خرید جهیزیه دارید و یا دوست دارید تغییری در اثاثیه خانه به وجود بیاورد و برای پیدا کردن وسایل دکوراسیون منزل و گشت و گذار در بازار زمان کافی در اختیار ندارید. به روشی ساده تر کالاهای مورد نظرتان را پیدا کنید. این بار هم چیدانه برای شما راه حلی در نظر دارد از بخش ویترین کالاها در وب سایت چیدانه دیدن کنید، محصولات مورد علاقه خود همانند فرش و موکت بین محصولات متنوع با اطلاعات دقیق ببینید و با هم مقایسه کنید، برای خرید و کسب اطلاعات بیشتر در مورد محصول با فروشندگان آنها تماس بگیرید. 

با خواندن مطالب زیر می توانید بیشتر در مورد فرش ها بدانید: 
برای خرید فرش ایرانی به چه نکاتی باید توجه کنید؟
۷ نکته طلایی برای ست کردن فرش ایرانی با دکوراسیون منزل
فرش را روی زمین پهن یا به دیوار آویزان کنیم؟
انتخاب فرش ، دکوراسیون منزل خوش رنگ و لعاب
کدام فرش ایرانی مناسب دکوراسیون منزل شماست؟

نویسنده: ثمینا فراهانی | تحریریه چیدانه

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه