Chidaneh.com placeholder image

11 صندوقچه قدیمی در دکوراسیون امروزی

به قلم: تحریریه چیدانه

ترفندهای دکوراسیون: بیشتر ما در گوشه کنار خاطرات کودکی مان و تصاویری که گهگاه از آن دوران جلوی چشم هایمان می آید صندوقچه ای چوبی را می بینیم که رویش پارچه ای سفید و قلاب بافی شده پهن است. صندوقچه ای که همیشه مادر بزرگ با آن دستان لرزان که بوی بهشت می دادند از داخلش برای ما که با چشمان گرد شده و پر از هیجان منتظر بودیم، چیزهای بیرون می آورد که دنیای کودکانه ما را زیر و رو می کرد، گاهی آبنبات و پسته و گاهی پارچه ای از جنس ابریشم و گاهی ترمه ای نفیس به رسم یادگاری، خلاصه آن که این صندوقچه ها همیشه برای ما مرموز بود و هست، همیشه دوست داشتم که یکی ازاین صندوقچه ها را در خانه خودم داشته باشم، چند روز پیش دوباره این رویای کودکانه به سراغم آمد و تصمیم گرفتم ببینم چگونه می توانم از این صندوقچه ها در خانه استفاده کنم که کارآیی داشته باشد و صرفا برای تزیین استفاده نشود، بعد با خودم فکر کردم شای شما هم دوست داته باشید این ایده ها را ببینید بنابر این تصمیم گرفتم تا در چیدانه این مطلب را با شما به اشتراک بگذارم.

صندوقچه های قدیمی، کاناپه های جدید

قالیشویی ادیب

صندوقچه های قدیمی، کاناپه های جدید

از این صندوقچه ها می توان به عنوان کاناپه هایی مدرن استفاده کرد، کافی است داخل آن ها را با فوم و یا پشم شیشه پر کنید، روی آن را با پارچه هایی با طرح و نقش ایرانی تزئین کنید و  زیبایی آن را با یک کوسن تکمیل کنید. می توانید زیباترین طرح های بالشتک و کوسن را در ویترین کالاهای چیدانه ببینید.

کنسول هایی از جنس صندوقچه های قدیمی

کنسول هایی از جنس صندوقچه های قدیمی

آینه و کنسول عناصر جلوه بخش دکوراسیون داخلی منزل هستند و چشم پوشی از زیبایی آن ها تقریبا غیر ممکن است. می توانید صندوقچه مورد نظرتان را در زیر آیینه و به عنوان کنسولی قدیمی و با اصالت استفاده کنید. قبلا هم در مطلبی مانند ساخت میز کنسول زیبا با یک درب قدیمی به شما نشان دادیم که چگونه از وسایل کهنه و قدیمی لوازم دکوری جدید بسازید.

صندوقچه های قدیمی و میز آرایشی

صندوقچه های قدیمی و میز آرایشی

حتی می توانید آینه ها را روی دیوار نصب نکنید و به جای آن، آینه ها را دقیقا روی خود صندوقچه ها قرار دهید و از یک میز ارایشی با حس و حالی متفاوت بسازید. البته باید از محکم بودن جای آن ها و سر نخوردن شان اطمینان حاصل کنید.

صندوقچه های قدیمی در راهرو

صندوقچه های قدیمی در راهرو

این صندوقچه ها کمک حال شما برای زیبایی بخشیدن به گوشه و کنار خانه هستند. می توانید آن ها را در راهرو خانه تان قرار دهید و روی آن را با لوازم و وسایل دکوری مختلف نظیر کتاب ها، یک شمعدان و یا حتی یک شمعدان لاله عباسی پر کنید.

میزهای پاتختی از صندوقچه های قدیمی

میزهای پاتختی از صندوقچه های قدیمی

اگر می خواهید اول صبح که بیدار می شوید چشمتان به این صندوقچه ها بیافتد و همان سر صبح پر شوید از لذت های دوران کودکی تان، از این صندوقچه ها به عنوان میزهای پاتختی در اتاق خواب تان استفاده کنید. هم جالب هستند و هم متفاوت.

صندوقچه های چوبی در اتاق خواب

صندوقچه های چوبی در اتاق خواب

این صندوقچه های چوبی را می توانید در جلوی تخت خواب های تان هم به عنوان یک میز استفاده کنید. عکس بالا را نگاه کنید تا ببینید که این کار چگونه امکان پذیر است.

صندوقچه های قدیمی، انباری هایی دم دست

صندوقچه های قدیمی، انباری هایی دم دست

لازم نیست که حتما کاربری این صندوقچه ها را عوض کنیم، این صندوقچه ها می توانند به عنوان یک انباری دم دستی برای وسائلی که نیاز داریم اما نمی خواهیم جلوی دید باشند مورد استفاده قرار بگیرند.

صندوقچه های قدیمی، نقطه کانونی فضای داخلی

صندوقچه های قدیمی، نقطه کانونی فضای داخلی

این صندوقچه ها را می توان به عنوان یک عنصر تزیینی و نقطه ای کانونی که حسابی جلب توجه می کند در دکوراسیون داخلی فضاهایی مانند اتاق کار، اتاق نشیمن و حتی اتاق غذاخوری استفاده کرد. تصمیم گیرنده شما هستید.

میزهای بفل مبلی و صندوقچه های قدیمی

میزهای بغل مبلی و صندوقچه های قدیمی

مطلب ۷ میز عسلی که مبلمان تان را زیباتر می کنند را یادتان هست که تعدادی میز بغل مبلی را به شما معرفی کردیم؟ می توانید ایده ای که در عکس بالا می بینید را هم به آن ها اضافه کنید. و از صندوقچه های قدیمی میزهای بغل مبلی بسازید و حسابی مهمان های تان را شگفت زده کنید.

میزهای جلو مبلی از صندوقچه های قدیمی

میزهای جلو مبلی از صندوقچه های قدیمی 

دلیل نمی شود که وقتی از صندوقچه های قدیمی میزهای بغل مبلی ساختید، نتوانید از آن ها میزهای جلومبلی بسازید. با خیال راحت هر گونه میزی که می خواهید از آن ها بسازید. این صندوقچه های قدیمی هم توانایی اش را دارند و هم استعدادش را. به راحتی می توانید به آن ها اطمینان کنید.

دکوپاژ روی صندوقچه های قدیمی

دکوپاژ روشی آسان برای نو کردن وسایل کهنه است. البته این هنر برای تغییر ظاهر لوازم و وسائل هم به کار می رود. شما می توانید تعدادی پارچه با طرح های ایرانی که اصالت را به خانه تان می آورند پیدا کنید و با استفاده از هنر دکوپاژ صندوقچه قدیمی تان را برای قرار گرفتن در دکوراسیون خانه ایرانی تان آماده کنید.

مطالب پیشنهادی: 
جذابیت دکوراسیون ایرانی با طرح و رنگ صنایع دستی
زیبایی هنر خوشنویسی در طراحی دکوراسیون ایرانی
پشتی، مبلمان راحت خانه ایرانی
دکوراسیون زیبای ایرانی با فرش های اصیل ایرانی!
کرسی، گرمابخش دکوراسیون خانه ایرانی!

اگر شما هم فضایی را می شناسید،که پر از نشانه های شخصی شماست، تورهای چیدانه مشتاق است از شما و محل زندگی دوست داشتنی تان عکاسی کند و آن را به مخاطبان چیدانه نشان دهد. اگر علاقه دارید که عکس های خلاقانه بیشتری از خانه های ایرانی برای ایده گرفتن ببینید خانه یا محل کار خود را با ما به اشتراک بگذارید!

نویسنده : شمیم آقازاده| گردآوری در تحریریه چیدانه

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه