Chidaneh.com placeholder image

8 ترکیب رنگی کلاسیک و ماندگار در دکوراسیون منزل

به قلم: تحریریه چیدانه

ترکیب رنگی: همه ی ما می دانیم فضای تک رنگ چندان دلچسب نیست و اغلب در خانه هایمان از چندین رنگ استفاده می کنیم. اما این کار نیاز به دقت و فراست دارد تا هماهنگی و زیبایی فضا تأمین شود و ناظر را خسته و دلزده از رنگ های نا متناسب نکند. برخی از ترکیب های رنگی آنقدر شناخته شده هستند که شاید نیاز به گفتن آن ها نباشد اما با این وجود چیدانه می خواهد چندین ترکیب رنگی بدون نقص را که هرگز از انتخاب آن ها پشیمان نمی شوید، برای دکوراسیون داخلی منزل تان معرفی کند که شاید خودتان نیز با آن ها آشنا باشید. پس با ما همراه باشید…

سرویس خواب بالسا

1. زرد و آبی در دکوراسیون داخلی

این دو رنگ مانند نمک و فلفل، جفت کاملی را می سازند. امکان پیدا کردن دو سایه از آن ها که به هم نخورند، بسیار کم است – آن ها به عنوان رنگ های اصلی کیفیتی ساده و ابتدایی را به اشتراک می گذارند که باعث می شود همواره با هم هماهنگ باشند. ترکیب آبی با زرد یکی از ۷ ترکیب رنگی بی نظیر با زرد است. بسیاری از افراد تصور می کنند آبی و زرد، سنتی هستند. با وجود درست بودن این تصور، شما می توانید با انتخاب خطوط طراحی شده و الگوهای هوشمندانه مانند تصویر، این دو رنگ را در دکوراسیون مدرن یا انتقالی خود وارد کنید.

2. دکوراسیون سیاه و سفید

پیشنهاد می کنم خانه خود را با رنگ های سیاه و سفید نونوار کنید. این دو رنگ در کنار هم، ترکیبی بسیار شناخته شده و در عین حال هم چنان بسیار جذاب و سطح بالا هستند. آن ها در هر اتاقی و به هر اندازه ای قابل استفاده هستند و جای هیچ نگرانی نیست که شما را دل زده کنند.

3. صورتی و سبز در دکوراسیون منزل

چرا این دو رنگ که هرکدام زیبایی های خاص خود را دارند، در کنار هم این قدر فوق العاده به نظر می رسند؟ به طبیعت فکر کنید: گل های صورتی بر فراز ساقه های سبز، روییده در چمن زار و احاطه شده در شاخ و برگ ها. پس از رنگ سبز و ترکیب های با طراوت آن در دکوراسیون منزل غافل نشوید. اگر می خواهید این دو رنگ در کنار هم، به اتاق تان حس اتاق کودک و نوجوان ندهد، از دو یا سه سایه ی تقریبا چرک آن ها استفاده کنید – مانند دکوراسیون اتاق خواب در این تصویر.

4. آبی تیره و سفید در دکوراسیون

ترکیب رنگ آبی تیره و سفید هیچ وقت از مد نمی افتد – چه در لباس رسمی و چه در دکوراسیون اتاق. دیوار های آبی تیره با جزییات چوبی سفید و یک میز قهوه خوری رنگ شده در کنار قالیچه ای که این دو رنگ را به هم پیوند زده، ظاهر این اتاق نشیمن را گرم و دلنشین کرده اند. این نوعی از بازی با رنگ ها در اتاق نشیمن است.

5. زرد و خاکستری در طراحی داخلی

این دو رنگ به خوبی مکمل یکدیگر هستند: رنگ زرد به درخشان و روشن شدن رنگ خاکستری کمک می کند؛ خاکستری نیز زرد را آرام و از اغراق و تندروی آن جلوگیری می کند. یک رابطه ی دوطرفه!

6. قرمز و بژ در دکوراسیون داخلی منزل

این ترکیب شباهت خاصی به ترکیب زرد و خاکستری دارد – یکی از آن ها هویتی پررنگ دارد، در حالی که دیگری ساکت و آرام است. دلیل هماهنگی خوب آن ها، ته مایه ی گرم شان است. برجستگی و درخشش قرمز را با رنگ بژ آرام کنید و فضایی غنی، دعوت کننده و در عین حال دلپذیر ایجاد کنید. چیدانه پیش از این ۷ ایده استفاده از رنگ قرمز در دکوراسیون داخلی منزل را به شما پیشنهاد داده است.

7. نارنجی و آبی در دکوراسیون داخلی

خلق یک زیبایی چشم‌نواز با رنگ‌های متضاد! این دو رنگ در چرخه ی رنگ متضاد هستند و در نتیجه این به معنای آن است که ترکیب خوبی با هم تشکیل می دهند. اگر نمی توانید یک نارنجی جیغ را در اتاقی لاجوردی تحمل کنید، از سایه های ملایم تر آن استفاده کنید. این نشیمن آرام با رنگ های فیروزه ای کم رنگ و لاجوردی ملایم، مایه های رقیق نارنجی و آبی پوشیده شده است که فضا را بسیار آرامش بخش و در عین حال تأثیرگذار کرده اند. اگر می خواهید ۷ ترکیب رنگی جذاب با نارنجی را بشناسید، به این مطلب چیدانه سری بزنید.

8. شکلاتی و بنفش کم رنگ در طراحی داخلی

بنفش کم رنگ و شکلاتی در کنار هم به بهترین حالت ظاهر می شوند. نکته ی مهم این است که نباید از رنگ بنفش خیلی روشن و درخشان استفاده کرد – یک سایه ی گچی از بنفش در کنار قهوه ای غلیظ بسیار عالی به نظر می رسد. یک دیوار بنفش کم رنگ به این کنج دنج زندگی بخشیده است. تجربه دکوراسیون منزل شاهانه با رنگ بنفش را از دست ندهید.

حال شما به ما بگویید ترکیب رنگ موردعلاقه تان چیست و اگر آن را در دکوراسیون منزل تان به کار برده اید و فضایی منحصر به فرد و خلاقانه خلق کرده اید، از طریق همکاری با تحریریه چیدانه دکوراسیون زیبای خود را به ما و مخاطبان چیدانه نشان دهید.

مطالب بیشتر:
۷ترکیب رنگ که در دکوراسیون داخلی خوش می درخشند!
انتخاب ترکیب رنگی مناسب برای دکوراسیون منزل
۶ قانون ست کردن رنگ ها در دکوراسیون منزل!
معجزه چرخه رنگ در دکوراسیون منزل

۸ پالت رنگی حسادت برانگیز

منبع: Houzz | مترجم: فاطمه افشاریان | تحریریه چیدانه

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه