Chidaneh.com placeholder image

ایده های گچبری در دکوراسیون خانه های امروزی!

به قلم: تحریریه چیدانه

سقف: خانه های ایرانی مملو است از تزئینات مختلف، تزییناتی که حضورشان خانه را زیباتر و فضای آن را دل چسب تر می کند، تزییناتی بس پر جزییات که چشم هر بییننده ای را به خود خیره می کند. در مطلب آینه کاری تلالو نور و روشنی خانه های ایرانی به بررسی آینه ها و آینه کاری در معماری ایرانی پرداختیم، حالا هم می خواهیم یکی دیگر از تزیینات داخلی خانه را بررسی کنیم، می خواهیم به سراغ گچبری ها برویم، گچبری هایی که مثال آن ها را در هیج جای دیگری نمی توان پیدا کرد. گچبری هایی که ظرافت تراش شان زبان را به تحسین وا می دارد. قطعا کاربرد این گچبری ها در خانه های امروزی با خانه های قدیمی و سنتی فرق دارد پس با چیدانه در این مطلب همراه باشید تا ببینیم که گچبری ها در خانه های مدرن چه معنا و مفهومی گرفته اند.

تابلو فرش ریحان

گچری های سقف

وقتی صحبت از گچ بری ها به میان می آید اولین چیزی که به ذهن انسان می رسد سقف خانه است. درست هم هست، چرا که در قدیم هم از هنر گچبری برای از سادگی درآوردن سقف ها استفاده می شده است. گچبری های سقف دارای اشکال مختلف و متفاوتی هستند که می توان آن ها را با توجه به چیدمان مبلمان ها و یا حتی سبک دکوراسیونی خانه انتخاب کرد.

گچبری ها، جدا کننده سقف و دیوار

از گچبری ها برای جدا کردن دیوار از سقف و از بین بردن حالت یک پارچگی آن ها استفاده می شود. معمولا این گچبری ها رنگی متفاوت از دیوار و سقف دارند و بیشتر هم با رنگی مکمل رنگ اصلی دیوارها رنگ می شود تا زیبایی آن بیشتر به چشم بی آید.

گچبری هایی با ضخامت زیاد

در دیوارهایی که ارتفاع زیادی دارند معمولا از گچبری هایی با ضخامت زیاد استفاده می کنند تا حضورشان باعث شود تا ارتفاع دیوار کمتر به نظر برسد. شما هم می توانید از همین ترفندهای دکوراسیونی برای خانه تان استفاده کنید.

ایجاد سقف کاذب با گچبری ها

اگر می خواهید در خانه تان سقف های کاذب متفاوتی داشته باشید از گچبری ها استفاده کنید و مانند عکس بالا به وسیله آن ها در سقف حفره ای زیبا ایجاد کنید. حتی می توانید به وسیله نورپردازی ها هم آ« ها را کمی متفاوت تر کنید.

گچبری ها راهی برای ایجاد هماهنگی در دکوراسیون داخلی

گچبری ها را الزاما نباید در حد فاصل دیوار ها و سقف ها استفاده کرد. می توان برای ایجاد هماهنگی بیشتر در دکوراسیون داخلی فضاهایی مانند اتاق خواب و یا نشیمن در بالای درب های ورودی هم از همان گچبری هایی که در دیوارها استفاده شده، استفاده کنید. اگر رنگ شان هم یکی باشد که بهتر است. همین نکته های ظریف دکوراسیونی می تواند به شما در داشتن فضایی زیبا تر و دل نشین تر کمک کند.

گچبری و دیوارهای بلند

چند پاراگراف بالاتر به استفاده از گچبری ها در دیوارهای بلند اشاره کردیم. حالا هم میخ واهیم نوع دیگری از آن ها را ببینیم. برای دیوار های این چنین بلند هم می توان نوع دیگری از گچبری ها را استفاده کرد. می توان دیوار ها را با استفاده از قاب های گچبری شدهن حس و حالی تازه بخشیدف اصلا شاید بشود داخل این قاب ها را با تابلو های نفیس و زیبا زیباتر هم کرد، این دیگر به سلیقه خودتان بر می گردد.

گچبری ها در فضاهای داخلی

برای استفاده از گچبری ها محدودیتی وجود ندارد و شما می توانید از آن ها در فضاهای داخلی مختلف استفاده کنید. مثلا برای سقف فضاهایی مانند حمام ها که معمولا سقف ها به دلیل رطوبت موجود پوسیده می شوند. برخی از انواع این گچبری ها لایه هایی محافظ و کمی براق دارند که همی میتواند برای دکوراسیون داخلی حمام جالب باشد و هم کاربردی است.

مطالب پیشنهادی چیدانه:
طراحی سقف منزل برای زیبایی دکوراسیون خانه ایرانی
۱۱ ترفند در دکوراسیون داخلی که سقف را بلندتر جلوه می دهد!
ایده های کاربردی برای طراحی سقف در دکوراسیون منزل
۷ پیشنهاد عالی برای پوشش سقف حیاط خلوت، پاسیو و نورگیر
طراحی سقف ایرانی، تاجی بر فراز معماری ایرانی

شما هم اگر در خانه ای زندگی می کنید که گچبری های زیبایی دارد حتما عکس آن را در بخش مشاوره دکوراسیون چیدانه با ما به اشتراک بگذارید.

نویسنده : شمیم آقازاده| گردآوری در تحریریه چیدانه

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه