Chidaneh.com placeholder image

8 کاربرد گیاهان خانگی در دکوراسیون منزل

به قلم: تحریریه چیدانه

گیاهان خانگی: برای همه حس طبیعت و حضور آن در زندگی بسیار اهمیت دارد، اما در زندگی های آپارتمانی امروزی داشتن یک فضای سبز به دلیل کمبود فضا بسیار کم رنگ شده است، بالکن ها فضای چندانی برای گل و گیاه ندارند و همان چند گلدان کوچک هم به فصل بهار یا تابستان موکول می شود. اما امروز در چیدانه می خواهیم گلدان ها را به خانه ی خود بیاوریم و از جذابیت آن ها در تمام فصول استفاده کنیم با ما همراه باشید.

قالیشویی ادیب

اولین موضوع در گلدان های خانگی نوع آن هاست، گل های فصلی را بشناسید و گلدان های خود را در فصول مختلف تعویض کنید، این موضوع به شما کمک می کند که همیشه گل و گیاه تر و تازه داشته باشید، می توانید از یک کارشناس در این زمینه کمک بگیرید. هر گلدانی نیاز به مقدار مشخصی نور و هوا دارد بنابراین بهترین محل قرار گیری آن ها در نزدیکی پنجره ها می باشد.

درختچه های طبیعی ظاهر متفاوت تری به طراحی فضای داخلی شما می بخشند، به دلیل ابعاد و سایز خود برای خانه های جمع و جور هم مناسب اند در واقع به فضا نظیم می دهند تا گلدان های ریز ریز که گوشه و کنار خانه ی خود قرار دهید، حتی می توانید آن ها را در ترکیب با سایر لوازم و وسایل فضای داخلی خود انتخاب کنید و به فضای خود جلوه ی متفاوتی ببخشید.

گلدان ها می تواند بیشتر از یک فضای سبز جمع و جور در فضای داخلی شما باشند، به طور مثال در فضایی مثل فضای نشیمن بالا حضور رنگ سبز برگ های گلدان در ترکیب با سفید زمینه ی دیوار ها و رنگ قهوه ای چوب مبلمان ها در کنار فرش لاکی رنگ بسیار جذاب شده است. گاهی وقت ها در طراحی ها نیاز به یک عنصر، به رنگ سبز احساس می شود که به خوبی می توانید با یگ گلدان آن را رفع کنید.

طبیعت برخی از گلدان ها به گونه ایست که نیاز به نور بیشتری دارند تا طراوت و تازگی خود را داشته باشند، به قول معروف نیاز به نور شب هم دارند، بنابراین برای تامین این نور می توانید گلدان های خود را در کنار یک آباژور قرار دهید و علاوه برا دو چندان شدن زیباییشان بتوانند به خوبی در شب هم نور مورد نیاز خود را تامین کنند.

حضور یک گلدان در فضای غذا خوری شما می تواند یک ایده ی بی نظیر باشد، حال اگر رنگ سبز گلدان شما با پس زمینه ی قرمز رنگ اشتها آور ترکیب شود، فضای منحصر به فردی را برای غذاخوری شما رقم می زد که با سایر فضاها متفاوت است، پس یک گلدان برای این فضا تهیه کنید و لذت ببرید.

راه پله ها و گوشه های خانه ی خود را با گل و گیاه ها پر کنید، یکی از بهترین راه ها برای تزیین گوشه های خانه ها و حتی قناسی های آن استفاده از گل و گیاه است، با این کار ظاهر دیگری به این فضاهای فراموش شده بدهید و آن ها را نقاط برجسته ی خانه ی خود کنید، می توانید در کنار آن ها از عناصر بی نظیر دیگر مثل لوازم دکوراتیو هم استفاده کنید و جذابیت آن فضا را دوچندان کنید.

هیچ قاعده و قانونی نیست که شما گلدان خود را در کدام فضا قرار دهید می توانید برای فضاهای خصوصی تر خود نیز از آن ها استفاده کنید چه اشکالی دارد که در فضای حمام و سرویس بهداشتی خود یک گلدان بی نظیر داشته باشید؟ و فضای آن را منحصرا برای خود طراحی کنید و از آن لذت ببرید حتی با یک گلدان کوچک!

فضای اتاق خواب خود را فراموش نکنید، حضور یک گلدان در فضای اتاق خواب شما می تواند فضا را بسیار سرزنده تر کند، اما توجه داشته باشید که درختچه های خود را دورتر از تخت خواب خود قرار دهید چرا که خوابیدن زیر آنها به لحاظ علمی صحیح نیست، آن ها را در مقابل تخت خواب خود قرار دهید و هر روز صبح از سرزندگی آنها لذت ببرید.

اگر به دنبال گیاهان خانگی برای دکوراسیون منزل یا محل کار خود هستید می توانید سوالات خود را در مشاوره دکوراسیون چیدانه مطرح کنید و برای اجرای آن از اهالی فن چیدانه در بخش گیاهان خانگی، گلخانه و باغبانی کمک بگیرید.

درباره ی گیاهان آپارتمانی بیشتر بدانید:
گیاهان زینتی فضای باز، زندگی بخش گلدان های پاییزی!
گیاهان آپارتمانی ، طراوت بخش یک دکوراسیون زیبا
گیاهان آپارتمانی بهار را به خانه می آورند!
گیاهان آپارتمانی از نمایشگاه گل و گیاه
نکاتی مهم برای نگهداری گل ها در آپارتمان

ساخت باغ های مینیاتوری در خانه

نویسنده: ثمینا فراهانی | تحریریه چیدانه

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران
آذرین وب در تاریخ 24 آذر 1394
بسیار زیبا ممنون

ثبت دیدگاه