Chidaneh.com placeholder image

7 اشتباه رایج در دکوراسیون داخلی راهروها

به قلم: تحریریه چیدانه

ترفندهای دکوراسیون: ورودی ها و راهروها اولین فضایی است که در هنگام ورود به منزل با آن رو به رو می شویم، بنابراین توجه به جزئیات آن و نحوه ی صحیح دکوراسیون آن اهمیت ویژه ای دارد، امروز در چیدانه می خواهیم با اشتباهات رایج در دکوراسیون ورودی و راهرو آشنا شویم با ما همراه باشید.

سرویس خواب بالسا

ورودی ها باید پر نور و دعوت کننده باشند، راهرو های باریک و کم نور حالت دعوت کنندگی خوبی ندارند ،به جهت آن که راهرو ها بهره ای از نور طبیعی نمی برند در نتیجه استفاده از نور زرد نسبت به نور آبی برای این فضاها بیشتر توصیه می شود.

اگر راهروهای ورودی شما باریک و تنگ هستند آن ها را به حال خود رها نکنید به سادگی با استفاده از آینه ها فضای راهروهای خود را دوبرابر و روشن تر کنید و بگذارید حس زندگی در آن به جریان بافتد.

کف راهرو ها به هیچ وجه نباید موکت باشند، حتی اگر متریال کل کف شما موکت است ،متریال قسمت ورودی و راهروها را تغییر دهید، این امر به لحاظ بهداشتی بسیار مهم است.

برای بخش ورودی خود از یک فرش یا قالیچه با عنوان پادری استفاده کنید، با این کار اجازه ی ورود گرد و خاک و سایر آلودگی را به فضای داخلی خانه کمتر خواهید کرد.

در یک راهروی استاندارد حضور عناصری مانند جاکفشی، جاکلیدی، و چوب لباسی الزامی است، این عناصر باید با فاصله ی مناسب از درب ورودی قرار بگیرند و در ابعاد و اندازه ی مناسب با فضا باشند، توجه داشته باشید که اگر جا لباسی شما همیبشه مملو از لباس است پس بهتر است از جا لباسی های بسته و کمد طور استفاده کنید تا اغتشاش بصری در دکوراسیون شما ایجاد نکند.

اصولا در معماری امروزی سرویس های بهداشتی اولین چیزی است که بعد از ورودی به چشم می خورد! هر چند که از نظر برخی اصول و قواعد درست است و از خیلی جهات هم نادرست، اما آنچه که باید به آن بیشتر توجه کنید خوش بو مانندن فضای راهروهاست، چرا که این فضا اولین جایی است که به آن قدم می گذارید پس باید از هر نظر حس خوشایندی را برای شما ایجاد کند.

راهرو ها هم نیاز به تزئینات و توجه ویژه دارند، شمع آرایی،  قرار دادن گل و گلدان، و حتی استفاده از تابلوها به خوبی می توانند این فضا را برای شما منحصر به فرد تر جلوه دهند و دعوت کننده ی خوبی به فضای شما باشند.

اگر در فضایی با دکوراسیون خلاقانه کار و زندگی می کنید و یا فضایی این چنینی را می شناسید،که پر از نشانه های شخصی شماست، تورهای چیدانه مشتاق است از شما و محل کار و زندگی تان عکاسی کند و آن را به مخاطبان چیدانه نشان دهد. اگر علاقه دارید که عکس های خلاقانه بیشتری از خانه های ایرانی برای ایده گرفتن ببینید خانه یا محل کار خود را با ما به اشتراک بگذارید!

مطالب بیشتر: ۷ اشتباه رایج در دکوراسیون داخلی نشیمن
۷ اشتباه رایج در دکوراسیون داخلی اتاق خواب
نکاتی برای طراحی ورودی در دکوراسیون منزل
فضاهای کوچک اما خیره کننده!
طراحی ورودی بر اساس سبک زندگی شما
۸ ایده برای طراحی فضای ورودی خانه، تاثیر اول، تیرآخر!
۵ ایده عالی برای طراحی فضای ورودی

نویسنده: ثمینا فراهانی | تحریریه چیدانه

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران
شهروند در تاریخ 19 دی 1394
با سلام . درخصوص چیدمان راهروها، باتوجه به اینکه اکثر خانه هایی که در ایران ساخته میشوند از داشتن چنین فضایی محروم هستند و معمولن و مستقیم به نشیمن یا پذیرایی راه پبدا میکنند زیاد نمیتواند کار آیی داشته باشد . بیشتر برای فضاهایی که مستقیم وار فضای میشوند طرح خود را ارائه فرمایید . با تشکر
farahani_samin در تاریخ 21 دی 1394
با سلام، با تشکر از نظر خوب شما دوست عزیز ، در مطلب بعد حتما در باره ی فضای مد نظر ذکر شده ی شما ایده های کاربردی را ارائه می دهیم. پیروز و سربلند باشید .

ثبت دیدگاه