Chidaneh.com placeholder image

15 تا از زیباترین ایستگاه های مترو در دنیا

به قلم: تحریریه چیدانه

سفر با معماری: در کشورهای مختلف جهان سیستم های حمل و نقل عمومی به فضاهایی جذاب و چشم گیر تبدیل شده اند. این ایستگاه های مترو با لوستر های مجلل، طراحی داخلی های معمارانه و پراکندن نور، رفت و آمد را بسیار دلپذیر کرده و از خسته کننده بودن آن جلوگیری می کنند. ما مجموعه ای از جذاب ترین ایستگاه های مترو جهان را در این مطلب گرد آورده ایم تا از دیدن آن ها لذت ببرید. با چیدانه همراه باشید…

سرویس خواب بالسا

1. ایستگاه مترو Kungstradgarden در استکهلم، سوئد

این ایستگاه یادگار هایی از استکلهم قدیم و کاخ Makalös را در خود جای داده است ودارای طراحی داخلی با ظاهری صنعتی و چشم گیر است.

2. ایستگاه مترو Wesfriedhof در مونیخ، آلمان

این ایستگاه شامل 11 چراغ روشنایی مقعر است که فضا را از نورهای مسحورکننده آکنده می نمایند.

3. ایستگاه مترو Khalid Bin Al Waleed در دبی

دبی به خاطر غنا و ثروتش نشهور است و این ایستگاه نیز از این قاعده مستثنی نیست. لوستر های حجیم به شکل ستاره دریایی درخشان از سقف آویزان شده اند تا نوری آبی بر فضای ایستگاه که تصاویری از غواصان جستجوگر مروارید را به نمایش گذاشته، بپراکنند.

4. ایستگاه مترو T-Centralen در استکهلم، سوئد

این ایستگاه از بیرون خیلی معمولی است اما همین که قدم به داخل آن می گذارید با سطوحی غار-مانند در رنگ های آبی و سفید روشن مواجه می شوید.

5. ایستگاه مترو Art Et Metiers در پاریس، فرانسه

در این ایستگاه در دنیای خیالی ژول ورن غرق می شوید. این ایستگاه شامل دیوار های مسی است که دارای پنجره هایی به سبک زیردریایی ها هستند و چرخ دنده های بسیار بزرگ از سقف آویزان شده اند.

6. ایستگاه مترو Formosa Boulevard در کوشونگ، تایوان

در ایستگاه یک اثر هنری شیشه ای تشکیل شده از 4500 پنل وجود دارد که که گفته شده بزرگ ترین اثر شیشه ای در دنیا است.

7. Grand Central Terminal در نیویورک، امریکا

به سقف خیره کننده ی این ترمینال نگاه کنید که دارای رکورد جهانی گینس به عنوان بزرگ ترین ایستگاه راه آهن دنیا می باشد.

8. ایستگاه مترو Stadion در استکهلم، سوئد

بیش از 90 تا از ایستگاه های مترو در استکلهم با مجسمه ها، موزاییک کاری ها، نقاشی ها و اینستالیشن ها توسط هنرمندان تزیین شده اند. یکی از آن ها این ایستگاه می باشد که با نقاشی رنگین کمانی زیبا و پرهیاهویی، قوس ها را خط دار نموده است.

9. ایستگاه قطار Atocha در مادرید، اسپانیا

این ایستگاه بزرگ ترین ایستگاه شهر است و دارای ساختاری شیشه ای و فولادی می باشد که در محل اجتماع آن گیاهان گرمسیری وجود دارند. هنگامی که منتظر قطار هستید می توانید مجسمه های ایستگاه را نگاهی بیندازید.

10. ایستگاه مترو Avtovo در سنت پترزبورگ، روسیه

این ایستگاه با لوسترهایی که در مرکز ناحیه ی پیاده روی قرار گرفته اند، مزین شده است و در سطوح ایستگاه تزییناتی شامل شاخ و برگ گیاهانی خاص، ستون های مرمر، موزاییک کاری های باشکوه و یادگارهای تاریخی دیده می شود.

11. ایستگاه مترو Komsomolskaya در مسکو، روسیه

طراحی این ایستگاه از سبک نئوکلاسیک الهام گرفته شده است. لوستر ها و سقف در درون این ایستگاه یادآور سالن های رقص بزرگ هستند و موزاییک کاری ها الهام گرفته از سخنرانی مشهور استالین در زمان جنگ می باشند.

12. ایستگاه مترو Mayakovskaya در مسکو، روسیه

این ایستگاه یکی از زیباترین ایستگاه های مترو در دنیا است که با مرمر، فولاد ضدزنگ و لامپ هایی پنهان درون فرورفتگی های بیضی سقف تزیین شده است.

13. ایستگاه مترو Park Pobedy در مسکو، روسیه

این ایستگاه نیز با شیشه های رنگی و دکوراتیو، ساختار مرمری از کف تا سقف، سقف های غار-مانند و برخورداری از طولانی ترین پله های برقی اروپا، به ایستگاهی خیره کننده و مشهور تبدیل شده است.

14. ایستگاه مترو Toledo در ناپل، ایتالیا

این ایستگاه با پنل های نوری درخشانش که راهرو ایستگاه را درخشان کرده اند، بسیار شگفت انگیز به نظر می رسد. این ایستگاه یکی از عمیق ترین ایستگاه های ناپل است.

15. ایستگاه Zoloti Vorota در کیف، اوکراین

جمعی از هنرمندان با موزاییک کاری های ظریف در امتداد ستون ها و سطوح این ایستگاه آن را تزیین کردند. این ایستگاه هم چنین دارای لوستر هایی با نورپردازی شمع-مانند است که شکوه فضا را دوچندان می کنند.

مطالب بیشتر:
۷ استراحت گاه کوهستانی تماشایی در نقاط مختلف دنیا
۱۰ جاذبه گردشگری جهان برای سفر در سال ۲۰۱۵ (۲)
۱۰ رستوران برتر دنیا!
۱۰ روستای منحصر به فرد در کوهستان های ایران

۱۱ بنای شگفت انگیز که پیش از مرگ باید آن ها را ببینید

منبع: businessinsider | مترجم: فاطمه افشاریان | تحریریه چیدانه

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه