Chidaneh.com placeholder image

8 درس بزرگ در دکوراسیون سرویس بهداشتی و حمام کوچک

به قلم: تحریریه چیدانه

فضاهای کوچک: شاید برای شما هم سوال باشد که چگونه باید با سرویس بهداشتی و حمام های کوچک تان برخورد کنید و چگونه برای آن ها دکوراسیونی مناسب پیدا کنید. اما این مطلب به شما نشان می دهد که چگونه می توانید از پس چالش طراحی دکوراسیون سرویس بهداشتی و حمام کوچک بر بیایید. بر خلاف نظر خیلی ها با کمی دقت می شود تمام تجهیزات سرویس بهداشتی را در این فضاهای کوچک جای داد به شرطی که تا انتهای این مطلب با چیدانه همراه باشید تا ما ترفند های دکوراسیونی آن را با شما در میان بگذاریم.

چوب و هنر

تجهیزات سرویس بهداشتی با کمترین تزیینات

سعی کنید تجهیزاتی را انتخاب کنید که فضای زیادی را برای جا سازی اجزای دیگردر اختیار تان قرار دهد. مثلا سینک بدون پایه که بتوانبد دست کم سبد لباس های کثیف، مواد شوینده بهداشتی و یا هر چیز دیگری را که فکرمی کنید در زیر آن ها قرار دهید.

تجهیزات سرویس بهداشتی به سبک کلاسیک

برای سرویس های بهداشتی کوچک تان از تجهیزاتی به سبک کلاسیک استفاده کنید، این تجهیزات با توجه به سبک طراحی شان هم شکیل هستند و هم فضای زیادی را در اختیار شما قرار می دهند، چرا که معمولا سبک این سینک ها  و کابینت ها به صورتی است که در عین زیبا بودن و جادار بودن مساحتی کمتر از آنچه که شما فکر می کنید را اشغال می کند و شاید باید بابت این پتانسیل از آن ها تشکر کنیم.

تجهیزات بزرگ در سرویس بهداشتی های کوچک

این سرویس بهداشتی کوچک و باریک را ببینید تا متوجه شوید نیازی نیست تا از همه تجهیزات لازم این فضا چشم پوشی کنید. یکی از هوشمندانه ترین کارهایی که در طراحی دکوراسیون داخلی این سرویس بهداشتی صورت گرفته است استفاده از ارتفاع دیوارها است، ارتفاع بلند سینک، نصب کردن جای دستمال کاغذی ها در ارتفاع، استفاده از روشنایی های دیواری آن هم درست در بغل آینه که فضا را باز تر کرده است، همه و همه از ترفندهای دکوراسیونی است که شما هم می توانید آن ها را برای سرویس بهداشتی کوچک خود به کار ببرید، یکی از مزیت های استفاده از ارتفاع در فضاهای کوچک این است که دیگر لزومی ندارد برای راه رفتن مدام مراقب اطراف باشید.

این هم نمایی دیگر از همان سرویس بهداشتی کوچک شماره قبل است. می توانید ببنید که بازی با مواد و مصالح مختلف در دکوراسیون داخلی فضاهای کوچک تا چه اندازه به دلبازی فضا کمک می کند. برای این که بیشتر متوجه شوید می خواهم توجه تان رابه کاشی های براق دیوار این سرویس بهداشتی جلب کنم که با انعکاس نور خود باعث می شوند تا فضا باز تر به چشم بیاید. در این سرویس بهداشتی حتی سینک روشویی هم با دقت و ظرافت خاصی انتخاب شده است و کاملا با دیگر تجهیزات سرویس بهداشتی ست و هماهنگ است.

ترکیب فضاها با یکدیگر در سرویس بهداشتی های کوچک

اگر نمی توانید برای هر کدام از فضاهای حمام و سرویس بهداشتی یک فضای جداگانه در نظر بگیرید، پس آن ها را با یکدیگر ترکیب کنید، نگران نباشید چرا که پرده های حمام برای این تفکیک های فضایی به شما کمک خواهند کرد، این کار به شما کمک خواهد کرد تا برای دیگر تجهیزات سرویس بهداشتی تان جا باز شود.

تجهیزات سفارشی برای سرویس های بهداشتی

اگر علاقه به شخصی سازی دارید و همچنین نمی توانید از تجهیزاتی مانند وان ها چشم پوشی کنید، بهترین راه این است که آن ها را سفارش دهید، ممکن است که مقرون به صرفه نباشد، اما دست کم آن چه را که شما از طراحی دکوراسیون داخلی سرویس های بهداشتی تان توقع دارید را به شما تحویل می دهد.

قوانین دکوراسیونی را بشکنید

لزومی ندارد که حتما به همه قوانین دکوراسیون متعهد باشید، مثلا در سرویس های بهداشتی کوچک لزومی ندارد که حتما سینک ها و آینه ها از دیوار فاصله بگیرند، آن ها می توانند تا جای ممکن به دیوار کنار دستشان بچسبند، حتی می توانید چراغ های روشنایی را هم روی آینه ها نصب کنید. یادتان باشد که این شما هستید که برای طراحی دکوراسیون داخلی خانه تان تصمیم نهایی را می گیرید، پس حسابی دستتان باز است.

تضاد رنگی مواد و مصالح

وقتی از دو مواد و مصالح با دو رنگ متضاد استفاده می کنید، باعث می شوید تا در فضا عمق و بعد به وجود بیاید، و همین امر باعث می شود تا فضای کوچک تان بزرگ تر به نظر برسد. مصداق بارز این جمله را در عکس بالا به راحتی می توانید ببینید.

اگر شما هم در خانه ای کوچک زندگی می کنید، با همین ترفندهای ساده به راحتی می توانید فضای کوچک تان را جذاب تر و دلچسب تر کنید. دوستان چیدانه ای شما در بخش مشاوره دکوراسیون آماده ی پاسخ گویی به سوالات شما هستند، اهالی فن چیدانه نیز با متخصصان و طراحان مجرب و حرفه ای برای اجرای خواسته هایتان در کنار تان هستند.

درباره ی دکوراسیون مناسب فضاهای کوچک بیشتر بدانید: آپارتمان های کوچک، کوچک نیستند!
۱۲ ایده دکوراسیون منزل برای بزرگ تر نشان دادن فضاهای کوچک
۵ ایده برای تلفیق اتاق خواب و اتاق نشیمن در آپارتمان های نقلی
چیدمان زیبا برای نشیمن های مربع شکل آپارتمان های کوچک
بهترین استفاده از فضا در دکوراسیون منزل کوچک (۲)

بزرگ نمایی خانه ای کوچک با بازسازی زیرزمین

نویسنده : شمیم آقازاده | تحریریه چیدانه

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه