Chidaneh.com placeholder image

10 دکوراسیون ورودی شگفت انگیز برای استقبال از مهمان!

به قلم: تحریریه چیدانه

ورودی و راهرو: فضای ورودی یک فرصت بسیار عالی برای خوشامد گفتن به افراد است و وقتی بعد از یک روز طولانی و شلوغ به خانه بر می گردید، می تواند خیلی سریع به شما حس رضایت و خوشحالی از بودن در منزل را منتقل کند. خبر خوب اینکه با ترفندهایی بسیار ساده، سریع و ارزان می توان این فضای فراموش شده ی کنونی را به یک فضای فوق العاده تبدیل کرد.
قبل از شروع، با دیدی تازه به ورودی تان نگاه کنید و تصور کنید برای اولین بار است دارید آن را می بینید. اولین چیزهایی که به چشم تان می آید چیستند؟ از این فضا چه استفاده ای می کنید؟ این فضا درباره ی شما و سبک زندگی شما چه چیزهایی را بیان می کند؟ پاسخ به این سؤال ها در افزودن و حذف کردن عناصر به شما کمک خواهد کرد.

چیدانه هم مثل همیشه ایده های برای تان دارد که شاید به کارتان آید؛ با ما همراه باشید…

سرویس خواب بالسا

1. میز در فضای ورودی منزل

اولین گزینه ی بدیهی و کاربردی برای ورودی اضافه کردن یک میز برای نگه داشتن گلدان ها، آباژور ها، کلید ها، کیف دستی ها و تمام اشیایی است که شما معمولا به محض ورود به خانه می خواهید از خود جدا کنید. اگر فضای کافی در ورودی دارید، میزهایی با مکان هایی برای نگهداری وسایلی مثل کفش ها یا روپوش ها انتخاب کنید. کنسول های کشو دار نیز برای این فضا مناسب هستند.
اگر فضای ورودی منزل تان کوچک است، میزهای گرد به دلیل لبه های نرم تر نسبت به میزهای مستطیلی و قابلیت تطبیق پذیری در گوشه های قناس، گزینه های بهتری هستند. بوفه های ایستاده نیز به دلیل باریک بودنشان و اشغال فضای کم برای این فضاهای کوچک مناسب اند.

2. یک میز و یک صندلی در فضای ورودی خانه

چه چیزی بهتر از اینکه یک میز در ورودی داشته باشیم تا به محض ورود به خانه کیف مان را روی آن بگذاریم؟ و یک صندلی که روی آن بنشینیم و به راحتی کفش های مان را بیرون بیاوریم؟ اگر می خواهید این میز و صندلی فضای زیادی اشغال نکند، میزی را انتخاب کنید که صندلی در زیر آن جای گیرد.

در هنگام انتخاب میز و صندلی برای فضای ورودی، به این نکته توجه داشته باشید که با سبک دکوراسیون منزل تان، رنگ ها، الگوها و اشکال آن هماهنگ باشد.

رنگ، ترفندی آسان برای ایجاد تغییر در ورودی است. شما به راحتی می توانید رنگ دلخواه خود را در تجهیزات کوچک، مبلمان مانند چهارپایه ها یا گلدان ها استفاده کنید.

3. یک میز کوتاه در ورودی که می تواند به عنوان نیمکت هم استفاده شود!

یک عنصر هوشمندانه و کم جا برای ورودی نشیمنی است که می تواند محلی برای کیف های دستی، سبدها و کیسه های خرید نیز باشد. چنین نشیمنی برای نشستن و بیرون آوردن کفش به خصوص برای کودکان نیز بسیار مناسب است. شما هم چنین می توانید کفش ها یا حتی مجلات و روزنامه های اضافی خود را در زیر این نیمکت قرار دهید. این یکی از ۵ ایده عالی برای طراحی فضای ورودی است که هم ساده و ارزان و هم بسیار کاربردی می باشد.

4. کوسن ها در فضای ورودی

اگر فضایی برای نشیمن در ورودی خود دارید، آن جا را با کوسن های رنگی زیبا کنید. نشیمن گرم و نرمی مثل این نمونه به شما فرصت نشستن و یک نفس عمیق به محض ورود به خانه را می دهد.
ضمن اینکه کوسن ها، راه حلی دیگر برای نمایش رنگ های دکوراسیون منزل تان هستند یا می توانند طرح و الگوی کلی به کار رفته در طراحی داخلی خانه تان را منعکس کنند – مانند الگوی کوسن ها و کاغذ دیواری در این تصویر.

5. گیاه در ورودی منزل

یک گیاه پر برگ و سبز با طراوت، تازگی و رنگش راه حلی ساده برای زندگی بخشیدن به یک ورودی خسته کننده است. تنوع بسیار زیاد گیاهان و حتی گلدان ها، به شما این امکان را می دهد که به راحتی گیاهی متناسب با دکوراسیون خود انتخاب کنید. برای مثال قرار دادن گل های رنگی یا پر شاخ و برگ به سادگی زیبایی و وقار این ورودی تک رنگ به سبک صنعتی را از بین می برد، در حالی که انتخاب این گیاه سبز با برگ های بزرگ و گلدان زغالی رنگ، به زیبایی رنگ و زندگی به این فضا بخشیده است. از ایده هایی خلاقانه برای داشتن ورودی هایی خیره کننده غافل نشوید!

ضمنا به ارتفاع گیاه موردنظر خود برای فضای ورودی نیز دقت کنید. مثلا در این نمونه ارتفاع بلند گیاه چشم را به سمت بالا و مسیر پله ها می کشاند.

6. آینه در فضای ورودی

آینه در این فضا به انعکاس نور و بزرگ تر به نظر رسیدن فضا کمک کرده است. به علاوه اینکه ایده ای کاربردی برای چک کردن ظاهر در هنگام خروج از منزل است. شما برای انتخاب آینه، گزینه های بسیار متنوعی در اختیار دارید. می توانید آینه را به صورت تک یا در ترکیب با کمدها و کنسول ها به کار ببرید. آینه از نکاتی برای طراحی ورودی در دکوراسیون منزل است که نباید از آن غافل شد.

این ایده ی بسیار جذاب، چند منظوره نیز می باشد. آینه ای قدی با یک میز شیشه ای و چهارپایه روبروی آن، محلی برای وسایل، کفش ها و چک کردن ظاهر شما فراهم می کند. ضمنا می توانید رو میزتان را با گل های تازه، شمع های معطر با رایحه ای دعوت کننده و یا هر اکسسوری دیگری تزیین کنید. شما به راحتی می توانید بهترین دکوراسیون ورودی با تغییرات خلاقانه داشته باشید.

7. اکسسوری های زیبا و کاربردی در فضای ورودی

گاهی اکسسوری ها و لوازم بسیار ساده و کوچک می توانند فضای ورودی شما را متحول کنند. مثلا یک سینی برای کلیدها، میز را از ریخت و پاش نجات می دهد. شما می توانید با عناصر تزیینی کوچک این سینی را به عنصری دکوری نیز بدل کنید.

چیدانه پیش از این بهترین جا برای جاکلیدی در دکوراسیون منزل را به شما معرفی کرده است.

8. قلاب یا جالباسی در ورودی خانه

یکی از کاربردی ترین عناصری که در ورودی می توان استفاده کرد، جالباسی است. گاهی این جالباسی می تواند به سادگی نصب چند قلاب معمولی به دیوار باشد. مزیت حضور این جالباسی ها در ورودی این است که شما لازم نیست هربار برای ورود به خانه یا خروج از آن به کمد لباس خود مراجعه کنید. ضمن اینکه مبل های شما را از ریخت و پاش کت ها و روپوش ها نجات می دهند.

اگر برای قلاب ها نمی توانید از فضای دیوار استفاده کنید، جالباسی های ایستاده گزینه های جایگزین مناسبی هستند. این ایده، تجربه ای انرژی بخش برای تمیز نگه داشتن ورودی منزل است.

9. قالیچه یا فرش باریک (رانر) در فضای ورودی منزل

یک راه حل مناسب برای جلب توجه به فضای ورودی، پهن کردن فرش و قالیچه است. رانرهای راهرو گزینه های خوبی هستند زیرا کف را پوشانده و سطحی نرم در زیر پا ایجاد می کنند. آن ها هم چنین از کفپوش محافظت کرده و به فضا رنگ و روح می بخشند.

10. تابلو هنری در فضای ورودی خانه

گاهی تمام چیزی که شما نیاز دارید، تنها یک تابلو هنری زیبا در فضای ورودی است. در این مورد هم طراحی ورودی بر اساس سبک زندگی شما امری مهم است. انتخاب نوع اثر، مانند اشیا و وسایل دیگر می تواند سبک کلی دکوراسیون منزل شما نشان دهد.

به ما بگویید…
ترفندهای شما برای زیباتر به نظر رسیدن دکوراسیون منزل تان چه بوده اند؟ ایده های خلاقانه خود را با ما به اشتراک بگذارید!
ضمنا می توانید سوالات، نظرات و پیشنهاد های خود را در بخش مشاوره دکوراسیون چیدانه مطرح کنید.

مطالب بیشتر:
۱۰ پادری مدرن و مقرون به صرفه برای ورودی خانه
هشتی ایرانی را به ورودی خانه های امروزی بیاورید

فنگ شویی ، ورودی خانه شما را متحول می کند!
ورودی ساختمان: ۱۰ فضای کوچک اما خیره کننده!

۸ ایده برای طراحی فضای ورودی خانه، تاثیر اول، تیرآخر!

منبع: Houzz | مترجم: فاطمه افشاریان | تحریریه چیدانه

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه