Chidaneh.com placeholder image

8 ترکیب رنگ که طبیعت را مهمان خانه شما می کند!

به قلم: تحریریه چیدانه

ترکیب رنگی: طبعیت همیشه جز جدانشدنی زندگی بشر بوده است، حتی تصور  این که فضای داخلی شما ردپایی از طبیعت را با خود به همراه داشته باشد آرامش را به روح و جان ما منتقل می کند، اما یک نکته که باید به آن توجه کنیم شناخت رنگ های طبیعت و نکته ی مهم تر از آن شناخت ترکیب رنگ های مناسب با آن رنگ هاست، رنگ های طبیعت تنها معطوف به سبز و آبی نمی شوند بلکه گستره ی وسیعی از رنگ ها را شامل می شود که در این مطلب از چیدانه به برخی از آن ها اشاره می کنیم، با ما همراه باشید.

چوب و هنر

رنگ های لوکس غالبا با رنگ هایی همانند طلایی همراه می شوند، به واقع می توان گفت که از دیرباز حضور رنگ طلایی در کنار ترکیبات مناسب خودش حس نوعی لوکس گرایی را برای فضای شما به همراه دارد، ترکیب طلایی با طیفی از رنگ های آبی همچون آبی یخی، کله غازی و یا آبی درباری این خاصیت لوکس گرایی را در فضای شما تشدید می کند، این ترکیب رنگ در کنار مبلمانی با سبک کلاسیک می تواند حس لوکس بودن فضای شما را دو چندان کند.

رنگ لیمویی از آن ردسته رنگ هایی است که غالب افراد آن را رنگ ریسکی می دانند، در صورتی که اگر این رنگ به درستی در کنار ترکیب رنگ های متناسب خود قرار بگیرد می تواند فضایی آرام و در عین حال روشن و سرشار از انرژی را برای شما ایجاد نماید، ترکیب رنگ لیمویی در کنار آبی روشن و سفید برای فضاهایی همانند اتاق خواب ترکیب بسیار ایده آلی محسوب می شود.

رنگ زرد روشن به تنهایی در هر فضایی قرار گیرد چشم را می زند اما نمی توان از جذابیت و گیرایی آن در فضا غافل شد، برای تلطیف این رنگ بهترین راه حل بهره گیری ترکیب رنگ هایی برای تعادل بخشیدن به آن است این رنگ ها می تواند تنالیته ای از خود این رنگ باشند به طور مثال سبز نسبتا روشن که از ترکیب آبی و زرد به دست می آید و برای کنترل تم گرم آن آبی یا رنگ خنثی مثل سفید را چاشنی فضای خود کنید.

سبز صدری یکی از رنگ های گرمی است که به خوبی می تواند جایگزین رنگ های غالب قهوه ای کرم در فضای خانه های ایرانی باشند، این موضوع که شما به جای انتخاب رنگ قهوه ای و کرم  همیشگی به سراغ یک رنگ خاص با همان گرما و قابلیت می روید در واقع نشان از جسارت و سلقه ی خوش شماست. برای داشتن یک دکوراسیون منحصرب به فرد و گیرا کافی است همان انتخاب های روتین گذشته را به گونه ای متفاوت انجام دهید. از این رنگ به خوبی می توانید در فضایی همچون نشیمن استفاده کنید و برای ایجاد گرمای بیشتر در فضا می توانید از رنگ هایی مانند قرمز کمک بگیرید.

رنگ سفید به لحاظ ماهیت خنثی خود به خوبی در کنار تمامی رنگ ها می نشنید، اما این که کدام یک از رنگ های طبیعت در کنار سفید ایده آل می شوند موضوعی است که به سادگی می توانن به جواب آن برسیم، یک گل سفید با برگ های سبز و پرچم زرد تصویری است که از کودکی در ذهن همه ی ما نقش بسته است، پس برای فضایی با تم سفید نیاز به اکسسوری ها و لوازم دکوراتیو به رنگ های سبز و زرد داریم تعادل فضایی به لطافت که یک گل داشته باشیم.

رنگ هایی از طیف قهوه ای و کرم سال هاست که به عنوان رنگ های محبوب در میان اکثر افراد واقع شده اند، اما باید توجه داشته باشید که این طیف رنگ هر چقدر هم که پاپلیک و محبوب باشد اگر در فضا به درستی استفاده نشوند می تواند دل بینده را بزند، نورپردازی نامناسب، استفاده ی بی از حد از طیف این رنگ بدون توجه به ایجاد حالت تعادل در فضا، استفاده به صورت تک رنگ در فضا از جمله مواردی است که تنها فضایی مرده را برای شما ایجاد می کنند. 

رنگ سبز چه به صورت تک رنگ چه در غالب تنالیته ای از سبز ها ناخودآگاه شما را به یاد طبیعت و سرزندگی می اندازد، این رنگ چه در ترکیب با سایر رنگ ها و چه دار ترکیب با رنگ های سیر و روشن خود احساس خوش آیندی را برای شما در فضا به وجود می آورد اما آنچه که برای شما حائز اهمیت است ایجاد حس تعادل در محیط است، این حس تعادل را به سادگی می توانید با استفاده از رنگ های طبیعت همچون قهوه ای در فضا ایجاد کنید، استفاده از رنگ سبز برای فضاهایی همانند آشپزخانه بسیار مناسب است.

رنگ قرمز از آن دسته از رنگ هایی است که انتخاب آن در فضای مسکونی باید با دقت خاصی صورت گیرد، بنابراین آنچه حائز اهمیت است ترکیب رنگ مناسب با این رنگ است، اگر از آن دسته افردی هستید که به دکوراسیون با تم شرقی در فضای خود علاقه دارید پس ترکیب رنگ قرمز با قهوه ای برای فضای شما بسار ایده آل است ،این ترکیب رنگ گرم برای فضای نشیمن خصوصی شما بسیار مناسب می باشد ضمنا برای تعادل آن استفاده از رنگ سبز را در فضا فراموش نکنید.

اگر برای انتخاب رنگ و تغییر دکوراسیون منزل یا ویلای خود نیاز به مشورت دارید، متخصصان و مخاطبان چیدانه در بخش مشاوره دکوراسیون پاسخ گوی شما خواهند بود. بخش های مختلف اهالی فن چیدانه نیز برای اجرای خواسته هایتان در کنار شما هستند. برای انتخاب و خرید رنگ نیز می توانید به بخش رنگ و نقاشی و تجهیزاتجانبی سری بزنید.

مطالب بیشتر:۷ترکیب رنگ که در دکوراسیون داخلی خوش می درخشند!
۱۲ رنگ مبلمان که با هر دکوراسیونی ست می شوند!
انتخاب ترکیب رنگی مناسب برای دکوراسیون منزل
۱۰ قانون برای انتخاب رنگ دیوار در دکوراسیون منزل
۶ قانون ست کردن رنگ ها در دکوراسیون منزل!
۱۰ راه برای درخشش بیش‌تر پالت خنثی

نویسنده: ثمینا فراهانی | تحریریه چیدانه

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه