Chidaneh.com placeholder image

10 ایده راه گشا برای نظم دهی به لوازم آرایشی!

به قلم: تحریریه چیدانه

طبقه بندی و نظم دهی: مطمئنا شما هم از اهمیت طبقه بندی و نظم دهی به وسایل و لوازم اگاه هستید. اهمیت این نظم دهی ها در برخی موارد دو چندان می شود، مثل لوازم آرایشی. اگر لوازم آرایشی شما دارای طبقه ها مشخص و کمد هایی معین باشند به طور معمول مفید آن ها هم افزایش می باد و کیفیت خود را از دست نمی دهد. این مطلب می خواهد به شما بایدها و نبایدهای نظم و ترتیب لوازم آرایشی را نشان دهد. پس تا انتهای این مطلب با چیدانه همراه باشید.

تابلو فرش ریحان

جایی مشخص برای برس های آرایشی

برس های آرایشی باید جایی مشخص داشته باشند. جای که بتوان آن ها را ایستاده درون آن قرار داد. در بازار و مغازه های آرایشی فروشی می توانید انواع مختلف این جا برسی ها را ببینید و هر کدام که مطابق سلیقه تان بود و بیشتر به دکوراسیون داخلی اتاق خواب تان می آمد را انتخاب کنید. برس ها باید از انتهای دسته داخل ظرف مخصوص گذاشته شوند تا از تغییر شکل برس ها جلوگیری شود.

کشوهای شبکه بندی شده

کشوهایی که برای جاگذاری لوازم آرایشی تان در نظر گرفته اید را طبقه بندی و شبکه بندی کنید. این کار باعث می شود تا هر قعطه از لوازم ارایشی تان جای مشخصی داشته باشد. این کار همچنین از ضربه خوردن و آسیب رسیدن به لوازم تان جلوگیری می کند و هر چیزی را احتیاج داشته باشید به راحتی پیدا می کنید.

جایی برای عطر های خوش بو

عطر ها جزو آسیب پذیر ترین انواع لوازم آرایشی هستند که باید جای مشخص و ایمنی داشته باشند.  بهترین جایی که می توانید برای عطر ها در نظر بگیرید، قفسه های دکوری هستند البته آن ها را روی میز لوازم آرایش تان هم می توانید بگذارید. فقط باید در نظر داشته باشید که فضایی خشک و به نسبت سرد تر قرارشان دهید. گذاشتن شیشه های عطر داخل میزها و پیشخوان های داخل سرویس بهداشتی خیلی توصیه نمی شود.

طبقه بندی دیگر لوازم آرایشی

برای دیگر لوازم آرایشی تان هم همین قدر ارزش قائل شوید. مثلا برای پنبه ها، لاک پاک کن ها، خود لاک ها و هر چیز کوچک دیگری که می توانید قفسه و یا سبدی در نظر بگیرید، تا همه شان یکجا باشند.

خود قفسه های تان را قفسه بندی کنید

حتی خود قفسه های تان هم نیاز به طبقه بندی و نظم دهی دارند و باید برای آنها سبد ها و جعبه هایی در نظر گرفت که بتوان داخلی آنها برخی از وسایل و لوازم را جاگذاری کرد، مثل وسیله هایی که باید دور از گرد و غبار بمانند، یا نیازی نیست که حتما دم دست باشند. مانند لاک ها.

قفسه های پشت آینه

برخی لوازم ضروری تان را می توانید در قفسه های دیواری، جا سازی کنید. این قفسه ها می توانند در پشت آینه های سرویس بهداشتی مکان یابی شوند یا در کنار آن ها. حتی این قفسه ها می توانند داخل دیوار قرار بگیرند.

یخچال ها، کمدهایی مدرن برای لوازم ارایشی شما

برخی از کارشناسان لوازم آرایشی معتقداند که باید برخی از لوازم آرایشی را در یخچال نگه داری کرد تا طول عمر بیشتری داشته باشند و کیفیت شان هم حفظ شود. پس شما هم می توانید قسمتی را در یخچال به لوازم آرایشی تان اختصاص دهید.

ظرف های رومیزی برای لوازم آرایشی

اگر از یک سری از لوازم و مواد آرایشی تان به صورت روزانه استفاده می کنید آن ها را داخل ظرف هایی سینی مانند قرار دهید و آن ها را روی میز آرایش تان قرار دهید. با این کار چهره میز آرایش تان هم آراسته و مرتب می شود.

شلف هایی داخل سرویس بهداشتی برای لوازم آرایشی

تعدادی از لوازم های آرایشی را هم می توان روی شلف های زیر آینه های سرویس بهداشتی قرار داد. مانند موچین، مسواک. حتی برای زیبا تر شدن جلوه آن ها می توان یک گلدان کوچک و مینیمال را هم کنار آن ها قرار داد.

دراورهای آرایشی برای طبقه بندی و نظم دهی لوازم آرایشی 

دراورهای آرایشی هم گزینه مناسبی هستند برای شما. اگر هیچ کدام از این ایده ها به نظرتان جالب نیامد، می توانید گشتی در بازار بزنید و یکی از این دراورها را تهیه کنید و در داخل اتاق خواب تان بگذارید و به وسیله آن ها لوازم آرایشی تان را سر و سامان ببخشید.

دوستان چیدانه ای شما در بخش مشاوره دکوراسیون آماده ی پاسخ گویی به سوالات شما هستند، اهالی فن چیدانه نیز با متخصصان و طراحان مجرب و حرفه ای برای اجرای خواسته هایتان در کنار تان هستند.

مطالب بیشتر: اولین قدم های خانه تکانی در دکوراسیون منزل شما!
۸ ایده ساده برای کروات و کمربندهای دست و پا گیر!
استیکر دیواری، در ۵ دقیقه دکوراسیون منزل را متحول کنید!
۷ صفحه اینستاگرام که لوازم شیک دکوراسیون منزل می فروشند
دکوراسیون خانه لوکس با این ۶ وسیله دکوری
راهنمای خرید: وسایلی برای نظم دهی به دکوراسیون داخلی منزل

منبع: houzz | مترجم: شمیم آقازاده | تحریریه چیدانه

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران
BORHAN در تاریخ 04 اسفند 1394
با سلام ضمن تشکر از مطالب خوبتان ، لازم به ذکر اینکه نگهداری لوازم آرایشی و خصوصاً بهداشتی مثل مسواک ، حوله و غیره در سرویس بهداشتی بسیار غیر بهداشتی است و با آزمایشهایی که در کشور آمریکا بر روی مقدار باکتری و میکروب نشست کرده بر روی مسواک انجام شده بود مشخص شده بود که مسواکهایی که در سرویس بهداشتی نگهداری می شوند دارای حجم زیادی ازانواع باکتری و میکروب بیماریزا هستند. بالطبع این موضوع در مورد حوله هم با توجه به مرطوب بودن آن صدق می کند.

ثبت دیدگاه