Chidaneh.com placeholder image

نقاشی روی دیوار، زیبایی مقرون به صرفه!

به قلم: تحریریه چیدانه

دیوار: یکی از جالب ترین ایده ها برای تغییر دکوراسیون داخلی خانه، نقاشی روی دیوار است. این که بتوانید طرح و نقش مورد علاقه تان را در ابعاد بزرگ اجرا کنید و مدام از دیدن آن لذت ببرید، باعث می شود تا حس بهتری به خانه و فضای زندگی تان داشته باشید. نقاشی کشیدن روی دیوار می تواند تغییر مقرون به صرفه تری باشد، چرا که به وسیله آن می توانید نقش مواد و مصالح مورد علاقه تان را روی دیوار پیاده کنید و هزینه کمتری به نسبت اجرای همان مواد و مصالح را بپردازید. تا انتهای این مطلب با چیدانه همراه باشید تا تکنیک هایی برای نقاشی روی دیوار را به شما نشان دهیم

نقاشی کردن نمای بتنی روی دیوارهای داخلی خانه

سرویس خواب بالسا

1. نمای بتنی در دیوارهای داخلی خانه 

با استفاده از ترکیب رنگ سفید، طوسی و مشکی و همچنین استفاده از تیغه گچ کاری می توانید بدون استفاده از بتن واقعی دیواری با همان طرح و نقش و بافت را تجربه کنید

ایجادنقش برجسته روی دیوار خانه

2. ایجاد نقش های برجسته روی دیوارهای داخلی خانه 

سطح دیوارتان را با رنگ مورد علاقه تان بپوشانید و زمانی که رنگ ها هنوز کامل خشک نشده اند، با استفاده از قلمو هایی با سری بلند و هم چنین کاردک های پتینه کاری طرح های مختلف مانند بافت های افقی و عمودی ایجاد کنید، دست تان برای ایجاد این طرح ها باز باز است، هر طرحی که فکر می کنید بیشتر با دکوراسیون داخلی خانه تان ست است را انتخاب کنید. 

نقاشی با اسفنج روی دیوار

3. رنگ آمیزی دیوارها با استفاده از اسفنج 

این روش سال ها است که مورد استفاده قرار می گیرد، تنها کافی است یک اسفنج خشک را به رنگ آغشته کنید، و با آن به سطح دیوار مورد نظرتان ضربه بزنید، این عمل را چند بار انجام دهید، دقت کنید که ضربه های تان باید آرام و مداوم باشد تا به میزان غلظت مورد نظرتان برسید، اگر از طیف های مختلف رنگ استفاده کنید، به کار نهایی خود عمقی ظریف و نا محسوس می بخشید. 

4. طرح های رگه دار به وسیله پارچه روی دیوارهای خانه 

کیسه های پلاستیکی را  مچاله کنید، آن ها را به رنگ آغشته کنید، و با ضربه های مدام روی دیوار طرح های زیبایی را پدید بیاورید، می توانید از دستکش یا پارچه برای گرفتن این کیسه های پلاستیکی رنگی استفاده کنید. سعی کنید که حتما از یک رنگ مکمل برای زیرسازی دیوار های تان استفاده کنید تا طرح نهایی تان زیبایی و جلوه خاصی داشته باشد

طرح های راه راه روی دیوارخانه

5. نمای راه راه برای دیوارهای داخلی خانه

این روش برای ایجاد رگه یا نوارهای باریک و ملایمی از رنگ ها روی دیوار به کار می رود، زمانی که این کار با ظرافت انجام گیرد، نتیجه نهایی هم به ظرافت یک پارچه دیده می شود، ترکیب رنگ و روغن جلا را با کمک یک غلتک به صورت عمودی روی دیوار بکشید، سپس به کمک یک قلم مو با موهای بلند نوارهای نازکی را روی دیوار پدید بیاورید. صبر و حوصله در این کار به شما کمک می کند تا نتیجه بهتری بگیرید. 

رنگ کردن نمای آی دیوار خانه

6. نمای آجری در دیوارهای داخلی خانه 

به راحتی می توانید توهم وجود نمای آجری را روی دیوارهای خانه خود به وجود بیاورید. برای این کار احتیاج به یک تخته با ابعاد نه چندان بزرگ خواهید داشت، تخته ای که بتوانید آن را به راحتی بلند کنید. بع از آن به تعدادی اسفنج احتیاج خواهید داشت که سطح این تخته را بپوشانند، اسفنج ها را روی تخته بچسبانید و آن را به شکل یک مهر در بیاورید، رنگ آجر روی آن بزنید و به سراغ دیوار های تان بروید

طراحی دکوراسیون داخلی مدرن

7. طرح گچ کاری شده روی دیوار خانه به وسیله نقاشی 

با کمک کاردک، کمی گچ را روی دیوار پخش کنید تا بافت ضخیمی ایجاد شود، سپس روی آن را رنگ آمیزی کنید، این کار باعث می شود تا بافت گچ مانند طرح شما، کاملا خودش را نشان دهد.

8. طرح های انتزاعی روی دیوار خانه 

سطح دیوارتان را با رنگ مورد علاقه تان بپوشانید سپس یک طرح گرافیکی و انتزاعی انتخاب کنید و به وسیله قلمو و رنگی مکمل یا متضاد رنگ اصلی دیوار این نقش ها را روی دیوار ایجاد کنید.

نقاشی با شابلن روی دیوار

9. نقاشی با شابلن دیواری

استنسیل راه حلی آسان برای نقاشی روی دیوار ها هستند. استنسیل ها همان فرنگ رفته ی شابلون های خودمان هستند که به طرح ها و رنگ های گوناگون مثل خوش نویسی ها و تایپو گرافی ها در بازار موجود می باشند به سادگی می توانید آن ها را تهیه کنید و به دیوار خود جلوه ی بی نظیری ببخشید.

نقاشی روی دیوار خانه

10. نقاشی طبیعت بر روی دیوار خانه 

اگر آنقدر هنرمند هستید که به راحتی می توانید از پس طرح های مثل عکس بالا بر بیایید، پس استین بالا بزنید و رنگ و قلمو ها را از گنجه بیرون بیاورید و شروع به کار کنید. 

دیدید که به آسانی و بدون دردسر می توان جلوه ای متفاوت به دکوراسیون منزل داد و زیباترین طرح ها و رنگ ها را به خانه آورد، فقط کافی است آستین هایتان را بالا بزنید و استنسیل مورد علاقه تان را خریداری کنید یا خودتان دست به کار شوید. برای خرید رنگ و تجهیزات جانبی نیز می توانید به بخش رنگ و نقاشی و تجهیزات جانبی دراهالی فن چیدانه سری بزنید.

مطالب بیشتر:
روانشناسی رنگ در آپارتمان شما!
چگونه دیوار حمام را با موزائیک شکسته های رنگی تزئین کنید!
۴ مرحله برای ساخت آباژور با گلدان قدیمی
۵ ایده ارزان برای دکوراسیون اتاق خواب دختران نوجوان
ترکیب رنگ ها برای یک خانه رنگین کمانی

نویسنده : شمیم آقازاده | تحریریه چیدانه

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه