Chidaneh.com placeholder image

10 آباژور که اتاق خواب شما را رمانتیک می کنند!

به قلم: تحریریه چیدانه

مگر می شود از آباژورها و حس آرامش دهنده آن ها در اتاق خواب به راحتی گذشت؟  آباژورهای شیک دکوراسیون منزل شما را زیر و رو می کنند و من به راحتی به شما این اطمینان را خواهم داد که اصلا از حضور آن ها در فضای اتاق خواب تان و حتی دکوراسیون داخلی منزل تان پشیمان نخواهید شد، اما اگر نمی دانید که چگونه باید این عناصر زیبای آرامش دهنده را به اتاق خواب تان بیاورید این مطلب به شما کمک خواهد کرد، به شرط آن که تا انتهای آن با چیدانه همراه باشید.

در ادامه خواهید دید:

قالیشویی ادیب
  • آباژورهای اتاق خواب آویزان از سقف
  • آباژورهای اتاق خواب سقفی پایه کوتاه
  • آباژورهای اتاق خواب با دو سبک طراحی
  • ست کردن کوسن ها و آباژورها در اتاق خواب
  • آباژورها و پرده ها
  • آباژورهای دیواری
  • آباژورهای تک در اتاق خواب
  • آباژورهایی با پایه های متفاوت
  • آباژورهایی با رنگ های فانتزی
  • آباژورها و لوسترها
  • آباژور هایی با پایه های بلند در اتاق خواب
آباژور در  اتاق خواب

آباژورهای اتاق خواب آویزان از سقف

اگر می خواهید دکوراسیون داخلی اتاق خواب تان متفاوت باشد، به جای آباژورهای رومیزی می توانید از آباژورهای سقفی استفاده کنید. این آباژورها می توانند سیم های بلندی داشته باشند و از سقف تا کنار تخت خواب تان پایین بیایند. جلوه مدرن این آباژورها را به سادگی نمی توان نادیده گرفت.

طراحی دکوراسیون داخلی اتاق خواب

آباژورهای اتاق خواب سقفی پایه کوتاه

آباژورهای سقفی شما می توانند پایه و سیم های کوتاه داشته باشند و بعد با ایده های شما تزیین شوند. دقیقا مثل اتفاقی که در عکس بالا افتاده است، این آباژورها دارای پایه های کوتاه هستند اما به وسیله پارچه های بلندی که در اطراف آن ها نصب شده است، به نظر می رسند که بسیار بلند هستند. اباژورهای بلند چهره ای لوکس به اتاق خواب شما می دهند. شما می توانید این آباژور ها را خودتان بسازید

آباژور در اتاق خواب

آباژورهای اتاق خواب با دو سبک طراحی

هیچ اشکالی ندارد که از دو آباژور با دو سبک طراحی استفاده کنید. حتما که همه چیز نباید با هم ست باشند. گاهی وقت ها هم یک آباژور با سبک مدرن و یک آباژور با سبک صنعتی حسابی با هم جور می شوند.

اباژور در اتاق خواب

ست کردن کوسن ها و آباژورها در اتاق خواب

هم آباژورها و هم کوسن ها، عناصر کوچک اما تاثیر گذار در دکوراسیون داخلی منزل هستند. حالا فکر کنید که این دو عنصر دست به دست هم دهند، بی شک معجزه ای دل نشین در دکوراسیون داخلی اتاق خواب تان به وجود می آید. پس کلاهک آباژورها و رویه ی کوسن هایتان را با هم ست کنید.

استفاده از رنگ آبی در طراحی دکوراسیون داخلی اتاق خواب

آباژورها و پرده ها

اگر امکان آن را ندارید که آباژورها را در کنار تخت هایتان تعبیه کنید، پس باید به نوع دیگری آن ها را در اتاق ست کنید. بعد از کوسن ها که در قسمت قبلی آن ها را بررسی کردیم، حالا نوبت پرده ها است، مطمئن باشید پارچه ای هماهنگ با پرده های تان برای آباژورهایتان پیدا خواهید کرد.  آباژورها آن قدر قدرتمند هستند که می توانند حتی با پرده های اتاق هم ست شوند.

امیر صادقی
عکاسی خانه ی زوج هنرمند در فرمانیه
امیر صادقی

آباژورهای دیواری

اتاق خواب تان آن قدر کوچک است که نمی توانید میز های پاتختی را در آن جای دهید؟ خب اگر این میزها در اتاق نباشند باید قید آباژورهای تان را هم بزنید، ولی ما به شما یک ترفند دکوراسیونی پیشنهاد می دهیم تا بتوانید در اتاق کوچکتان از نعمت وجود آباژور ها بهره مند شوید، آن هم استفاده از آباژورهایی دیواری است که هیچ احتیاجی به میزها ندارند.

میزهای آرایشی برای دکوراسیون اتاق خواب

آباژورهای تک در اتاق خواب

یکی دیگر از قوانینی که می توانید زیر پا بگذارید این است که تنها از یک آباژور در دکوراسیون داخلی اتاق خواب تان استفاده کنید. کافی است تنها یک میز در اتاق بگذارید و از همان هم به عنوان میز آرایش و جایی برای قرار گیری آباژور ها استفاده کنید.

طراحی دکوراسیون مدرن اتاق خواب

آباژورهایی با پایه های متفاوت

در اتاق خوابتان آباژورهای تان می توانند کلاهک های یکسان و بدنه و پایه ای متفاوت داشته باشند، خب چه اشکالی دارد؟ خیلی خودتان را درگیر قواعد و قوانین نکنید، گاها شکستن برخی از قوانین نتیجه بهتری را حاصل می کند.

استفاده از رنگ بنفش در طراحی دکوراسیون داخلی

آباژورهایی با رنگ های فانتزی

تا به حال از خودتان پرسیده اید که چگونه با آباژورها می توانید اتاق تان را چشمگیر تر کنید؟ جواب این است که اگر آباژورهایی با رنگ های فانتزی انتخاب کنید دقیقا به هدف تان خواهید رسید. عکس بالا را ببینید تا متوجه شوید.

دکوراسیون مدرن اتاق خواب

آباژورها و لوسترها

سعی کنید برای هماهنگی بیشتر میان اجزای تشکیل دهنده دکوراسیون اتاق تان تا جای ممکن لوازم دکوری را با هم ست کنید. ست کردن آباژورها و لوسترها هم می توانند به شما در رسیدن به این هدف کمک کند.

آباژور در اتاق خواب

آباژور هایی با پایه های بلند در اتاق خواب

آیاژور های ایستاده در اتاق خواب، برای هر سبک و سلیقه ای مناسب است. اگر فضای کافی در کنار تختتان دارید، می توانید دو آباژور ایستاده در کنار تختتان قرار دهید.

 

از بخش نورپردازی و لوستر در اهالی فن چیدانه غافل نشوید تا شما را در انتخاب بهترین ها و مناسب ترین ها یاری کنند. 

 

مطالب بیشتر:

 

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه