Chidaneh.com placeholder image

8 چیدمان چشم نواز تابلوها در دکوراسیون منزل!

به قلم: تحریریه چیدانه

ترفندهای دکوراسیون: آیا قاب عکس ها یکی از گزینه های تزئین دیوار برای شما محسوب می شوند؟ آیا شما هم به شیوه های معمول از قاب عکس ها در فضای داخلی خود استفاده می کنید؟ برای داشتن یک تغییر دکوراسیون منحصر به فرد به سادگی می توانید از دیوارهای خود شروع کنید پس با چیدانه همراه باشید تا سبک های مختلف نصب تابلوها را با هم بررسی کنیم.

سرویس خواب بالسا

سبک خطی

در این سبک تصاویر در کنار هم به صورت خطی افقی یا عمودی آویزان می شوند، این سبک در واقع ریتم و تعادل را با خود به هم دارد. این سبک بیشتر مناسب فضاهایی است که یک دیوار بزرگ دارد و فضاهایی همچون غذاخوری که یک میز و صندلی ها در یک گروه و ردیف چیده شده باشند.

نصب تابلوها به صورت خطی

همیشه الزام این نیست که تابلوها در این سبک روی یک خط قرار بگیرند و یا هم اندازه باشند گاهی می توان چیدمان آن ها را متمایز در نظر گرفت.

سبک شبکه ای

در این سبک تصاویر به صورت یک شبکه در کنار هم چیده می شوند که در آن تاکید بر نظم و تقارن می باشد. این سبک بیشتر برای مجموعه هایی با تکه های متعدد مناسب می باشد که در نهایت به یک تصویر واحد در آن می رسیم. سیستم شبکه ای برای نصب تابلوها بسیار انعطاف پذیر است شما می توانید از آن ها برای دیوارهای کوچک یا بزرگ و یا حتی بخشی را از دیوار در نظر بگیرید.

نصب و راه اندازی این شبکه ممکن است کمی دشوار باشد چرا که باید با دقت خاصی در کنار هم قرار گیرند اصول نصب تابلو بر دیوار رعایت شود و فواصل بین آن ها به یک اندازه باشد.

چیدمان تابلوها به سبک نا منظم

سبک نامنظم

این سبک دست شما را برای چیدمان باز می گذارد، البته چیدمان نامنظم به معنای عدم تعادل نیست، بلکه در این سبک هم تعادل و توازن خاصی وجود دارد. این سبک برای قاب هایی با ابعاد و اندازه های مختلف بسیار مناسب و کارساز است و از آن برای ایجاد تمرکز و جلب نظر به یک نقطه ی خاص به طور مثال یک مبل به خوبی می توان استفاده کرد ابعاد دیوار هم برای این سبک چندان حائز اهمیت نمی باشد.

نصب تابلوها به سبک  نا منظم

در استفاده از این سبک باید حتما به اندازه ی فرم قاب ها توجه داشته باشید که در یک حدود باشند و همچنین میزان فواصل تابلو از یکدیگر بسیار حائز اهمیت است.

چیدمان تابلوها به سبک سالنی

سبک سالنی

این سبک یکی از قدیمی ترین سبک ها در زمینه ی چیدیمان تابلوها می باشد و به گونه ای است که با قاب ها کل سطح دیوار را می پوشانند. این سبک به خوبی برای افرادی که تعداد بسیار زیادی قاب های متفاوت دارند مناسب است. اگر می خواهید از این سبک در فضای داخلی خود استفاده کنید حتما باید توجه داشته باشید که این سبک بیشتر برای فضاهایی با سقف بلند مناسب است.

در استفاده از این سبک حتما توجه داشته باشید که تابلو ها در پشت میز یا مبلمان شما محو نشوند باید دقت کنید که اگر چنین شد می توانید تابلوهایتان را در اطراف آن ها نصب کنید و از فضای خود لذت ببرید.

سبک طبقه ای

یک روش متفاوت برای چیدمان تابلوهای شما قرار دادن روی شلف ها و یا تکیه دادن آن ها به دیوار و حتی قرار دادن آن ها روی زمین است! برای استفاده از این سبک شما نیاز به فضای زیادی از دیوار و کف دارید تا به راحتی بتوانید قاب ها را روی آن ها نصب نمایید.

 مزیت بزرگ این سبک این است که دیگر نیازی نیست برای نصب تابلوها بخشی از دیوارها را با میخ ها مخدوش نمایید و ظاهر دیوار حفظ می شود.

چیدمان تابلوها به سبک تکی

سبک تکی

این سبک سبب می شود که یک نقطه ی کانونی در فضا ایجاد شود و تمرکز بر روی یک اثر هنری بارز و بیشتر در فضا نمایان شود. برای داشتن یک اثر هنری روی دیوار نیاز دارید که اطاف دیوار کاملا خالی و باز باشد پس دیوارهای بزرگ برای این منظور کاملا مناسب اند.

نصب تابلوها به سبک  تکی

 تابلوهای تک به دلیل محور قرار گرفتن در فضا به خوبی می توانند توجه را به سمت یک عنصر در فضا مثلا یک شومینه جلب نمایند.

چیدمان تابلوها به سبک کلکسیونی

سبک کلسیونی

این سبک در واقع می تواند تلفیقی از سبک های قبلی باشد که شما را عاشق خودش می کند، در این سبک با توجه به نوع اثر می توانیدچیدمان تابلوهای خود را مشخص کنید و از آن ها لذت ببرید به طو مثال تابلوهای پروانه به خوبی می توانند به صورت نامتقارن در فضای دیوار شما بنشینند.

خوشحال می شویم ایده های رنگارنگ خود را با ما دربخش مشاوره دکوراسیون چیدانه به اشتراک بگذارید.

مطالب پیشنهادی: ۷ راه جلوه گری تابلو ها در دکوراسیون داخلی
تابلو فرش های آذربایجان آب می شوند!
۸ نکته مهم برای نصب تابلو به دیوار در دکوراسیون منزل 
ترفند های استفاده از تابلو های هنری در دکوراسیون
دکوراسیون منزل خود را با یک تابلو نقاشی زیر و رو کنید

منبع: Houzz | مترجم:  ثمینا فراهانی  | تحریریه چیدانه

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه